MS Windows
briani 27239
WIN98: Underlige exe-filer under opstart
Fra : Per M. Jørgensen

Dato : 29-11-02 23:06

Hej alle,

Jeg har forsøgt, uden held desværre, at hjælpe en bekendt af med
følgende problem:

Under opstart af windows kommer der en fejldialogbox som siger, at
windows ikke kan finde filen "WWTTEW.exe".
En anden gang var det filen "WDHWYYL.exe", som ikke fandtes.
Under start, når man kører systemkonfigurationsprogrammet msconfig,
figurerer filen afkrydset under startelementerne.
Filen figurerer også under run i Win-ini, hvilket også giver en
fejlbemærkning under opstart. Der er mulighed for at trykke OK i
dialogboksene, hvorefter systemet starter normalt op.

Når man fjerner flubenene i win-ini og i startelementer og derefter
genstarter maskinen går maskinen helt i sort og kan kun startes op i
fejlsikret tilstand. En genindstallation af Windows hjælper ikke.

Maskinen kører WIN98 og er forbundet til Nettet (Stofanet) via et
kabelmodem.

Det "smager" unægtelig af en virus, men et helt opdateret
antivirusprogram finder ikke noget.

Er det mon "noget", som har forbindelse til Stofanet ?? (Jeg har nemlig
en lille mistanke!)

Per

Fra : jan larsen

Dato : 30-11-02 10:53

"Per M. Jørgensen" <Jensenp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlbemærkning under opstart. Der er mulighed for at trykke OK i
> dialogboksene, hvorefter systemet starter normalt op.

Det skulle vel ikke være et program som er blevet slettet og ikke
afinstalleret ??

Fra : jan larsen

Dato : 30-11-02 10:59

"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Per M. Jørgensen" <Jensenp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skulle vel ikke være et program som er blevet slettet og ikke
> afinstalleret ??

Har du bare geninstalleret windows oven i den i forevejen installeret
windows, his det er denne måde ar det ikke altid en geninstallering retter
fejlene.

Fra : big

Dato : 11-12-02 21:28

Du skriver at du kan starte Win 98, ok. Du har som jeg forstår prøvet at
geninstalere Win 98, oven i Win 98, det har jeg tit haft held af. Hvis dette
ikke virker, jamen så brug stifinderen til at finde de ukendte filer, og så
slet dem. har du Norton utilities 2002, så kør den fra cd-en, den fjerner
mange af de fejl der er i Windows 98. Men sikkert er det, de filer den ikke
kan finde tilhører et program der ikke er rigtigt afinstalleret.

Venligst: BiG

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-12-02 23:48

> "Per M. Jørgensen" <Jensenp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Prøv også at søge i Regedit. Der findes virus, som netop har kald til sig
selv både i regedit, win.ini og under msconfig. Hvis man så får fjernet
filen med virus, skal man ind og fjerne alle kaldene de 3 nævnte steder.

Kurt