scrollerproblemer
Fra : Torben Mathiassen

Dato : 28-11-02 23:20

Hvis jeg har en side der består af én stor tabel, hvordan sikrer jeg mig så
at hele tabellen altid kan ses i hele browservinduet (altså, at man ikke
skal scrolle for at komme ned til bunden).

Den tekstmængde der varierer i længden, er placeret i midterste celle af en
3x3 matrix hvori jeg har har sat følgende kode:

350px;" align="center">

Jeg kan imidlertid ikke få Opera til at godtage den.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig lidt mere luft mellem tekst og scrollbar i
cellen. Teksten støder helt op til scrollbaren. Kan det lade sige gøre?

Med Venlig Hilsen

Torben Mathiassen
torben.mathiassen@stofanet.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-11-02 11:02

Torben Mathiassen wrote in <3de69722$0$6118$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
> Hvis jeg har en side der består af én stor tabel, hvordan sikrer jeg mig
> så at hele tabellen altid kan ses i hele browservinduet (altså, at man
> ikke skal scrolle for at komme ned til bunden).

"Altid" kan ikke lade sig gøre. Den opgave kan du ikke stille (heller ikke
til dig selv) uden at definere hvor lille et område du vil "undersøtte". :)

> Den tekstmængde der varierer i længden, er placeret i midterste celle af
> en 3x3 matrix hvori jeg har har sat følgende kode:

> 350px;" align="center">

Her kræver du allerede 550x350 pixels plus margin og de andre celler. :)

> Jeg kan imidlertid ikke få Opera til at godtage den.

Hvad er det Opera ikke "godtager"? Overflow? Måske understøtter den ikke
"overflow: auto".

> Samtidig kunne jeg godt tænke mig lidt mere luft mellem tekst og scrollbar
> i cellen. Teksten støder helt op til scrollbaren. Kan det lade sige gøre?

Du sætter bare noget padding på cellen. Padding er en "indvendig margin".

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-11-02 21:29

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> posting:

>Hvad er det Opera ikke "godtager"? Overflow? Måske understøtter den ikke
>"overflow: auto".

At snakke om understøttelse som noget meget definerbart er lidt
svært:
Overflow: Auto
   This behavior of the "auto" is UA dependent...
- CSS2, 11.11.1

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt