MS Windows
briani 27239
Jeg sletter, men pladsen bliver ikke ledig
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-11-02 23:08

I win xp har jeg en harddisk på 80 gb som er opdelt i 3 drev.
Drev 1 er aktiv og fungerer som c drev og er på 29,2 gb, fat 32
Drev 2 er et logisk drev på 29,2 gb, fat 32
Drev 3 er et logisk drev på 18,1 gb, ntfs
På drev 2 har jeg henholdsvis i går og i dag slettet mere end 2 gb uden om
papirkurven, men alligevel rapporterer den, at der kun er 13,3 mb ledig og
den popper hele tiden op med, at drevet er fyldt, og der skal ryddes op.
Jeg har defragmenteret drevet, og det hjalp ikke noget.
Hvorfor bliver der ikke ledig plads efterhånden som der slettes?
Jeg flyttede lige 10 gb fra 2 til 3, og det gav tilsyneladende fri plads.
Efterfølgende slettede jeg 300 mb på 3, men den rapporterer også lige meget
ledig plads før og efter sletning?

Kurt

Fra : GullAn

Dato : 30-11-02 01:10

Fordi at windows syntes det skal gemme alle de filer der bliver sletter i
X:\System Volume Information
Du kan slå det fra her: kontrolpanel>system>systemgendannelse

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-11-02 15:15

Det var slået fra i forvejen. Som du kan se i mit andet svar, var det
Norton, der havde taget lidt for meget kontrol.
Men tak for svaret.

Kurt

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-02 00:15

> [...]
> Jeg flyttede lige 10 gb fra 2 til 3, og det gav tilsyneladende fri plads.
> Efterfølgende slettede jeg 300 mb på 3, men den rapporterer også lige

Har du norton Utilities installeret ? Så skal der tømmes et ekstra sted -
højre klik på papirkurven og Empty Norton Projekted files.
Det lyder som sådan noget.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-11-02 15:09

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:ux%F9.48468$HU.3371086@news010.worldonline.dk...

> Har du norton Utilities installeret ? Så skal der tømmes et ekstra sted -
> højre klik på papirkurven og Empty Norton Projekted files.
> [...]
Det var lige der problemet var. Jeg har fornylig installeret systemworks og
var ikke opmærksom på, at den var så god til at gemme, når jeg ellers altid
sletter uden om papirkurven.
Så nu dukkede 2,7 gb op.

Kurt