MS Windows
briani 27239
Problemer med aktive programmer og flere b~
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 29-11-02 12:38

Hej Gruppe,

Jeg har et Windows XP system, hvor jeg for første gang er begyndt at bruge
muligheden for flere brugere. Det indebærer både at have flere brugere
logget på samtidigt(dog fra samme computer) og flere profiler indstalleret
på computeren. I den forbindelse har jeg en række problemer, som jeg ikke
har erfaring/viden til at løse.

Jeg har to programmer, som altid er i hukommelsen som volder problemer, når
der er to brugere logget på systemet. De går periodevis ned, og er derfor
til gene. Det drejer sig om logitech Itouch, som tager sig af brug af
shortcuts fra mit keyboard, og vidunderprogrammet Postit fra 3m, postit
fungerer ved at man kan bruge de gule huskesedler på desktoppen.

Vi vil begge gerne benytte postit, som er freeware. Men da det åbenbart ikke
er lavet til flerbrugere, så blev jeg nød til at installere det to gange
under to mapper, når man starter selve genvejen til programmet manuelt er
der ingen problemer, men ved at indsætte de to forskellige shortcuts i hver
sin profils startup sker der for mig noget uforståeligt: windows ændrer den
førsttilførte shortcut til den sidste? Resulterende i at programmet forsøger
at starte op to gange fra det samme bibliotek => det går ned i den ene
profil, der er som sagt ikke nogen problemer, hvis jeg selv manuelt starter
de to .exe filer op i hver profil, der må da være en løsning på dette? Jeg
troede at startup var forskelligt fra de enkelte profiler?

Hvad angår Logitechs driver er det så korrekt at den ikke er lavet til flere
brugere, da den ofte går ned når man skifter imellem profiler, som begge to
er logget på samtidigt?

Jeg er blevet noget overrasket over at meget brugte programmer ikke er lavet
til flere profiler i Windows XP?

Håber nogle kan komme med råd

mvh
Lasse