MS Windows
briani 27239
lås på mappe? ka' man det =?
Fra : Onix

Dato : 29-11-02 18:14

Hej Ng !

Håber det er det rigtige forum at spørge i !

Kan man låne en hel mappe med adgangskode så andre ikke har adgang ? Fx er
min ene hd opdelt i 4 partitioner á 10 gb, kan jeg fx låse den ene med kode
til filer andre brugere af pc'en ikke skal have adgang til ?

Mit sys er ; win 2000

mvh
Onizx

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-02 18:51

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev :

>Fx er
>min ene hd opdelt i 4 partitioner á 10 gb, kan jeg fx låse den ene med kode
>til filer andre brugere af pc'en ikke skal have adgang til ?

Nej, sikkerheden ligger på brugerniveau i ntsystemer.

Du kan konvetere til ntfs og så nægte bestemte brugere adgang til
mapperne på den ene partiotion.

Fra : Richard Thune

Dato : 29-11-02 18:51

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
klip
> [...]
kode
> til filer andre brugere af pc'en ikke skal have adgang til ?

klip
Ja men nok lidt anderledes end du tror. Du er nød til at have din egen
brugerkonto (som skal have password) plus mindst en til de andre brugere. Så
kan du højreklikke på mappen vælge egenskaber fanen sikkerhed og her
indstille nøjagtigt hvem der må hvad med denne mappe. Bemærk at det er bedst
at tildele rettigheder på gruppeplan, du opretter grupper og tildeler
medlemskab af samme via kontrolpanel computeradministration, (så vidt jeg
husker).
Richard Thune

Fra : Richard Thune

Dato : 29-11-02 18:53

Glemte jeg. Som Knud siger virker det kun ved NTFS
R Thune