Hjælp til tydning af ansøgning om erindrin~
Fra : Brian Jensen

Dato : 29-11-02 16:48

Hejsa,

Jeg har postet tre billeder i dk.binaer.historie taget fra en kopi af en
ansøgning om en erindringsmedalje fra krigen i 1864 (når de ellers
dukker op på serveren).

Billederne er sendt af to gange, da jeg glemte det ene i første omgang.
Det sidste billede har desuden den del af teksten med, som jeg selv har
tydet.

Al hjælp modtages med stor tak!

med venlig hilsen

Brian

--
Brian Jensen
Forsker i navnene Obbekjær, Egdal, Grundsted, Lavlund,

Fra : Brian Jensen

Dato : 29-11-02 18:16

In article <MPG.1851aaa8d689d6309896b4@news.tele.dk>, brje@NOSPAMtv2.dk
says...
> Al hjælp modtages med stor tak!

Og hermed en stor tak til Lars Jørgen Helbo og Thomas Thorsen!

For god ordens skyld bringer jeg lige hele teksten nu hvor den er blevet
komplet, det kunne jo være at nogen havde forfædre der tjente samme
sted, og derfor kan bruge oplysningerne til noget:

Hvad er Deres fulde navn?
Hans Christian Jensen

Hvilken dag og hvilket år er De født?
d. 22 Octbr 1838

I hvilket Aar har De deltaget i Krigen?
1863 + 1864

Ved hvilken Afdeling (Institution) tjente De dengang?
12te Feltbatteri

Ved hvilket Compagni, Eskadron eller Batteri stod De?
Artilleriet

Hvilket Nummer havde De?
No. 102

Fra og til hvilken Dag var De tjenestegørende?
fra 25 Octbr 1863 - 1 Sept. 1864

Tjente De som Menig eller som Befalingsmand?
Menig

Blev De saaret i Krigen? Naar?
Nei

Har De ligget paa Lazareth? Paa hvilket?
paa Frederiksgave af gastrisk Feber

Blev De fangen i Krigen? Naar og hvor?
Nei

Har De Pension eller Invalideforsørgelse? Hvilket Nummer har Deres
Pensionssted?
Nei

Er De Medlem af "De Danske Vaabenbrødres Selskab"? I hvilken af dettes
Afdelinger og i hvilket Nummer staaer De?
ja -
Odense No. 499

Hvilken er Deres nuværende Stilling?
Husmand

Hvor har De nu Bopæl? (Hvis De ikke boer i en Kjøbstad, bedes Amt,
Herred, Sogn og By opgivet).
Hessum Mark, Skeby Sogn, Lunde Herred, Odense Amt

Hvilken er Deres nuværende Adresse?
Hessum pr. Otterup (Odense)

Mvh
Brian