Hvem ved noget om slægten DVINGE
Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 29-11-02 16:40

Kære NG

Jeg ved, at der er lidt over 100 personer i Danmark der har efternavnet
DVINGE. Jeg har såmænd navne og postadresser på ca 80, men før jeg går i
gang ad denne vej vil jeg lige spørge NG.

Der er 4 personer der hedder Dvinge Hansen, og det er ikke mange.

Er der nogen der har en eller flere DVING'er i deres registreringer?

DVINGE skulle væe en stedbetegnelse i Vejle og omkring Hjørring. Dem har jeg
endnu ikke fundet, så er der en NG'er der kender til disse stedbetegnelser
så har det absolut interesse.

Det skulle fremgå af mit fulde navn, hvorfra interessen kommer.

Venlig Hilsen

Ole S.D. Hansen (Ole Stig Dvinge Hansen)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-11-02 19:39

Fri, 29 Nov 2002 16:40:13 +0100, skrev Ole S.D. Hansen:

>Jeg ved, at der er lidt over 100 personer i Danmark der har efternavnet
>DVINGE. Jeg har såmænd navne og postadresser på ca 80, men før jeg går i
>gang ad denne vej vil jeg lige spørge NG.

Vi boede for år tilbage i Sondrup mellem Odder og Horsens. ved Sondrup
Strand, hvorfra der tidligere blev drevet fiskeri, bor/boede en gammel
fisker ved navn Jens Dvinge. Så vidt jeg husker, boede hans søster i
huset ved siden af og hun var gift med en anden fisker. Hvem og hvor
mange Dvinger der lever endnu ved jeg ikke, men det kan da undersøges.
Jens Dvinge figurerer stadig i telefiónbogen under Sondrupvej 94, så
een eller anden i huset lever altså, men jeg tror nok det er konen.

Du nævner Vejle og så dæmrer der et eller andet om, at disse Dvinger
vistnok kom fra den egn.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 29-11-02 20:32

Tak for tippet med fiskeren Jens Dvinge. Jeg har bestilt et værk fra Vejle,
der hedder Jens Dvinge, den sidste erhvervsfisker i Vejle Fjord, så det er
nok ham den handler om.Den vil jeg se på.
Venlig hilsen
Ole S.D. Hansen