Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der kender til Medion digicams ??
Fra : Andersen

Dato : 28-11-02 23:36

Aldi har et 4 MP digicam på onsdag til 3K.
Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten.

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-11-02 00:11

Andersen skrev:

>Aldi har et 4 MP digicam på onsdag til 3K.
>Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten.

prøv og se op i gruppen 16-11 var der også noget om medion

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 29-11-02 00:30

Der har længe været noget om medion i luften.......Please lad os ikke
diskutere det igen. Tak på forhånd.

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Lars Andersen

Dato : 29-11-02 09:17

Hej William,

Er du fra StatsCencuren - eller er du indehaver af nyhedsgruppen her? Eller
blot en almindelig dødelig bruger som os andre?

Deltag dog i de diskussioner, du har lyst til - begræns ikke andres
diskussioner/emner. Og koncentrér du dig hellere om andre emner - i stedet
for at bruge dårlig energi på at spille mor over for andres indlæg. Indlæg
som du åbenbart alligevel ikke har interesse i?

Mvh.
Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-11-02 00:35

Andersen wrote:

> Aldi har et 4 MP digicam på onsdag til 3K.
> Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten.

Prøv at læse lidt i gamle indlæg, Google ka' finde 355
indlæg der omtaler det pågældne kamera, se link:
http://groups.google.com/groups?as_q=Medion&ie=ISO-8859-1&as_ugroup=dk.fritid.foto&lr=lang_da&num=100&hl=da

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 29-11-02 04:53

"Andersen" <andersen@nospam.dk> wrote in message
> Aldi har et 4 MP digicam på onsdag til 3K.
> Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten.

Ja - Det er "kamera" der kun burde forhandles i FætterBR eller Superle osv.
Brug dine penge seriøst istedet.

Tråd Out

Mvh

Lars

Fra : max

Dato : 29-11-02 07:10

> Ja - Det er "kamera" der kun burde forhandles i FætterBR eller Superle
> [...]

Lars har vidst ikke købt det kamera
Jeg har skrevet om det før, det er et glimrende kamera, og et godt
alternativ til den Japanske dominans a' kamera producenter.. pisen
bør efterhånden være et godt stylle under 3k, så vil det være et godt
køb. Det tager fine billeder i godt lys eller med flash, men den kave
iso 100 kan være et problem i nogen situationer.. slut.. mac

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-02 10:30

"Andersen" <andersen@nospam.dk> wrote in message
> Aldi har et 4 MP digicam på onsdag til 3K.
> Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten.

Min svigerfar har købt det. Det tager meget gode billeder, men den lille LCD
skærm der er bagpå er dårlig og uskarp.
Men ellers vil jeg sige at det er et godt køb til prisen, billederne er
skarpe og detaljerne gode.
Jeg har kun set 10+ billeder taget med det.
Blitzen ser fin ud, der er vist en del forskellige inst. muligheder.
Det er selvfølgelig ikke et Canon Ixus eller et Leica.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : max

Dato : 29-11-02 10:37

> [...]
> Blitzen ser fin ud, der er vist en del forskellige inst. muligheder.
> Det er selvfølgelig ikke et Canon Ixus eller et Leica.

Jeg ved ikke rigtig om den LCD er desideret dårlig, jeg syns ikke
LSDen på min S2er er specielt meget bedre.. mvh max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-02 11:07

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in message

> LCD
> >

> Jeg ved ikke rigtig om den LCD er desideret dårlig, jeg syns ikke
> LSDen på min S2er er specielt meget bedre.. mvh max

Min mor har det Canon S10, det har en rigtigt god LCD synes jeg. Dog bruger
LCD'en en masse strøm, så jeg bruger oftest digicams med LCD'en slukket.

Fra : Niklas

Dato : 29-11-02 17:53

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:YyGF9.47669$HU.3278617@news010.worldonline.dk...

> Jeg ved ikke rigtig om den LCD er desideret dårlig, jeg syns ikke
> LSDen på min S2er er specielt meget bedre.. mvh max

Det er lige noget for narkopolitiet med det du har på dit kamera.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 29-11-02 12:30

Hej

Løb ned og køb den, leg med den i weekenden, og hvis du er tilfreds, så
behold det, ellers kan du jo returnere det
Men pak det pænt ud, så kan du bedre tillade dig at komme tilbage med det.
Jeg ved at dette kamera ikke har så god finish, som de dyrere kameraer har,
men prøv dig frem.

Der er nogle der siger at det er noget lort, men det kan nok delvis skyldes
at de har giver 8 - 10.000,- kr for deres 3,5 eller 4 Mp. kamera !

God fotoweekend !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lotte M

Dato : 29-11-02 13:23

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev

> Der er nogle der siger at det er noget lort, men det kan nok delvis skyldes
> at de har giver 8 - 10.000,- kr for deres 3,5 eller 4 Mp. kamera !

En af mine bekendte havde købt et Medion. At sammenligne
det med andre 4-5mp kameraer er urimeligt - det kan levere
et tilsvarende antal pixels, men er lysår fra de andre hvad angår
billedkvaliteten.

I sammenligning med mit 3 år gamle 2.5 mp Olympus 2500L,
klarede Medionen sig også dårligere, både hvad angik skarphed,
farver, kontrast, flahoptagelser og lysmåling.

Min bekendte var i øvrigt svært utilfreds med Medionens
autofocus og det jeg oplevede ved prøveoptagelser var da også,
at den arbejdede langsomt og ikke konsekvent kunne fokusere,
ejheller ved gode lysforhold.

Et kamera som min Olympus handles brugt til omkring 3000 kr.
og min vurdering er, at man får noget mere kamera for pengene,
ved at købe et lidt ældre og brugt kvalitetskamera. Min bekendte
kom til samme konklusion, returnerede Medionen og købte
et brugt 2.5 mp kamera.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.lotte-m.dk/foto/ - fotogalleri

Fra : Andersen

Dato : 29-11-02 20:54

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Aldi har et 4 MP digicam på onsdag til 3K.
> Er der nogen der kan sige noget om kvaliteten.

Tak for alle svarene, som dog kun forvirrede mig mere
end vejledte, dog vil jeg nok afprøve Leif Langgaards
råd og afprøve det i et par dage.

Til William A Husted kan jeg kun sige :
Sålænge du ikke er min mor, så passer du dit og jeg
mit. Har du problemer med det så kan du jo PLONK'e
mig. Som Lars Andersen rigtigt skriver så er det et frit
land og en "fri" NG sålænge man overholder FS.
Det er jo ikke sådan at hvert andet indlæg omhandler
Medion, og eftersom Aldi først reklamerede for kameraet
d. 27/11 havde jeg ærlig talt ikke forventet at det skulle
være omtalt på et tidligere tidspunkt.

Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 01-12-02 18:41

Prøv du kameraet!...
.... Vi er stadig nogen der er godt tilfreds med kvaliteten i forhold til
prisen...
Jeg undrer bare på om alle digitalkameraer er langsomme i optrækket. Man
skal ha' en rolig hånd og en langsom arbejdsform. Hvis jeg skal ta'
egentlige snapshots i farten, så bliver valget stadig mit spejlrefleksudstyr
eller mit film-kompakt kamera.
Men slowsync indstillingen på blitzen og så et stativ giver gode godt
belyste (stemningsmæssigt) billeder, hvor man får en god balance mellem
forgrund (hovedmotiv) og baggrunden. Med almindelig automatikindstilling
bliver det et ordinært (kedeligt) "blitz"-motiv. Men slowsync på blitzen
giver mig med Medionkameraet rystede billeder i så godt som alle tilfælde
pga. den lange lukkertid. Noget jeg ellers ikke oplever med mit Nikon F70.

mvh,
Lars-Peder.

Andersen <andersen@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:as8gm2$ogkab$1@ID-152860.news.dfncis.de...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-12-02 10:32

On Sun, 1 Dec 2002 18:40:39 +0100, "Lars-Peder Nyrup Bøgh"
<nyrup@get2net.dk> wrote:

>Men slowsync indstillingen på blitzen og så et stativ giver gode godt
>belyste (stemningsmæssigt) billeder, hvor man får en god balance mellem
>forgrund (hovedmotiv) og baggrunden.

Hvad er slowsync indstilling ??
er det den nederste (afhængig af lysforhold ?)
mvh Ebbe

Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 03-12-02 09:57

Yes.

mvh,
Lars-Peder.

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2v9muukvfmj6f3oj1ijjnc1besljon51gp@4ax.com...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-12-02 10:13

On Tue, 3 Dec 2002 09:57:18 +0100, "Lars-Peder Nyrup Bøgh"
<nyrup@get2net.dk> wrote:

>Yes.
klip

Mange tak, den ser ud til at være endog meget effektiv
over for røde øjne.
jeg skød 10 stk. på 1 meters afstand, gloede lige ind i
linsen, der var ikke skygge af røde øjne, noget jeg ellers
har været plaget af, også med indstillingen, rødøje reduktion,
eller er der ikke mere blod tilbage ?
mvh Ebbe