til Louise eller hendes killinge køber
Fra : Sanne Schmidt

Dato : 30-11-02 11:07

Hejsa Louise

Jeg har slet ikke hørt hvordan det gik dine killinger i Odense. Var de ikke
med alle sammen???

Knus Sanne

http://www.silver-heart.dk

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 30-11-02 12:04

Sanne Schmidt skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Jeg har slet ikke hørt hvordan det gik dine killinger i Odense. Var de ikke
>med alle sammen???

Jeg ved med sikkerhed at Anakin ikke kom med.
Trods vaccinationsproblematikken var jeg alligevel ikke i tvivl om at
det var sammen med kuldet at Anakin skulle udstilles og så måtte
Remisen klare sig selv.

Der var så bare en eller anden der ikke var helt enig med mig, for
efter beslutningen var taget døde min bil, jeg fik influenza og Anakin
sympati-nøs, så det blev desværre et afbud.
Vi havde ellers glædet os til det store gensyn, men Anakin måtte
undvære sine gode legekammerater. Æv.

--
"Kærlighed er en lille hest, der ikke er sur"
- Glimmer Glenn

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 30-11-02 16:42

Hejsa Stinna

Øv da jeg håber i har det bedre nu!!

Hilsen Sanne

"Stina H. Diderichsen" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en
meddelelse news:asa5uu$9fj$1@sunsite.dk...

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 01-12-02 00:46

Sanne Schmidt skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Øv da jeg håber i har det bedre nu!!

Tak, Sanne!
Vi er friske og ovenpå. Min stemme er godt nok ikke kommet sig helt
endnu, mens jeg tror at Anakins smånyseri var et forsøg på at
frembringe besynderlige lyde som mine.
Han er ihvertfald frisk og rask og sindssygt aktiv.

Mine desparate forsøg på at få lov at nusse ham ender dog som reglen i
at han stikker af, for der er bare så meget der skal opleves, så meget
legetøj der skal myrdes og en stor hunkat der skal tæves, så han har
kun tid til at nusse midt om natten. Der ligger han så mellem
hovedpuderne og brumler, mens poter bliver anbragt i mine øjne og
mund. Enormt hyggeligt og kun let distraherende midt i sovningen!

Og så er det endelig lykkedes mig at scanne billeder ind, men vores
hjemmeside vil ikke ha' mig, så det må vente til jeg kan logge ind
igen

Fra : Kate

Dato : 01-12-02 01:59

Stina H. Diderichsen <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote in

> [...]
> opleves, så meget legetøj der skal myrdes og en stor hunkat der
> skal tæves, så han har kun tid til at nusse midt om natten.

Såsan en har jeg også Mowgli har heller ikke meget tid til nusseri,
han vil egentligt gerne, men livet er jo nu
Nå men ca kl 5 om morgenen er han helt klar til en kæletur. Sådan er
det åbenbart at være killing.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 01-12-02 17:58

Stina H. Diderichsen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Og så er det endelig lykkedes mig at scanne billeder ind, men vores
>hjemmeside vil ikke ha' mig, så det må vente til jeg kan logge ind
>igen

Så lykkedes det.
Kvaliteten er elendig, men killingen er sød, så det går nok.
<http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=226&this_folder=246&limit_start=0&limit_user=15>

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 01-12-02 18:48

> Så lykkedes det.
> Kvaliteten er elendig, men killingen er sød, så det går nok.

<http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=226&this
_folder=246&limit_start=0&limit_user=15>

ser da sød ud)

hilsen Sanne

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-11-02 19:58

Hej Sanne!
Skal vi ikke snakke om noget andet *G*

Ej, 3 af killingerne var med. Kuldet blev nr 3 ud af 5, og det var jeg
egentlig meget godt tilfreds med De to andre kuld var kanonlækre!

Amatyst blev Ex 4 ud af 4. Han syntes åbenbart at han ikke ville
præsenteres som den lækre misser han nu engang er Men dommeren kunne
rigtig godt li ham ellers. Så nu er Daniel og June igang med at træne
med ham derhjemme

Atomic Kitten blev EX 4 også, så vidt jeg husker (flovt *G*). Hun har
desværre arvet sin fars korte hovede.

Vianna blev Ex 5 ud af 8, selvom jeg selv syntes hun havde en god chance
for at blive min Ex 3, men hun havde sørme for små øjne *G*
Det blev så også Viannas sidste udstilling som fertil, for hun har
desværre fået en halefejl, så der kommer ingen avlskatte fra hende

Skal du med til Vejle??

Knus fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 30-11-02 21:00

> Det blev så også Viannas sidste udstilling som fertil, for hun har
> desværre fået en halefejl, så der kommer ingen avlskatte fra hende

Hmm, vil det da slet ikke stoppe Det er jeg da ked af at høre, så må jeg
jo holde øje med søsteren!
Jamen angående udstillingen af killingerne så vær det så en ok dag, kan jeg
forstå.

> Skal du med til Vejle??

ja måske, jeg har ikke tilmeldt endnu, men jeg vil gerne med. tager Freaky
med håber på det sidste CAC så kan kan hoppe af udstillingerne nu, han er jo
ikke så vild med det. og måske vil jeg have de to killinger med også. Flora
venter lidt endnu, men skal nu nok komme med i April i Odense. Jeg har også
planer om at Vinja skal med i år, men vi får at se.
kommer du men Gonzo???

virker din egen mail nu???

Knus fra Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-11-02 23:24

> Hmm, vil det da slet ikke stoppe Det er jeg da ked af at høre, så må jeg
> jo holde øje med søsteren!

L: Ja, det er drøn irriterenede, men der er jo ikke noget at gøre ved
det

> Jamen angående udstillingen af killingerne så vær det så en ok dag, kan jeg
> forstå.

L: Tjoo

> kommer du men Gonzo???

L: Ja, vi skal ha Gonzo med Han glæder sig meget *G*
Hvis du skal med skal du skynde dig at tilmelde, da der er begrænsede
pladser i semilanghår, har jeg hørt.

> virker din egen mail nu???

L: Ja, det gør den

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 01-12-02 23:59

"Louise Viborg" <shunozahraKATTE@BAKKErodsen.dk> skrev i en meddelelse
> Det blev så også Viannas sidste udstilling som fertil, for hun har
> desværre fået en halefejl, så der kommer ingen avlskatte fra hende

Er det noget, man pludselig kan få? Jeg troede, det kunne ses, fra katten
var nyfødt?

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-02 00:15

Hej Else
En halefejl kan godt poppe op pludselig især efter et kuld killinger.
Nogle gange er halefejlen så lillebitte, at den næsten ikke føles, så kun
folk med følsomme fingre, eller folk der er vant til at mærke halefejl, kan
mærke det.
Jeg havde på et tidspunkt Tipico Toscano nu kastrat, hun havde ikke halefejl
før hun havde fået et kuld killinger
Eighty Eight nu kastrat som jeg tidligere har omtalt her i NG, havde heller
ikke halefejl som kunne mærkes, før hun blev ca 10 måneder, men jeg viste
det lå i linierne, og var derfor opmærksom på dette.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 02-12-02 00:25

Tak for svaret.
Er der nogen, der evt. har billeder af en halefejl? Det bliver så tit omtalt
som noget "stygt" noget, man skal være meget på vagt over for, men det er jo
svært, når man ikke ved, hvordan det ser ud.

Mvh. Else.

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-12-02 00:41

> [...]
jo
> svært, når man ikke ved, hvordan det ser ud.

Ofte kan man ikke se en halefejl, men kun mærke den.
Hvis man tager med 3 fingre og kører dem hurtigt op ad
halen, må man ikke kunne mærke "uregelmæssigheder".
For en kælekat er det ikke videre stygt at have halefejl -
katten er ligeglad - men for en udstillingskat er det ikke
godt Måske andre har nogle bedre tips, for jeg har
ikke den store erfaring med halefejl - endnu

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-12-02 01:23

On 02/12/2002 00:25, in article ase5me$pp8$1@sunsite.dk, "Else Gyldenkærne"
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> [...]
> som noget "stygt" noget, man skal være meget på vagt over for, men det er jo
> svært, når man ikke ved, hvordan det ser ud.

Halefejl kan være alt fra en usynlig men mærkbar uregelmæssighed på halen,
som Helle beskriver, til en decideret krog på halen til at halen på det
nærmeste ligger dobbelt. Halefejl er en betegnelse for *alt*, hvad der
afviger fra en regulær lige hale
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-02 09:16

Hej Else
En halefejl kan være lige fra en "mærkes som" en lille vorte på spidsen af
halen, et eller flere stive led, eller krog på halen "et disideret knæk".
Det er ganske uskadeligt for selve katten og dens afkom, men det er aveligt,
og er en træls fejl at avle videre på.
Tag med et par fingre og kør forsigtig gennem halen, især ved halespidsen,
mærk hele vejen rundt på spidsen, hvis du mærker en lille vorte er det en
halefejl.
Eller igen forsigtig ned af halen ved hvert led, mærk om de kan bøjes let,
hvis ikke er der stive led, eller hvis du tydelig mærker, at halen fra at gå
lige knækker så det mærkes som en krog, det er også halefejl.
Jeg har aldrig fået taget billede af en halefejl, men ved at man kan gøre
det, måske er der andre her i NG, der ligger inde med sådanne billeder.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-12-02 16:26

> [...]

> Jeg har aldrig fået taget billede af en halefejl, men ved at man kan gøre
> det, måske er der andre her i NG, der ligger inde med sådanne billeder.

Tjaeh.. Basil har en halefejl, som sådan set under de fleste onstændigheder
er nem nok at se og mærke, men at finde et BILLEDE med den på? Ikke spor
nemt viste det sig *LOL* Men her
http://medlem.spray.se/cutiecats/paent_farvel.JPG kan man se den, når man
ved den er der, det yderste på hans hale knækker. Det ser faktisk mægtig
sødt ud, når han kommer med sin 7-hale. Men det ER jo en uønsket fejl,
desværre. Han er ellers så pæn. (på billedet er han ved at sige farvel til
sin familie inden vi kørte hjem med ham . Det er altså Basil der er den
hvide)

Hilsen

Lisbeth

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-02 16:37

> [...]
> sin familie inden vi kørte hjem med ham . Det er altså Basil der er den

Hej Lisbeth
Ja der kan man da se det rigtig tydelig
Det har jo som før sagt intet som helst at gøre med kattens eller dens
afkoms velbefindenhed.
Det er blot et træls gen at sloges med som opdrætter.
Iøvrigt er Basil en lækker kat
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 03-12-02 11:13

Tak til jer alle for de gode beskrivelser og billeder. Det er skøøønt at
have en kattegruppe, hvor man kan få svar på det man ikke ved

Jeg har selvfølgelig fluks undersøgt kattene, og der er heldigvis ikke noget
at mærke

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Hanne Dahl

Dato : 03-12-02 11:37

Altså Else..

Hvordan kan du tro at der skal /kan være en lille fejl i de FLOTTE haler????
HIlsen EN som har en vågen søn lige NU.
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 03-12-02 17:32

"Hanne Dahl" <ldahlREKVALME@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Altså Else..
>
> Hvordan kan du tro at der skal /kan være en lille fejl i de FLOTTE
haler????
> HIlsen EN som har en vågen søn lige NU.
> --

Jamen Hanne, det kan man jo netop ikke se, når nu halerne er så flotte *GG*

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Maj-Britt

Dato : 02-12-02 10:22

> [...]
jo
> svært, når man ikke ved, hvordan det ser ud.

Hej Else,

Hvis du kigger engang i min Tino's album - eller her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Maj
er1&picnumber=569 - kan du se en seriøs halefejl, da Tino er født med knæk
på halen På billedet ligner det, at han har bøjet det yderste led af
halen, men den ligger faktisk udstrakt og ser altid sådan ud Da han af
andre årsager ikke er udstillingskat betyder det jo ikke noget som helst
og jeg syntes, at det ser ret nuser ud, når han kommer gående med sin
"krølle" på halen

Mvh Maj-Britt

Fra : Maj-Britt

Dato : 02-12-02 11:29

Jeg prøver lige at poste et link til før omtalte billede igen, da jeg kan
se, at det ikke helt virkede efter hensigten

http://makeashorterlink.com/?T261250A2

Mvh Maj-Britt