Premiere surprise i Århus blev....
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-11-02 23:51

8 mile!!!

Damn 1 time 45 min spildt

Det var i forvejen en film jeg aldrig kunnet have fundet på at se. Men
da jeg aldrig er gået ud fra en film så blev jeg da.

Der skete _intet_ i den film? Alle roller var samme sted ved
slutningen som da filmen startede. Forudsigelighed er dens varemærke.
titlen burde have været 'Det er så synd for mig, håber jeg vinder i
lotto'.
Jeg tror man skal være fan af rap for at kunne lide den. Ord som 'Dog,
word, fuck osv' bliver sagt i en uendelighed.
Jeg spår den en ganske kort levetid i danske biffer.

Nå det var bare lidt harme fra mig over endnu en dårlig premiere
suprise. Konceptet er sq snart dødt imo.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jan Richardy

Dato : 29-11-02 00:12

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
> 8 mile!!!
>
> Damn 1 time 45 min spildt

Det vil jeg ikke give dig ret i. Jeg synes filmen var ganske hæderlig. Efter
"Bad (bad!) Company" og "The Tuxedo" synes jeg det var forfriskende at se en
surprise-film, som ikke lyser af no-brain-hollywood action-komedie.

Dermed ikke sagt, at 8 mile var genial, men jeg synes faktisk godt om den.
En slags social-realisme i Detroit's slum, med rap som tema selvfølgelig.
Men ikke nogle rise-to-stardom-happy-feel-good-american-dream-endings her,
thank god ... Og Eminem (sp?) gjorde det faktisk helt ok på det store
lærred.

(og nej, jeg er ikke fan af manden. Dog har jeg intet imod rap-musik,
hvilket selvfølgelig er en fordel for at kunne udholde soundtrack'et)

7/10 vil jeg give den ...

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 29-11-02 06:31

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

> Det var i forvejen en film jeg aldrig kunnet have fundet på at se.

Det kunne jeg godt, det er såvidt jeg ved instruktøren fra LA Confidential,
og det er da en suveræn film. Så denne her skal da også ses.

> [...]
> word, fuck osv' bliver sagt i en uendelighed.
> Jeg spår den en ganske kort levetid i danske biffer.

Jeg har intet mod rap, og intet mod Eminem, såeee måske jeg kan lide den
alligevel. Er der ikke nogle andre der har set filmen, der kan komme med
deres holdning, og gerne med en begrundelse.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-11-02 16:06

On Fri, 29 Nov 2002 06:30:43 +0100, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

>Det kunne jeg godt, det er såvidt jeg ved instruktøren fra LA Confidential,
>og det er da en suveræn film. Så denne her skal da også ses.

Ja og det fatter jeg ikke?? LA C er fremragende.
Men hva' selv geniale instruktører laver flop ind imellem (pånær
Kubrick)

Morten
morten@bowman.dk

Fra : zcully

Dato : 29-11-02 12:22

> [...]
>
> Nå det var bare lidt harme fra mig over endnu en dårlig premiere
> suprise. Konceptet er sq snart dødt imo.

Øv også. Den gad jeg godt have set, men blev desværre syg og jeg tror det
bliver svært at lokke nogen med.
Jeg tror du har ret i at den nok ikke bliver den store success herhjemme
fordi folk ikke er så Yo agtige herhjemme og så er Eminem heller ikke så
stor herhjemme at folk vil tage ind og se sådan en film bare fordi han er
med.

/Zcully