Ang. Asus A7V333 m. Raid og Firewire
Fra : Taba

Dato : 29-11-02 22:18

Jeg har fået tilbudt dette dunkort, men kun bundkortet, dvs. ingen
extra tilbehør el. lign.!
Så ville jeg høre pæcist hvad der følger med som extra tilbehør som
jeg ikke får med...?

Jeg har selv kigget lidt på nettet og har indtil videre fundet frem
til at jeg får glip af følgende:
-Manual
-Drivere
-IDE/FDD kabler
-Extra USB porto
-Firewire tilslutning
-En udgang el. lign. til onboard lydkortet
-Selve kassen

Er det, det hele jeg går glip af hvis jeg tager i mod tilbuddet, eller
er der andet som jeg går glip af? Sig lige også til hvis jeg har
skrevet noget på lsiten som jeg ikke går glip af...

//Taba

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-02 00:09

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der andet som jeg går glip af? Sig lige også til hvis jeg har
> skrevet noget på lsiten som jeg ikke går glip af...

Kommer lidt an på hvilken revisions nummer boardet har. De nye board bliver
leveret med en hel del video software (hele InterVideo suiten).
Der ikke er nogen ekstra udgang til lydkortet. Men ellers tror jeg du har
nævnt det hele.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Darth_Vader

Dato : 30-11-02 00:19

øh mig bekendt mangler der en plade med gameport og 2 x USB
mvh
henrik
"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:GsSF9.48413$HU.3343530@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-12-02 21:43

Bagpladen mangler også i din oversigt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Taba

Dato : 30-11-02 17:10

On Fri, 29 Nov 2002 22:18:23 +0100, Taba <famtaba@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>-Extra USB porto
>-Firewire tilslutning
>-En udgang el. lign. til onboard lydkortet

Kiggede på Tomshardware og så at de har haft dette board (revision
1.01) til test, og der kunne ejg se hvad der fulgte med af tilbehør...

Men jeg vil lige vide om det r muligt at købe nogle af disse i
løssalg?

//Taba

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-02 18:08

> [...]
> 1.01) til test, og der kunne ejg se hvad der fulgte med af tilbehør...
>
> Men jeg vil lige vide om det r muligt at købe nogle af disse i

Manualen kan du downloade fra ASUS, drivere ligeså. Kablerne kan købes hos
den lokale pusher og extra USB kan erstattes af USB port til montering i
fronten (det har jeg gjort http://www.dhd.dk/computer/putter.htm), Firewire
stikket sidder på en bracket med en lille printplade. Så vidt jeg husker
sidder der ikke noget specielt på printpladen, men et klart: Måske.

Hvor meget billigere får du det uden udstyret ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Taba

Dato : 30-11-02 19:50

> [...]
>stikket sidder på en bracket med en lille printplade. Så vidt jeg husker
>sidder der ikke noget specielt på printpladen, men et klart: Måske.

Jeps, det er jeg klar over (det med IDE kabler, drivere og manualer,
men ikke med de extra USB porte og Firewire)
Har også set at der findes et I-Panel Deluxe til Asus bundkortene med
en masse spændende features som volt og temperatur display samt front
usb osv.... nogen erfaring med det?

>Hvor meget billigere får du det uden udstyret ?

Det er fordi jeg har et andet bundkort inde til RMA hos shg.dk (et
EPoX 8KTA3+Pro m. KT133A chipsæt). Jeg har fået valget i mellem at de
sender den ned til EPoX og får den ombyttet der, eller jeg kan give
200 kr. også "få" A7V333 m. Raid+Firewire.... Altså kun selve
bundkortet.

Mit Dilemma (stærkt ord at bruge) er at jeg har 256 mb PC2100 Ram som
ikke er nok IMO til et solidt system, min. 512 MB, så ved jeg ikke om
jeg skal købe 256 MB PC2700 RAM og OC PC2100'ene, eller om jeg bare
skal købe 256 MB mere af PC2100... Eller msåke sælge PC2100'eren og
investere i PC2700?
Er det ydelsen værd?

//Taba

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-02 23:22

> [...]
> Har også set at der findes et I-Panel Deluxe til Asus bundkortene med
> en masse spændende features som volt og temperatur display samt front

Jeg har læst om en masse der har haft problemer med diverse I-Paneler i
news:alt.comp.periphs.mainboard.asus og derfor har jeg ikke et Jeg har
et Chieftec modul, med 2x USB(2.0), Firewire og 3 x lyd. Jeg har så et kabel
gående fra USB pindene på mobo til fronten (og det kan du også let gøre),
hvorimod firewire kablet går igennem PC'en og ud på bagsiden og ind i
firewire bracket (tåbelig løsning, men nødvendig). Mic in er tilsvarende
ført igennem.

> [...]
> sender den ned til EPoX og får den ombyttet der, eller jeg kan give
> 200 kr. også "få" A7V333 m. Raid+Firewire.... Altså kun selve

Det jeg gøre, men jeg havde masser af problemer med mit første A7V333, men
det nye kører perfekt.

> [...]
> jeg skal købe 256 MB PC2700 RAM og OC PC2100'ene, eller om jeg bare
> skal købe 256 MB mere af PC2100... Eller msåke sælge PC2100'eren og

Hmm, her rammer du et ømt punkt. Jeg har 2x 512 MB Samsung PC2700, men de
kører som PC2100.
Der skulle være en ydelsesforskel på 5%, og den har jeg ikke jagtet. Mit
problem - eller min fejl, om du vil - er at modulerne sidder i forkerte
sokler. Jeg tror de skal sidde i sokkel 1 og 2, og mine sidder i 2 og 3.
Nogen siger at man får bedst ydelse i sokkel 1 og 3. Men jeg kan ikke
flytte et modul over i sokkel 1 uden at skulle skille ret meget af og det
gider jeg ikke. Som den kører nu er den klippe stabil.
Nu har den været tændt mere end 12 timer og cpu temp er 42 grader, bundkort
temp er 29 grader. CPU'en er en XP2200+ non OC.

> //Taba

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin K

Dato : 30-11-02 23:25

Taba wrote:
> Har også set at der findes et I-Panel Deluxe til Asus bundkortene med
> en masse spændende features som volt og temperatur display samt front
> usb osv.... nogen erfaring med det?

Jep. Køb det ikke! Så enkelt kan det siges. Jeg købte eet Asus iPanel Deluxe
for 2 måneder siden, og har simpelthen ikke kunne få det til at virke med
mit Asus A7A266-E mobo. Hele systemet låser i 1 sek. hvert 5. sek, da den
opdaterer temp'en på displayet. Dette har resulteret i at jeg blev nødt til
at pille skidtet fra, så det stort set kun er seriel og USB der virker.
Lydudtagene kan jeg heller ikke få til at virke Så kun dårlige
erfaringer herfra.

Har dog hørt om nogen med et A7V333, som sagtens kunne få det til at spille
uden noget problemer overhovedet...

--
Martin K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-02 00:53

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mit Asus A7A266-E mobo. Hele systemet låser i 1 sek. hvert 5. sek, da den

Du kan slå den automatiske temp opdatering fra inde i BIOS, så kan du "kun"
aflæse det på displayet når du trykker på knappen.
Det kan man ihvertfald på mit A7V266-e, og jeg synes at de 2 ekstra USB
porte på fronten, er det hele værd.

Mvh
Per

Fra : Martin K

Dato : 01-12-02 15:53

Per Beer Hansen wrote:
> Du kan slå den automatiske temp opdatering fra inde i BIOS, så kan du
> "kun" aflæse det på displayet når du trykker på knappen.

Kan man? Nå men, så forsvinder hele finten jo ved at have det. Så skal man
selv gøre noget aktivt for at få skidtet til at vise den rigtige temp... Men
taker for forslaget...

> Det kan man ihvertfald på mit A7V266-e, og jeg synes at de 2 ekstra
> USB porte på fronten, er det hele værd.

Ja de er da pænt nice, men jeg har efterfølgende set at man kunne få noget
lignende til at stoppe i et 3 ½ " slot. Det ville være meget federe (og
billigere), og så havde jeg også et 5 1/4" slot tilbage...

--
Martin K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-02 16:25

> [...]
> selv gøre noget aktivt for at få skidtet til at vise den rigtige temp...

Hvis du har lyst til at prøve en modificering af dit I-panel, så se her
hvordan du kan fjerne den BUG:
http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/stuttermod.htm
Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg hovedsageligt købte mit I-panel for
USB'ernes skyld, så jeg garanterer ikke at det virker.

> Ja de er da pænt nice, men jeg har efterfølgende set at man kunne få noget
> lignende til at stoppe i et 3 ½ " slot. Det ville være meget federe (og
> billigere), og så havde jeg også et 5 1/4" slot tilbage...

Jeg har det lige modsat af dig så, jeg har kun en 3,5" plads, som jo er
optaget af diskette drevet.
Og så har jeg I-panel, DVD, Brænder og ZIP drev siddende i 5,25" pladserne
og stadig en 5,25" fri.

Mvh
Per

Fra : Martin K

Dato : 01-12-02 17:04

Per Beer Hansen wrote:
> Hvis du har lyst til at prøve en modificering af dit I-panel, så se
> her hvordan du kan fjerne den BUG:
> http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/stuttermod.htm

Jeg har læst om det, og jeg tror ikke jeg har tid, mod eller lyst til at
give mig i kast med projektet. Har efterhånden accepteret temperaturen, men
lydudtagene irriterer mig grænseløst.

> Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg hovedsageligt købte mit I-panel
> for USB'ernes skyld, så jeg garanterer ikke at det virker.

Det var også lidt frustrerende for mig at jeg havde 2 usb-porte på mobo'et
som jeg ikke kunne bruge, så på den måde er de da meget gode. Men jeg har
ikke brugt usb'erne på fronten til noget konstruktivt endnu...

> Jeg har det lige modsat af dig så, jeg har kun en 3,5" plads, som jo
> er optaget af diskette drevet.
> Og så har jeg I-panel, DVD, Brænder og ZIP drev siddende i 5,25"
> pladserne og stadig en 5,25" fri.

Hehe... Det kommer jo så an på kabinettet. Mit er et AOpen HQ45-Pro. Kunne
nu godt tænke mig et andet, men sådan noget koster jo

--
Martin K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-02 17:11

> Det var også lidt frustrerende for mig at jeg havde 2 usb-porte på mobo'et
> som jeg ikke kunne bruge, så på den måde er de da meget gode. Men jeg har
> ikke brugt usb'erne på fronten til noget konstruktivt endnu...

OK, jeg bruger de 4 USB'ere bagpå til følgende:
Printer
Scanner
Mus
Tastatur

Og de 2 foran, bruger jeg til Digi-cam samt rat og pedalsæt.
Det er jo ikke noget man (jeg) har siddende til hele tiden, så det er jo
rart at kunne smække dem til foran

> Hehe... Det kommer jo så an på kabinettet. Mit er et AOpen HQ45-Pro. Kunne
> nu godt tænke mig et andet, men sådan noget koster jo

Ja jeg bruger et 3 - 4 år gammelt Aopen HX08, og det er jeg meget glad for.
Selv med standard PSU på 300W, har jeg ingen problemer med at trække alt mit
udstyr, og der er da snart en del, så det siger da lidt om kvaliteten fra
Aopen.

Mvh
Per

Fra : Martin K

Dato : 01-12-02 17:18

Per Beer Hansen wrote:
> OK, jeg bruger de 4 USB'ere bagpå til følgende:
> Printer
> Scanner
> Mus
> Tastatur

Mit er lidt af det samme: De 4 bagpå går til følgende:
- Keyboard
- Mus
- Rat og pedalsæt (og jo, det er sat til hele tiden )
- Usb-tilslutning til min usb-nøglering, så jeg er fri for at kravle rundt
nede på gulvet for at tilslutte den. Så står den bare på bordet...

> Og de 2 foran, bruger jeg til Digi-cam samt rat og pedalsæt.

Jeg har ikke noget digi-cam, men det er er oplagt ting at bruge dem til.
> Det er jo ikke noget man (jeg) har siddende til hele tiden, så det er
> jo rart at kunne smække dem til foran

Jo, rattet har 'man' siddende hele tiden

> [...]
> glad for. Selv med standard PSU på 300W, har jeg ingen problemer med
> at trække alt mit udstyr, og der er da snart en del, så det siger da

Det eneste jeg kan klage over med mit AOpen kabinet er at der snart ikke
længere er plads inden i. Men det problem har du jo selvfølgelig ikke. Det
er det evige problem når jeg skal have ny maskine. Man vil gerne have en
helvedes masse plads indeni, men når man skal have den med over til en ven
eller noget, skal den ikke fylde meget.... Det ender næsten altid med at jeg
starter med at købe et lille kabinet, og så vokser jeg ud af det og må købe
et større. Det er sket 2 gange nu, og jeg er endnu ikke blevet klogere...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 02-12-02 18:07

Per Beer Hansen wrote:
> http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/stuttermod.htm
> Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg hovedsageligt købte mit I-panel
> for USB'ernes skyld, så jeg garanterer ikke at det virker.

Btw. hvilken Rev. er dit iPanel: Ifølge http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/
er mit en 1.02'er hvad med din. Er det også en 02'er?

--
Martin K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-12-02 20:33

> Btw. hvilken Rev. er dit iPanel: Ifølge http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/
> er mit en 1.02'er hvad med din. Er det også en 02'er?

Uha, det kan jeg ikke lige huske, og jeg gider ikke at skille maskinen ad
for at tjekke.

Mvh
Per

Fra : Martin K

Dato : 04-12-02 22:16

Per Beer Hansen wrote:
> Uha, det kan jeg ikke lige huske, og jeg gider ikke at skille
> maskinen ad for at tjekke.

Det er i orden så... takker for snakken...

--
Martin K