DVD forhandlere i Norge ?
Fra : Heinz

Dato : 30-11-02 07:14

Kender nogen til gode DVD forhandlere i Norge som har reg1 som man evt
kan benytte nu når salget af Reg1 snart stopper her i faens til EU ?
For så kan man jo bare købe dem i et ikke EU land.

Heinz

Fra : Allan Pedersen

Dato : 30-11-02 09:58

In article <waKdnUrGao-EynWgXTWc3A@giganews.com>,
tomatoking@thebottle.com says...
> Kender nogen til gode DVD forhandlere i Norge som har reg1 som man evt
> kan benytte nu når salget af Reg1 snart stopper her i faens til EU ?
> For så kan man jo bare købe dem i et ikke EU land.

Direktivet skulle desværre også gælde i EØS-lande som Norge er iblandt.
Og hvis man endelig skulle importere fra udlandet vil det nok alt andet
lige være billigst at finde en US/CAN leverandør.

Men ... jeg har ikke set debat som den danske i andre EU-lande (har
andre??). Så måske fortsætter man bare som altid i de andre EU-lande?

Spørgsmålet er jo .. hvordan fortolkes direktivet?

Der har været tale om, at Kulturministeriet har brugt advokaten Johan
Schlüter som konsulent. Schlüter er også advokat for
Videogramforeningen, som har en stor interesse i at forbyde importen.

Hvis dette er rigtigt vil det IMO være lidt af en skandale, da man ikke
kan forvente at han kan/vil rådgive objektivt.

Og måske er det dette, vi 'lider' under i DK?

Allan

Fra : HKJ

Dato : 30-11-02 10:17

"Allan Pedersen" <kapwon@kapland.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis dette er rigtigt vil det IMO være lidt af en skandale, da man ikke
> kan forvente at han kan/vil rådgive objektivt.

Prøv at læser her:

http://www.laserdisken.com/html/visnyhed.dna?nyhed=233
http://www.laserdisken.com/html/visnyhed.dna?nyhed=243

Fra : Ole Kofoed

Dato : 30-11-02 15:46

"Heinz" <tomatoking@thebottle.com> skrev i en meddelelse
> Kender nogen til gode DVD forhandlere i Norge som har reg1 som man evt
> kan benytte nu når salget af Reg1 snart stopper her i faens til EU ?
> For så kan man jo bare købe dem i et ikke EU land.

Salg af region 1 i Norge er ikke tilladt:

http://www.dvdnett.no/artikler/read/60050836

Mvh.

Ole

Fra : Heinz

Dato : 01-12-02 06:03

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> "Heinz" <tomatoking@thebottle.com> skrev i en meddelelse
>
> Salg af region 1 i Norge er ikke tilladt:
>
> http://www.dvdnett.no/artikler/read/60050836
>
> Mvh.
>
> Ole

Sørens også.
Så må man evt nøjes med Amazon.com, med mindre de får forbud imod at sende
deres reg1´ere til EU lande.

Heinz

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-12-02 12:19

> Sørens også.
> Så må man evt nøjes med Amazon.com, med mindre de får forbud imod at sende
> deres reg1´ere til EU lande.

Direktivet implementeres tilsyneladende lidt forskelligt rundt omkring, og
der er pt. ingen tegn på, at det her kommer til at betyde noget som helst
for udenlandske internetforhandlere som future entertainment, movietyme og
cd-wow. Laserdisken har desuden sagt, at de regner med at åbne en webshop
med adresse i USA. Jeg ville personligt holde snitterne fra Amazon. De er en
"toldfælde".

Der er i øvrigt ingen risiko for, at Amazon eller andre får forbud mod at
sende film til EU. Privat import er stadigvæk fuldt legalt. Det er kun
butikkerne, der bliver berørt.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-12-02 13:53

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> writes:

> [...]
> cd-wow. Laserdisken har desuden sagt, at de regner med at åbne en webshop

Når nogen finder på en USA-løsning, der tager sig af toldbehandlingen
så man slipper for postbæstets sjoflerigebyr, så vil jeg handle i USA
igen. Indtil da ser jeg ingen fordele.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : David T. Metz

Dato : 02-12-02 17:06

Jens Thomsen kalligraferede, i news:ascqmt$o6k$1@sunsite.dk
> Jeg ville
> personligt holde snitterne fra Amazon. De er en "toldfælde".

Hvad mener du med fælde? Jeg har lige købt en bunke film der, som ganske
rigtigt blev fortoldede, men det var stadig billigere end andre steder ...

David

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-12-02 18:30

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med fælde? Jeg har lige købt en bunke film der, som ganske
> rigtigt blev fortoldede, men det var stadig billigere end andre steder ...

Jeg mener såmænd bare, at man ganske rigtigt skal regne med at betale told
og moms af alle sine indkøb fra amazons amerikanske afdeling. Men man
slipper for den slags ekstraudgifter ved at købe de samme dvd'er igennem en
europæisk internetforhandler som futureent, movietyme el. cd-wow.

MVH
Jens