XP lort kan ikke oprette forbindelse melle~
Fra : Morten

Dato : 29-11-02 04:19

Hej jeg vil lave et nulmodem mellem en win2000 og en XP. XP systemet virker
bare ikke!!! Jeg gør følgende:

1. Vælger "guiden ny forbindelse"
2. Vælger "oprette en avanceret forbindelse"

Herefter kan jeg kun vælge "accepter indgående forbindelser" men ikke den
anden mulighed "oprette en direkte forbindelse til en anden computer".
Hvorfor ikke ???

3. Jeg prøver så at vælge "accepter indgående forbindelser" (Tillad at andre
computerer opretter forbindelse til denn computer via internet, en tlflinie
eller en direkte kabeltilslutning).

4. Herefter går programmet i ged "timeglasset vises" men ingen ting sker før
efter 1 minut hvor jeg til sidst får en fejlmeddelelse:
"Indgående forbindelser er afhængige af tjenesten Routing og Remote Access,
som ikke
kunne startes. Yderligere oplysnigner finder du i systemets logfil"

5. Herefter prøver jeg så at starte tjenesten "Routing og Remote Access" men
tjenesten laver fejl (fejlkode 711) og kan ikke startes. MS support på
internettet kender ikke fejlkoden.

XP har igen vist sig som noget lort. De ganske få ting jeg prøver på denne
maskine ender altid med XP fejl. Derfor har jeg bl.a. reinstalleret XP 2
gange nu på 6 måneder. LORT LORT.

Michael

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 29-11-02 10:15

> Hej jeg vil lave et nulmodem mellem en win2000 og en XP. XP systemet
virker
> bare ikke!!! Jeg gør følgende:

Og kablet er krydset? (Ja, det gælder vist også for andre kabler og ikke kun
RJ45) Og virker mellem andre computere?

> Hvorfor ikke ???

Se ovenstående.

> XP har igen vist sig som noget lort. De ganske få ting jeg prøver på denne
> maskine ender altid med XP fejl. Derfor har jeg bl.a. reinstalleret XP 2
> gange nu på 6 måneder. LORT LORT.

Ja, fair nok, der er nogle gange problemer med tingene, men det må man bare
tage med, når man bruger de mere obskure ting i styresystemerne Det
gælder for alle OS, ikke kun XP.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 29-11-02 15:30

Kim Fritze Sillasen wrote:

> Ja, fair nok, der er nogle gange problemer med tingene, men det må man bare
> tage med, når man bruger de mere obskure ting i styresystemerne Det
> gælder for alle OS, ikke kun XP.

Uhm.. jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Men efter jeg er blevet
en garvet UNIX bruger, har jeg ikke haft problemer med mine maskiner i
et par år, så længde jeg har fulgt dokumentationen, til de programmer
jeg bruger.

Slet ikke de spåntane fejl man ser i Windows-varianter.

/Bo

Fra : Tex Tofte

Dato : 29-11-02 16:10

Hej

Du bruger seævfølgelig et NUL modem kabel?

XP kører bedst på nyere hardware, så hvis det er en gammel sag du cyckler på
så kunne det være forklaringen !

Mvh.

Tex

Fra : Birger Jensen

Dato : 29-11-02 17:29

Hej
Har du husket at installere NETBEUI protokollen på dit netværk
mvh.
Birger Jensen