MAC adresse mangler?!
Fra : SA

Dato : 29-11-02 11:29

Hej NG.

Lettere forundret kan jeg konstatere, at min "SiS 900-Based PCI Fast
Ethernet Adapter" ikke har nogen MAC adresse. Burde det egentlig ikke have
det?

Adressen somWNTIPCFG returnerer er: 00-00-00-00-00-00

Hvad kan dette skyldes?

OS er Win XP Pro.

/SA

Fra : Tex Tofte

Dato : 29-11-02 16:05

Har du prøvet med ARP -a

Mvh.

Tex

Fra : SA

Dato : 29-11-02 17:44

"Tex Tofte" <TEXTOFTE@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Har du prøvet med ARP -a
>
> Mvh.
>
> Tex
>
> "SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse

Ok, her fremkommer der så en adresse. Men, når man gør det på "tranditionel"
vis, hvorfor er der så ingen adresse, og hvorfor kan programmet ARP finde en
adresse? Og, er resultatet fra ARP så den "rigtige" MAC adresse? Grunden til
dette spørgsmå er, at ifølge min router er adressen altså 00-00-00-00-00-00,
men hvis jeg beder den om at vise en såkaldt clone MAC address, så
fremkommer samme adresse som ARP viser!

Så, hvad er så hvad og hvorfor?

/SA

Fra : Tex Tofte

Dato : 29-11-02 23:15

Hej SA

Nu ved jeg ikke hvilken kommando WNTIPCFG er, men den virker ikke
umiddelbart på min 2000 eller XP Prof.

Prøv med en kommandoprompt "DOS prompt" hvir du skriver

IPCONFIG /ALL

Her skulle MAC også meget gerne fremkomme.

ARP giver den rigtige MAC adresse.

Tex

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-11-02 14:25

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message
> Hej NG.
>
> Lettere forundret kan jeg konstatere, at min "SiS 900-Based PCI Fast
> Ethernet Adapter" ikke har nogen MAC adresse. Burde det egentlig ikke have
> det?

Prøv Control Panel ->Network Connections->Højreklik på Local Area
Connection->
vælg Status->klik på fanebladet Support->klik på Details..., MAC adressen på
dit netkort er nu den øverste linie, Physical Address.

mvh
Preben

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-12-02 01:57

SA wrote:

> [...]
> det?
> Adressen somWNTIPCFG returnerer er: 00-00-00-00-00-00

Er det et onboard "netkort" og i så fald, hvilket bundkort?

> Hvad kan dette skyldes?

Jeg mindes at have læst om et bundkort som kunne tabe MAC-adressen, og
en bios-opdatering som fikser dette.