Ny gruppe om akvarium: "no.fritid.dyr.akva~
Fra : Dag Deberitz

Dato : 04-03-01 07:53

Hej bolde akvarister i dette forum:
I Norge har vi ikke en egen gruppe lik denne her,- men vi akvarister er
henvist til "no.fritid.dyr.diverse" som inneholder det meste om alle mulige
ting om dyr i tillegg til spørsmål om akvarium-relaterte saker.
Ofte kan vi se milelange strenger om "skyting av ville ulver", "Marsvin med
brukne fortenner" og spørsmål pm hvor hurtig stikk-veps kan fly. Dette er jo
interessant for mange kanhende,- men sjelden for akvarister. For å spare
båndbredde og oversikt hadde det da vært meget nemmere om vi kunne fått en
egen gruppe som undertegnede (dag.deberitz@c2i.net) samt Erik Berg
(erik.berg@sensewave.com) går inn for.
Vi har lagt merke til at mange nordmenn poster og leser i denne danske
søstergruppen, som er vel og bra. men vi trenger litt respons både fra dere
nordmenn som bruker den danske gruppe og fra dansker som kanskje også vil
være tjent med også å bruke en evt. ny norsk gruppe om akvarium.
Vi vet at det finnes URL-baserte diskusjonsforum i Norge som f.eks.
www.akvariet.nu samt Aquarium World Diskusjonsforim: men ønsker oss et eget
forum helt uten kommersielle interesser

Fra : Dag Deberitz

Dato : 04-03-01 08:24

Hej. Forrige melding smatt av gårde før den ble ferdig skrevet! (beklager):
Nedenfor kommer innlegget på nytt til "dk.fritid.dyr.akvarium. Innlegget er
også krysspostet til "no.fritid.dyr.diverse.:
***************************
[...]
Ofte kan vi se milelange strenger om "Skyting av ville ulver i Norge",
[...]
nordmenn som bruker denne danske gruppe og fra dansker som kanskje også vil
være tjent med også å bruke en evt. ny norsk gruppe om akvarium.
I andre fora som jeg poster og leser i en del foregår et temmelig stort
innslag av skandinaver på søstergruppnen "no.fritid.dykking",
"dk.fritid.dykning" samt "swnet.fritid.sportdykning" til felles beste for
alle som er interessert i dykking.

Når det gjelder reklame,- er vi av den oppfatning at det kun bør tolereres
kjøp/salg-annonser fra private personer/"hobby-oppdrettere" og ikke fra
forretninger, grossister eller importører av akvariemateriell. Men når det
gjelder å svare på spørsmål som ikke går på reklame så bør alle kunne uttale
seg tror vi. I denne forbindelse ønsker vi innspill fra potensielle brukere
om dette. Vi arbeider med et charter som vi mener bør være noenlunde ens med
det som finnes for denne tilsvarende danske gruppe. Men vi vil være klare
for å motta positive innpill!

Vi vet at det finnes URL-baserte diskusjonsforum i Norge som f.eks.
www.akvariet.nu samt Aquarium World's Diskusjonsforum:
http://www.aquariumworld.com/norw/forum.html,
men ønsker oss et eget forum helt uten kommersielle interesser under
"usenet-paraplyen". Sammen med "dk.fritid.dyr.akvarium" bør alt sammen kunne
brukes av ivrige akvarister i Norden til å berike sin og andres felles
hobby! Fint om dere vil komme med innspill/meninger/synspunkter om det å
opprette en ny norsk gruppe om akvarium!! >O;>
Dag Deberitz
Barkåker, Norge
E-mail: dag.deberitz@c2i.net

Fra : Rct

Dato : 04-03-01 16:11

Dag Deberitz <dag.deberitz@c2i.net> wrote in message
> [...]
> hobby! Fint om dere vil komme med innspill/meninger/synspunkter om det å
> opprette en ny norsk gruppe om akvarium!! >O;>

Hmm kanskje ikke en dumm ide..
Er litt lei av ulve pratet, selv om ikke det akkurat tar knekken på isdn
linjen min.

Fra : Dag Deberitz

Dato : 04-03-01 18:26

--

Rct <rolf-c@online.no> skrev i

> [...]
> kunne
>
> Hmm kanskje ikke en dumm ide..
> Er litt lei av ulve pratet, selv om ikke det akkurat tar knekken på isdn

Hei Rct!
Så det er flere dykkere som også er akvarianere! Bra!

Dag Deberitz
E-mail: dag.deberitz@c2i.net