Thÿrsboe
Fra : Peter Buch

Dato : 29-11-02 18:41

Fra et skifte findes følgende:

Christiane Sophie Balduin. - at Sidstnævnte derefter den 26. s. m. blev i
Skibet Sog. ægteviet til Forvalter Søren Schiøttt fra Thÿrsboe.
Året er 1795

Ved nogen hvor Thÿrsboe ligger eller er der nogen der har forslag til nutid
stedbetegnelse?

På forhånd tak

Mvh.

Peter Buch

Fra : AAFE

Dato : 30-11-02 22:04

"Peter Buch" <p.buch@mail.dk> skrev:

> Ved nogen hvor Thÿrsboe ligger eller er der nogen der har forslag til
nutid
> stedbetegnelse?

Kan det ikke være navnet på en gård?

Om ikke andet, ligger der en lokalitet, som hedder Tyrsbo
i Nykil Sogn i Östergötland i Sverige.

mvh
aafe

Fra : Show The Andersens

Dato : 30-11-02 22:52

"Peter Buch" <p.buch@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Året er 1795
>
> Ved nogen hvor Thÿrsboe ligger eller er der nogen der har forslag til

Kan det være Tøseby - en stedbetegnelse mellem Bredsten og Give??????

Annette

Fra : Peter Buch

Dato : 01-12-02 16:52

> nutid
>
> Kan det være Tøseby - en stedbetegnelse mellem Bredsten og Give??????
>
> Annette

Det var interessant. Forvalteren fra Thÿrsboe bliver gift med enken på
Kølholt i Skibet. Så et sted mellem Bredsten og Give er slet ikke umuligt.
Hvor finder jeg mere? - Jeg har søgt hos Krabsens stednavnedatabase og jeg
har søgt på nettet. Uden resultat. Hvor har du oplysningen fra? Ved du om
der ligger en større gård i Tøseby?

Hilsner

Peter Buch

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 01-12-02 20:16

Du skal se efter Tøsby, der ligger syd for Gadbjerg i Give kommune.
Se
http://www.kms.dk/C1256AED004EA666/(AllDocsByDocId)/9030657D57304F5CC1256BAA
00416E6D
klik på "Danmark før og nu" og vælg Stednavn - skriv Tøsby og dobbeltklik
på Tøsby (Give)
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Krabsen

Dato : 02-12-02 19:45

Iflg. 4 cm kortet ligger der tre gårde i Tøsby; een benævnt 'Fredensbo'.

Desuden 'Tøsbygård' ca 1 KM Ø

mvh
Krabsen

Fra : Kirsten

Dato : 01-12-02 20:49

> Ved nogen hvor Thÿrsboe ligger eller er der nogen der har forslag til nutid
> stedbetegnelse?

Tirsbæk, Vejle amt???

VH. Kirsten