MS Windows
briani 27239
Win2000 irq hjælp ønskes
Fra : IzNoGoUd

Dato : 29-11-02 11:09

Hejsa jeg har lige installeret w2k
Men når jeg skal høre lyd så går skidtet i BSOD eller lyden hakker
volsomt eller spiller ikke færdig, nå så tjekker jeg lige
enhedshåndteringen, uha uha uha
Der lægges godt og grundigt beslag på IRQ 9:

Creative SB live Value
Dlink DFE 538TX 10/100 Adapter
Matrox Marvel G400
Via USB 2.0 enhanced host controller
4 stk VIA USB Universel værtscontroller
Microsoft ACPI-Complicant-system
win2000 promice controller

Det der irrtiere mig er at jeg ikke kan se at irq 2, 5 , 7, 10, 11
bliver brugt til noget.
Hvorfor vil alle have fat i irq 9?
Hvordan skal jeg løse problemet?

Fra : jan larsen

Dato : 30-11-02 11:09

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> volsomt eller spiller ikke færdig, nå så tjekker jeg lige
> enhedshåndteringen, uha uha uha
> Der lægges godt og grundigt beslag på IRQ 9:

Det tror jeg ikke du skal lægge noget i, jeg bruger også win2k og hos mig er
det stort set de samme ting som bruger samme IRQ 9 som hos dig og her virker
alt fint, jeg tror du skal lede efter dit problem et andet sted.
Har du brugt install cdrommen som følger med dit SbLive lydkort til
installeringen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 01-12-02 09:33

On Sat, 30 Nov 2002 11:09:22 +0100, "jan larsen" <jala@post2.tele.dk>
wrote:

>Har du brugt install cdrommen som følger med dit SbLive lydkort til
>installeringen.
Nej jeg hentede 25 mb fra SB den kunne også fås i en 50 mb udgave men
jeg vælger light

--
I moving my e-mail account, PLZ reply to iznogoud@newsguy.com
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 30-11-02 13:31

On Fri, 29 Nov 2002 11:08:39 +0100, IzNoGoUd <iznogoud@iznogoud.dk>
wrote:
klip
>Det der irrtiere mig er at jeg ikke kan se at irq 2, 5 , 7, 10, 11
>bliver brugt til noget.
>Hvorfor vil alle have fat i irq 9?
>Hvordan skal jeg løse problemet?

Det 'burde' ikke være noget problem, sådan virker win2k.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q252420
Kim

Fra : IzNoGoUd

Dato : 01-12-02 09:33

On Sat, 30 Nov 2002 13:31:01 +0100, Kim S. Poulsen <ckim@mail.dk>
wrote:

>Det 'burde' ikke være noget problem, sådan virker win2k.
>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q252420
Jeps jeg fandt ud af det et par timer efter, og har nu sat til
Standard-pc, det kræver mit chipcet: "VIA Apollo KT133" påstås det på
nogle hjemmesider???