C45 eller R600?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 29-11-02 05:21

Jeg skal have en ny mobil, og har på kig på hhv. Siemens CE45 og
Ericsson R600 - begge pga. mulighed for data. Jeg hælder umiddelbart
mest til C45 pga den lange batteritid, men R600 virker lidt mere
"lækker" og har desuden GPRS.

Nogen der har erfaringer med ovennævnte, evt. både som telefon og som
"modem" (gode såvel som dårlige)?

På forhånd tak

lars

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 29-11-02 07:48

> Nogen der har erfaringer med ovennævnte, evt. både som telefon og som
> "modem" (gode såvel som dårlige)?

Jeg har ikke selv haft en R600, men mit umiddelbare indtryk er, at C45
virker mere robust. Den har også mulighed for screensaver med kode så andre
ikke kan ringe fra telefonen, hvis man er uheldig at miste den i byen.

Ericsson R600 virker måske lidt mere moderne med fx mulighed for at skifte
mellem tre farver lys. Jeg synes bare ikke den er så gennemført. Jeg har
allerede set flere sætte SIM-kortet skævt i. Det kan slet ikke lade sig gøre
på de fleste andre telefoner.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330, Siemens C45 og Ericsson R600 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Jonas

Dato : 29-11-02 08:47

Jeg har en R600, og kan ikke helt forstå hvordan man kan sætte sit
SIM-kort forkert i. enten har man ikke forstand på det (og skulle derfor
laved nogle der fatter noget gøre det) ellers er man bare dum. det er jo
ikke det sværeste at sætte et SIM-kort i en tlf

/jonas

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 29-11-02 09:40

"Jonas" <jfv@ihg.dk> wrote in message
> Jeg har en R600, og kan ikke helt forstå hvordan man kan sætte sit
> SIM-kort forkert i.

Tja, jeg har allerede set tre forskellige sætte det skævt i.

Glemte forresten også lige at fortælle at C45 har programmerbare taster. Et
tryk for at sende SMS eller starte kalenderen fx.

Jeg vil dog sige at jeg synes begge telefoner er fede.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Jonas Fyhn

Dato : 29-11-02 12:14

det var underligt - så har jeg måske bare været heldig ;)

jeg ville også vælge en R600 (jeg har selv en) dog er den ikke kun af
det gode: tasterne er lavet ea en slags gummi, og er ret hårde at trykke
ned, ordbogen er en eZIText, hvor man ikke kan tilføje ord til (normalt
bruger man en T9 ordbog, guderne må vide hvorfor Ericsson ikke har valgt
at udstyre R600 med sådan en) ordbogen kan dog selv "gætte" hvad man vil
skrive så man ikke skal trykke på alle tasterne for at skrive et ord.

standby tiden er god, mens taletiden er rimelig.

/jonas

Fra : Fischer

Dato : 29-11-02 15:33

> Tja, jeg har allerede set tre forskellige sætte det skævt i.

Undskyld mit franske, men så er de sgu da godt fummelfingret!

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 29-11-02 07:55

> Nogen der har erfaringer med ovennævnte .....

Jeg har en god ven der har en R600 og min søster har en C45. Jeg ville til
enhver tid vælge R600.

Ofte hører man Nokia-brugere beklage sig over at de ikke kan bruge
menu-systemet i andre telefoner, men C45 er den telefon jeg har haft sværest
ved at sætte op. Den forekommer mig fuldstændig ulogisk.

*Fischer

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 29-11-02 11:13

> Nogen der har erfaringer med ovennævnte, evt. både som telefon og som
> "modem" (gode såvel som dårlige)?

C45'erens taster bliver slidt af... Lige så hurtigt som de billige
uorginiale taster man kan få til andre telefoner...
C45'er... Been there done that...
Synes R600 er 10 gange federe både hvordan man betjener den og designet
ellers....

Mvh.
Hans-Jacob
OE feat. OE-Quotefix

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 29-11-02 13:46

> [...]
> C45'er... Been there done that...
> Synes R600 er 10 gange federe både hvordan man betjener den og designet

Mht. til R600 taster så er mit venstre og ned tast belvet slidt ned på 1½
måned!
Men det er fandme en god telefon! hurtig via Gprs. Men der mangler noget
hardware ala MP3 afspiller til den!

//XoDeus