Opgradering....
Fra : Thomas

Dato : 30-11-02 11:33

Hej NG . Jeg sender dette indlæg igen, af fare for at få "skældt ud" , men
den er ikke dukket op når jeg tjekker min newsgruppe, så jeg håber heller
ikke at I ser denne 2 gange......

Jeg har lovet at kigge på en opgradering af en ældre 450 mhz....... men der
er 2 ting der gør mig usikker!

1. PSU er 235 watt
2. Kabinettet er et desktopkabinet, hedder det vist

Jeg mener at cpu'en er for svag til en AMD , men stor nok til en Intel
Celeron 1300 fx , er det korrekt?
Er der problemer forbundet med at bundkortet skal ligge ned i dette kabinet
, eller er ATX standard = ATX standard uanset hvad.?

Jeg havde overvejet følgende løsning, hvis det matcher:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=3100&kat=

http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=320305&kat=

På forhånd tak for svarene (I hope)

Thomas

Fra : Peter Christiansen

Dato : 30-11-02 11:46

"Thomas" <thomas@ikketilgaengelig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. Kabinettet er et desktopkabinet, hedder det vist
>
> Jeg mener at cpu'en er for svag til en AMD , men stor nok til en Intel

Det lyder rigtigt. Du kan jo altid prøve med den gamle PSU, virker det -
behold den, virker det ikke - køb en ny (større)

> Er der problemer forbundet med at bundkortet skal ligge ned i dette
kabinet
> , eller er ATX standard = ATX standard uanset hvad.?

Et ATX bundkort er et ATX bundkort, så hvis kabinettet opfylder ATX
standarden skulle der ikke være problemer i det.

> Jeg havde overvejet følgende løsning, hvis det matcher:
> http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=3100&kat=
>
> http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=320305&kat=

Det passer fint sammen.

Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-11-02 12:10

Thomas wrote:
> [...]
> 2. Kabinettet er et desktopkabinet, hedder det vist
>
> Jeg mener at cpu'en er for svag til en AMD , men stor nok til en Intel

Det burde nok række til en AMD også så længe vi er i samme Mhz område
som den Celeron du nævner.

> Er der problemer forbundet med at bundkortet skal ligge ned i dette kabinet
> , eller er ATX standard = ATX standard uanset hvad.?

ATX er ATX uanset hvad.

> Jeg havde overvejet følgende løsning, hvis det matcher:
> http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=3100&kat=
>
> http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=320305&kat=

Har du overvejet blot at udskifte CPU'en? Hvis det nuværende motherboard
har et 440BX-chipsæt og rammen er PC100 er der gode chancer for at du
med lidt snilde kan få det op at køre med en 1400 Mhz Celeron for
omkring 650 alt inkl.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas

Dato : 30-11-02 13:02

Nej, det er en amd k6-2 450 mhz.... , så både bundkort og cpu skal
udskiftes, men vil bare være sikker på det med den strømforsyning. Ønsker
ikke at sige det koster en ting at lave, hvis der faktisk løber en
yderligere udgift på til opgraderingen..

Mvh

Thomas

Fra : o&u

Dato : 02-12-02 09:50

On Sat, 30 Nov 2002 11:32:53 +0100, "Thomas"
<thomas@ikketilgaengelig.dk> wrote:

> [...]
>, eller er ATX standard = ATX standard uanset hvad.?
>
>Jeg havde overvejet følgende løsning, hvis det matcher:

Dine overvejelser er helt rigtige, m.h.t. celeron 1300. Måske kan du
endda bruge en celeron 1400, som i øjeblikket koster 50 kr. mere.

Men det er min erfaring, at overclockes en celeron 12-1300 så skal der
en 300 W forsyning til.
Køleren skal desuden være god, men stille. For en tualatin kan ikke
arbejde ved ret høj temperatur. Ganske vist varmer den ikke ret meget,
men dens tolerance er også lille overfor varme. Jeg bruger en silent
storm på 2800 rpm. Den køler kniber det nok med at få plads til i et
desktop kabinet.

Du kan desuden genbruge ram, hvilket er mange penge værd.

Jeg kan anbefale et fcpga2 bundkort til tualatin med i815pe chipset.
De er ved at være svære at finde.

Men nu har pludselig www.databutikken.com et abit st6-raid.
Det er 'the king'.

Vær opmærksom på, at tualatin nok går ud af produktion ved årsskiftet.

mvh

John