Vælg mobil for mig :) Det er en jungle
Fra : Peter Bendtsen

Dato : 29-11-02 18:35

Hejsa,

jeg er på vej ud for at købe en mobiltelefon. Egenligt havde jeg tænkt mig
at købe en 6510, men jeg dropper den idé, da de åbenbart skal reperes tit.
Jeg vil bruge omkring 2000kr. Valget står mellem:

Ericsson T600 - sexet og lille, men for lille batteritid?,

Ericsson T65 - tænder mig ikke. Kedelig?

Siemens M50 - Hmm, mange funktioner, men jeg har dårlige erfaringer med
mærket.

Andre forslag??

PS: Jeg leder efter en telefon som har MEGET hurtig reaktionstid, både i
menuer og smser. Fortæl endelig om gode/dårlige erfaringer - eller bare vælg
for mig =)

--
Med venlig hilsen,
Peter Bendtsen

Fra : Fischer

Dato : 29-11-02 18:50

> PS: Jeg leder efter en telefon som har MEGET hurtig
> reaktionstid, både i menuer og smser.

Du leder efter en SMS-maskine.
Køb en Nokia - alt andet vil du sikkert fortryde.

*Fischer

Fra : MaRk

Dato : 29-11-02 18:57

> Du leder efter en SMS-maskine.
> Køb en Nokia - alt andet vil du sikkert fortryde.

Eller en T66, den holder dog kun batteri 2-3dage.
T600, kunne forestille mig at den var ligeså hurtig, med med længere
batteri. Men jeg er ikke sikker.

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 29-11-02 19:08

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote:

> Eller en T66, den holder dog kun batteri 2-3dage.
> T600, kunne forestille mig at den var ligeså hurtig, med med længere
> batteri. Men jeg er ikke sikker.

"The battery is also similar to the one in T66, it is a lithium-ion battery
of 570 mAh capacity. But the time of autonomy is a little bit longer here.
According to the manufacturers T600 can work up to 180 hours in the standby
mode and up to 5 hours in the talk mode. In practice it really works longer.
Probably a new screen, which is less power-consuming, increases the time of
autonomy. A tested sample worked about 3 days (MTS Network) in case of 25
minutes of talking and 2 hours of using other functions (games, alarm-clock,
calendar). It the perfect result for such a tiny phone. The time of charging
is about 3 hours."
fra http://www.mobile-review.com . 180timer er ca. 200t mindre end en 6510
:( Noget af et dilemma.

Hvordan opfatter du de problemer med Nokia tlf. som er omtalt dagspressen?

--
Peter Bendtsen

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 29-11-02 18:58

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

> Du leder efter en SMS-maskine.
> Køb en Nokia - alt andet vil du sikkert fortryde.

Hmm... Jeg er bare ikke tryg ved at købe Nokia når der åbenbart er fejl på
så mange af dem. Hvor langsomme er ericssons da?

--
Peter Bendtsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-11-02 19:16

"Peter Bendtsen" <pb@trustme.dk> wrote in

> Jeg er bare ikke tryg ved at købe Nokia når der åbenbart er fejl på
> så mange af dem.

Du skal bare købe 3-4 stykker, en af dem skal nok være fejlfri så :)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 29-11-02 19:41

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote:

> Du skal bare købe 3-4 stykker, en af dem skal nok være fejlfri så :)

*Store pruttelyde* :)

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 29-11-02 19:31

"Peter Bendtsen" <pb@trustme.dk> wrote in message

> Hmm... Jeg er bare ikke tryg ved at købe Nokia når der åbenbart er fejl på
> så mange af dem. Hvor langsomme er ericssons da?

En løsning kunne være at købe en ældre model. De fleste fejl er efterhånden
rettet i 3310'eren og hvis den bliver lavet om til en 3315 er det vel
egentlig en ok telefon. Ellers er T66'eren også på Nokia niveau mht. sms
hastighed så vidt jeg har hørt.
Siemens har en tendens til at være langsomme på det punkt, men det bliver
også bedre. Siemens C45 var faktisk hurtig nok med ordbogen, synes jeg, men
tastaturet var ikke særligt godt.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 29-11-02 19:39

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote:

> En løsning kunne være at købe en ældre model. De fleste fejl er
efterhånden
> rettet i 3310'eren og hvis den bliver lavet om til en 3315 er det vel
> egentlig en ok telefon.
[Klip]

Er 6510'eren en ny tlf. eller en videreudviklet fon? :)

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 29-11-02 19:46

> Er 6510'eren en ny tlf. eller en videreudviklet fon? :)

Det er en udvikling af 8310'eren, og derfor er fejlraten væsentlig mindre.
Jeg vil mene, at 6510 er et sikkert køb.

Fra : Peter

Dato : 29-11-02 20:32

Køb en Nokia 3310
jeg har haft en i 2 år nu og har skiftet batteri en gang, og ud over det har der aldrig været problemer

Mvh
Peter

Fra : BDX

Dato : 29-11-02 20:43

Køb en Siemens M50

Jeg er super glad for min, efter jeg har haft Nokia og 2 stk Ericsson
T66'er.

/BDX

---

Fra : Zed

Dato : 30-11-02 00:33

"Peter Bendtsen" <pb@trustme.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,

Jamen hej

> jeg er på vej ud for at købe en mobiltelefon. Egenligt havde jeg tænkt mig
> at købe en 6510, men jeg dropper den idé, da de åbenbart skal reperes tit.

6510´eren er ellers en go telefon - har ikke oplevet problemer med min endnu

-Zed

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 30-11-02 00:50

"Zed" <zed@ihatespam.dk> wrote:

6510´eren er ellers en go telefon - har ikke oplevet problemer med min endnu

Yo, ved du om man kan overføre ting fra ens pc til 6510eren? fx. ringetoner
eller logoer.

--
Peter

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-11-02 08:50

Peter Bendtsen skrev:
> [...]
>
> Yo, ved du om man kan overføre ting fra ens pc til 6510eren? fx. ringetoner

Det kan man og du har 3 muligheder. IR, kabel og BlueT.

Ellers slaæ di kigge lidt på en 6610. Jeg har lige købt den og det er
sgu en fed telefon og den er lynhurtig til at sync med PC.

Mvh

Kasper

Fra : Henrik Krogh

Dato : 30-11-02 09:55

Kasper Christensen <news@kasperc.dk> wrote:

> Det kan man og du har 3 muligheder. IR, kabel og BlueT.

6610 har desværre ikke Blue tooth
vh
Henrik

Fra : Tobias Toft

Dato : 30-11-02 10:04

"Henrik Krogh" <henrik.krogh@bigfoot.com> wrote:

> 6610 har desværre ikke Blue tooth

Det har 6510 da heller ikke..? Min har i hvert fald ikke.

//Toft

Fra : Henrik Krogh

Dato : 30-11-02 23:26

Tobias Toft <tobias@REMOVErocknet.dk> wrote:

> Det har 6510 da heller ikke..? Min har i hvert fald ikke.
>
> //Toft

nåh jah det var egentlig det jeg mente.......
--
Fjern fjern i mailadresse

Fra : Henrik Krogh

Dato : 30-11-02 09:35

> [...]

> Ericsson T65 - tænder mig ikke. Kedelig?
>
> Siemens M50 - Hmm, mange funktioner, men jeg har dårlige erfaringer med

Hart selv lige købt en 6510 som regnes for en meget stabil telefon - jeg
har haft den i 3 uger nu uden problemer - kan bestemt anbefales - det er
nogen af de nyere der er behæftet med fejl 6510 skulle ikke have
børnesygdomme.
vh
Henrik

Fra : Tobias Toft

Dato : 30-11-02 09:57

> [...]

> har haft den i 3 uger nu uden problemer - kan bestemt anbefales - det er
> nogen af de nyere der er behæftet med fejl 6510 skulle ikke have

Hm... Så er jeg uheldig, for jeg har haft en Nokia 6510 siden August, og den
har det problem at den ofte genstarter lige inden man afsender en sms. Det
er ret irriterende, men det kan jo være det kan fikses vha. en
softwareopdatering.

//Toft

Fra : Lasse Madsen

Dato : 02-12-02 00:44

Hvis hastighed er vigtigt så hold dig fra Ericssons telefoner ... dem jeg
har haft og prøvet

T29, T39, R600, R320s ....

Har alle sammen været ULIDLIGT langsomme i menuerne og til sms osv...

de kunne nærmest have indlagt "elevator musik" i den når man sidder og
venter på at den skal bevæge sig rundt som en gangbesværet pensionist der
ræser for at nå bussen ...

Dybt fustrerende ...

m.v.h.
l. madsen

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 02-12-02 02:02

"Lasse Madsen" <lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

> de kunne nærmest have indlagt "elevator musik" i den når man sidder og
> venter på at den skal bevæge sig rundt som en gangbesværet pensionist der
> ræser for at nå bussen ...

lol :) Tak for tippet, jeg tror jeg snupper en 6510.

--
Peter