At få en killing på 6 mdr.
Fra : Helle

Dato : 29-11-02 11:30

Hejsa.

Som bekendt leder jeg efter en killing som legekammerart til Emil. Emil er
nu knap 6 mdr og jeg har fundet en dejlig killing som også er 6 mdr - er der
nogen fordele eller ulemper ved at få en killing når den er 6 mdr i stedet
for 12 uger? vil det gøre det sværere eller nemmere at føre dem sammen? og
vil det evne gavne eller skade dem senere hen at de har samme alder?

MVH Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-11-02 11:39

Helle wrote:
> [...]
> den er 6 mdr i stedet for 12 uger? vil det gøre det sværere eller
> nemmere at føre dem sammen? og vil det evne gavne eller skade dem

hvad blev der af de birma killinger du skulle se??
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Helle

Dato : 29-11-02 12:20

> hvad blev der af de birma killinger du skulle se??
> --
> Knus Sabina

Hej Sabina.
Ja jeg blev brændt af i går - skide fedt. Der går åbenbart rygter om at jeg
er ligesom grusom som det sted hvor jeg købte Emil. Det er vel nok fedt. Hun
meddelte mig det i går og ville slet ikke høre på mine forklaringer -
desværre thats life!

/Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-11-02 12:38

Helle wrote:

> [...]
> at jeg er ligesom grusom som det sted hvor jeg købte Emil. Det er vel
> nok fedt. Hun meddelte mig det i går og ville slet ikke høre på mine

in that case..... nej, der skulle ikke være noget problem i at sætte en
anden 6 mdrs killing sammen med emil....
fordelen er at du bedre kan bedømme dens endelige temprament når den er 6
mdr ( den har dog stadig en del killing i sig*G*)

umiddelbart kan jeg ikke se nogen ulemper, heller ikke på sigt, da de begge
stadig er ret unge og efter al sansynelighed derfor har nemt ved at knytte
sig til hinanden ( ingen regel uden undtagelse ved du nok)
på sigt tror jeg faktisk det er en stor fordel at de har samme alder ( og
evt køn??) fordi de så vil udvikle sig sammen......

nu har jeg jo kun haft med voksne kattesammenføring at gøre, og de er lidt
mere "satte" i deres vaner end ungkattene er..... jeg tror ikke du skal
bekymre dig.....

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-11-02 14:31

On 29/11/2002 11:29, in article
3de74196$0$71638$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Helle"
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> for 12 uger? vil det gøre det sværere eller nemmere at føre dem sammen? og
> vil det evne gavne eller skade dem senere hen at de har samme alder?

Jeg tror det vil gå ganske fint - især hvis du sørger for at kastrere dem
snart... De er begge ved at være kønsmodne nu. Kastration burde forhindre
evt territorie kampe mellem to hanner og vil bestemt forhindre parringer og
hvad deraf følger mellem han og hun
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Ida

Dato : 29-11-02 14:34

Hej Helle *s*
Hvilken race er du fundet frem til ? Og er det en lille pige eller en lille
dreng ? *s*

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-11-02 16:24

> Hej Helle *s*
> Hvilken race er du fundet frem til ? Og er det en lille pige eller en
lille
> dreng ? *s*
>
> Ida

Hejsa.
Jamen det drejser sig om en Hellig Birma han, blåmasket, er kastreret for få
dage siden, vejer 4 kg. Er vokset op blandt andre katte og i familieliv
indenfor. Han er 6 mdr gammel. Jeg tænker bare på om det er sværere for den
at knytte sig til os når den er så gammel end hvis den kun var 12 uger? Emil
er også 6 mdr men han vejer altså kun 1½ kg og så virker han ikke
undervægtig - dyrlægen siger også han er fin. Derfor bliver jeg jo noget
overrasket over at Emil vejer 1½ kg mens en på samme alder og race og køn
vejer 4 kg.
Jeg ved dælme ikk....hvad siger I der ude? ville I have nogen
betænkligeheder ved at anskaffe Jer en 6 mdr gammel kastreret han i stedet
for en 12 uger gammel han? Emil skal kastreres om et par mdr.

MVH Helle

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-11-02 16:27

On 29/11/2002 16:23, in article as80qd$h1i$1@sunsite.dk, "Helle Nielsen"

> [...]
> betænkligeheder ved at anskaffe Jer en 6 mdr gammel kastreret han i stedet
> for en 12 uger gammel han? Emil skal kastreres om et par mdr.

Det lyder ideelt! Jeg ville ikke have nogen betænkeligheder ved at anskaffe
en g mdr hankastrat - tillykke med ham *Men* jeg ville altså ikke vente
med at kastrere Emil.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-11-02 16:59

> [...]
anskaffe
> en g mdr hankastrat - tillykke med ham *Men* jeg ville altså ikke

Hejsa.

Det bliver også her i januar eller der omkring han bliver kastreret. Vi skal
lige over julen og nytår og falde lidt til ro så gør vi det også.
Jeg overvejer kun det tilbud og er endnu ikke sikker på om det er noget jeg
skal sige Ja til. Det er jo også rart at have den fra 12 uger af.

MVH Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-11-02 17:14

Helle Nielsen wrote:
> Det er jo også rart at have den fra 12 uger af.

jeg vil altså lige slå et slag for de ældre katte..... de kan være absolut
lige så skønne som killingerne, plus du har den STORE fordel af at kende
mere til tempramentet på den pågældende kat end hvis det er en killing.....

jo det er hyggeligt at have en lille killing... det vil jeg da godt give dig
ret i.... men jeg synes det er synd at afskrive en lidt ældre kat, fordi de
kan være mindst lige så pragtfulde ( og husk nu at jeg har prøvet begge dele
flere gange).... og lige så fjumrede og fjollede som små killinger......

Fra : Pia J

Dato : 29-11-02 17:23

Så store og voksne er de jo heller ikke i den alder. Mine er 5½ md. og
stadig killinger selvom de er på vej mod 4 kg. Hjernen har ikke ændret sig
siden den dag de kom

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-11-02 18:48

"Helle Nielsen" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> betænkligeheder ved at anskaffe Jer en 6 mdr gammel kastreret han i stedet
> for en 12 uger gammel han? Emil skal kastreres om et par mdr.

Hej Helle

Jeg synes det lyder helt ideelt med alderen.

Når Emil bliver kastreret kan han begynde at vokse, men du skal nok ikke
vente for længe med kastrationen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 29-11-02 17:15

Emil er
> [...]
> for 12 uger? vil det gøre det sværere eller nemmere at føre dem sammen? og
> vil det evne gavne eller skade dem senere hen at de har samme alder?

Jeg har fåe en hunkat hvor hun var over 6 mdr. hun er den mest kælne og
dejlig kat. Der har heller ikke været problemer med at få hende ind i
flokken. Lidt hvæsen men kun i et par dage det var alt. så du kan sagtens få
en kat sammen med Emil på den alder.
Jeg vil ikke se det som noget problem!

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk killinger til salg

Fra : Birgitte

Dato : 29-11-02 19:14

Jeg vil da også lige fortælle, at det er sjældent mine import katte kun har
været 12 uger, de er som regel mellem 15 og 20 uger gammel.
Tænke på Nordmænd og Svensker når de importere katte udefra, de katte skal
min. være 8 måneder før de kan komme ind i landet.
Jeg har ydermere lige solgt en 6 måneder gammel hankat til Louise Viborg her
fra NG, og han stortrives i bedste stil, det til trods, at han kommer til at
bo med 2 voksne hunkatte og en fertil hankat.
6 måneder er stadig killing trods størrelsen, men du kan jo også få 12 ugers
killinger som er virkeig stor, så jeg ville ikke betænke mig som du gør.
Missehilsner fra Birgite
www.truetrust.dk

Fra : GJL

Dato : 29-11-02 19:31

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> for 12 uger? vil det gøre det sværere eller nemmere at føre dem sammen? og
> vil det evne gavne eller skade dem senere hen at de har samme alder?

Det er lidt synd, at man ofte tror at alt over 12 uger er problematisk ...
mange vidunderlige katte får ikke et hjem, fordi folk absolut vil have
killinger på under 4 mdr. En voksen kat kan også blive hengiven og
tillidsfuld - man skal bare gøre sig fortjent til det ved tålmodighed først
(der findes naturligvis undtagelser.. også blandt killinger)

6 mdr. er en rigtig dejlig alder. Samba var også 6 mdr. da vi hentede hende
på Kattens Værn - hun var killing helt igennem og var det længe efter! Hun
er så tillidsfuld og tryg at man fattes ord, og det var ikke svært at
introducere hende og Freja for hinanden. Nej, hvis temperamentet passer og
du har styr på hvad du vil osv. så lad endelig ikke den alder bremse dig!
-Gitte
PS: Vores første kat var 2,5, da vi fik ham... og der gik ingen tid før han
faldt til og sov med poten på min arm hver nat...