Hjælp - dårlig mave pga. medicin
Fra : Sorceress

Dato : 29-11-02 19:19

Hej alle,

Ja, Oscar har nu fået meget meget dårlig mave pga. medicinen - men hvad
kan jeg give ham så det letter lidt? For det er meget tyndt, og nok ikke
så rart for den lille gut. Jeg ved at A38 er ok, og det kan han
heldigvis li´, men er det godt nok? Han fik det nemlig i noget tid efter
vi fik ham, da han der havde dårlig mave i meget lang tid, og det hjalp
da lidt, men nu er det jo noget andet, plus at det er meget meget værre.

Hvad gør vi? Han skal ha sin medicin i endnu 2 uger så det er et pænt
stykke tid. Det ville være dejligt for os alle hvis det kunne blive lidt
bedre med maven, han har en ret sart mave den lille, så der skal ikke så
meget til at slå ham ud.

Hilsen
Betina & Brian

Fra : Niels Peter

Dato : 29-11-02 19:30

"Sorceress" <the_sorceress@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:as8b2s$7ii$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> stykke tid. Det ville være dejligt for os alle hvis det kunne blive lidt
> bedre med maven, han har en ret sart mave den lille, så der skal ikke så

Jeg går ud fra, at det er en art antibiotika, han får?
Så ville jeg prøve at give ham Paraghurt - det er det, man kan købe i håndkøb til bl.a. at forebygge "turistmave".
Det indeholder de naturlige, gavnlige tarmbakterier, som er med til at holde maven i orden, og som desværre mister livet i forbindelse med en antibiotikakur, fordi antibiotika ikke kender forskel på "gode og onde" bakterier.
Det er mere effektivt end A38, som kun virker ved at forbedre vækstbetingelserne for tarmbakterierne, hvorimod Paraghurt virker ved simpelthen at sende en masse af bakterierne ned i maven. De ligger simpelt hen i pillerne i en slags dvaletilstand.
Katte kan nøjes med én tablet om dagen.

Niels Peter

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-11-02 19:44

Måske skulle du prøve Zoolac, jeg har ikke erfaringer med det selv, så alle
I andre, det er nu I skal på banen

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pia J

Dato : 29-11-02 19:58

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> Måske skulle du prøve Zoolac, jeg har ikke erfaringer med det selv, så
alle
> I andre, det er nu I skal på banen

Zoolac virker rigtig godt, kan også købes på apoteket.

:Pia

Fra : Isabella

Dato : 29-11-02 22:15

Måske skulle du prøve Zoolac, jeg har ikke erfaringer med det selv, så
> alle
>
> Zoolac virker rigtig godt, kan også købes på apoteket.
>
> :Pia

Min lille nye mis Freya havde også et voldsomt maveproblem efter både
vaccination og ormekur på en gang og hun har fået Zoolac med stor succes.
Katten labber det i sig - er nærmest sur når hun ikke må få mere og maven er
gået i orden nu efter to dage. Vi købte injektionstuben på apoteket - den
kostede ca 65 kr. og der er til en del behandlinger - og det der med at det
skal ligges på kattens tunge - det burde altså ikke blive noget problem.

Held og lykke med missen

Hilsen Tina

Fra : Sorceress

Dato : 29-11-02 22:31

Hejsa,

Tak for jeres hurtige svar. Ja, han får antibiotika - og jeg vil prøve
en af de to. Jeg snakker nok lige med dem på apoteket og min umiddelbare
holdning er at når nu Zoolac er nævnt så meget så prøver jeg det. Jeg
ønsker kun den lille missemave i orden

Tak tak
Betina & Brian

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 30-11-02 17:29

Hej.

Jeg ville bare lige for det første tilslutte mig koret, der lovpriser Zoolac
. Vores apotek kan få det hjem fra den ene dag til den anden, og vi bor
laaangt uden for lands lov og ret , så det burde jeres altså også kunne.

Men jeg ville lige tilføje, at hvis du helt akut ønsker at neddæmpe diarréen
(hvilket måske kunne være aktuelt, hvis det virkelig er så tyndt som du
beskriver, for missens saltbalance kan gå i uorden, hvis han har meget
diarré for længe ad gangen!), så kan du prøve at give ham lidt HUSK (i
størrelsesordenen ½-1 teskefuld - men start hellere med for lidt end for
meget!). Det kan blandes i A38 og kan ikke smages. Det fås på apoteket,
MATAS og større supermarkeder i en grøn-hvid papæske. Men det skal være
*foruden* Zoolac eller Paraghurt, for det helbreder altså ikke noget - det
dæmper det bare midlertidigt.

Og så hold selvfølgelig øje med at han drikker rigeligt .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-11-02 00:40

In article <3de7d937$1$144$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Isabella
<isabella_bouvoir@yahoo.dk> wrote:

> hun har fået Zoolac med stor succes.
> Katten labber det i sig - er nærmest sur når hun ikke må få mere

Hæ - minder mig om en lille episode forleden. Mine katte vil nærmest
slå ihjel for ZooLac, skal det lige indskydes, bare synet af tuben får
dem til at hoppe og danse på to ben for at få noget
Nå, men tuben var tom, jeg havde brugt den sidste rest som godbid,
fordi sidste brugsdato var ved at være overskredet. Vi har været
forskånet for dårlig mave længe Jeg efterlod den tomme tube på
køkkenbordet for at huske mig selv på at købe noget nyt til
"nødapoteket". Senere blev jeg opmærksom på en sær raslende og
skramlende lyd fra køkkenet. Da jeg gik derud fandt jeg Donna oppe på
køkkenbordet (et af de få steder, der ellers er forbudt område), hvor
hun var så optaget af at pote rundt med tuben og slikke på den - Man
_må_ da kunne få noget ud! - at hun slet ikke hørte mig komme.
Jo, det er verdens nemmeste "medicin" at få i kattene

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-12-02 00:40

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> _må_ da kunne få noget ud! - at hun slet ikke hørte mig komme.
> Jo, det er verdens nemmeste "medicin" at få i kattene

Heh ja..hvis man er velsignet med en kat der kan LI' Zoolac...

Phumba har det som Donna, og Basil synes også at det smager fint nok til at
kunne bruges som slik, men Jakc (og Bøv, da vi havde ham) vil(le) altså
overhovedet ikke ha' det.
Og på en eller anden måde er det sgi altid de katte der IKKE kan li' den
pågældende medicin der får brug for den, og ikke alle de der labber det i
sig

Men bortset fra det, så virker det eminent mod tynd mave.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Sorceress

Dato : 30-11-02 10:10

De havde ikke Zoolac, kendte faktisk slet ikke til produktet, så jeg har
købt paraghurt og prøver det indtil jeg kan få Zoolac, med mindre at
Oscar tåler det og at det virker. Jeg har aldrig haft brug for at skulle
give dem noget for dårlig mave, tiden er inde

Hilsen
Betina & Brian

Fra : Birgitte

Dato : 30-11-02 11:32

Hej Betina og Brian
Man kan bestille Zolac og få det sendt pr. efterkrav, og trods firmaet
ligger i Jylland kan også Sjællænder bestille og få tilsendt.
LH-FODER
tlf: 86949277
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-11-02 13:55

In article <as9va0$29r3$1@news.cybercity.dk>, Sorceress
<the_sorceress@ofir.dk> wrote:

> De havde ikke Zoolac, kendte faktisk slet ikke til produktet, så jeg har
> købt paraghurt og prøver det indtil jeg kan få Zoolac

Øv! Prøv hos din dyrlæge på mandag. Mit apotek vil heller ikke kendes
ved det, men dyrlægen har det

Fra : Sorceress

Dato : 30-11-02 20:17

*suk*

Snakkede med en dyrlæge idag ang. paraghurt, og han sagde det ikke måtte
bruges mere end et par dage og at katten højest måtte på 1/4 pille 3
gange om dagen. Det var ikke det bedste at gi katten i forhold til
Zoolac, men han forslog noget kur - men ak, heller ikke det har
apotekerne. Dog havde de fleste dyrehandlere det, men ak igen, her var
der heller intet at hente. Derimod mente de hos dyrehandleren at jeg
skulle gi katten johannesbrød.. Ok, så nu er jeg nede på Zoolac,
Paraghurt, kur (noget med granulat), og johannesbrød. Jeg må sige jeg er
forvirret, men jeg holder stadig på Zoolac. Om ik andet ringer jeg til
min dyrlæge på mandag.

Hvorfor skal Zoolac være så dyrt? nogen og 80 kr for 15 ml. Hvad har det
produkt som er så specielt i forhold til så meget andet ?

Betina & Brian

PS. Han ser da ud til at drikke ok. Jeg holder ikke øje med ham som
sådan, for han er faktisk som han plejer at være.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-11-02 23:39

In article <asb2rc$v9o$1@news.cybercity.dk>, Sorceress
<the_sorceress@ofir.dk> wrote:

> Hvorfor skal Zoolac være så dyrt? nogen og 80 kr for 15 ml. Hvad har det
> produkt som er så specielt i forhold til så meget andet ?

Tjah - jeg fandt en folder der beskriver indhold og virkemåde. Og det
virker altså herhjemme. Jeg tror det har en betydning at det er levende
bakterier?

"VIRKEMÅDE:

ZooLac® Propaste forhindrer eller standser infektioner af skadelige
bakterier i mave og tarm hos dyr på naturens egen måde, nemlig gennem
et samarbejde mellem gavnlige bakterier og dyrets eget immunforsvar.

ZooLac® Propaste indeholder fem forskellige arter af gavnlige og
naturligt forekommende bakterier med hver sin veldefinerede effekt. Den
samlede effekt bliver derfor meget bred og sikrer den gode virkning hos
alle dyrearter.

ZooLac® Propaste virker ved, at en bakterieart danner en beskyttende
hinde på tarmvæggen og derved hindrer de skadelige bakterier i at
angribe den.

Når de skadelige bakterier er udelukket fra tarmvæggen, må de opholde
sig i tarmindholdet. Her angribes de af gavnlige bakteriearter fra
ZooLac® Propaste. Angrebet består i naturlig konkurrence, som begrænser
de skadelige bakteriers vækst.

ZooLac® Propaste's virkemåde betyder, at de skadelige bakterier ikke
kan udvikle resistens, som det kan ske ved antibiotikabehandling.

ZooLac® Propaste's naturlige virkemåde giver dyret en styrket
tarmflora."

Fra : Sorceress

Dato : 01-12-02 12:24

Hej Ann,