arbejde med netværk i Windows xp
Fra : Karsten Strøm

Dato : 28-11-02 22:43

Hvilken protokol er den bedste at bruge imellem 2 pc´er, når jeg også har
adgang til nettet med adsl.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 28-11-02 23:11

"Karsten Strøm" <faerk@adslhome.dk> skrev i melding
> Hvilken protokol er den bedste at bruge imellem 2 pc´er, når jeg også har
> adgang til nettet med adsl.

TCP/IP

Fra : Birger Jensen

Dato : 29-11-02 17:30

eller du kan bruge Netbeui

mvh. Birger Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-11-02 22:25

On Fri, 29 Nov 2002 17:29:30 +0100, "Birger Jensen"
<bodegaard@mail.tele.dk> wrote:

> eller du kan bruge Netbeui

Når pc'erne under alle omstændigheder skal køre TCP/IP (fordi de skal
bruges til Internet-adgang) er der ingen grund til også at installere
NetBEUI. Faktisk er det mindre effektivt.

-A

Fra : Asle Bjerva

Dato : 30-11-02 00:09

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i melding

> Når pc'erne under alle omstændigheder skal køre TCP/IP (fordi de skal
> bruges til Internet-adgang) er der ingen grund til også at installere
> NetBEUI. Faktisk er det mindre effektivt.
>
> -A
Ikke bare mindre effektivt, men Microsoft supporterer ikke lenger NetBeui på
XP platformen, selv om det stadig vil fungere.
Fra og med Win 98 har MS lagt større og større vekt på TCP/IP og den
protokollen kan man slett ikke avinstallere engang, kun deaktivere i XP.
En helt annen sak er derimot deling brannvegger etc, som absolutt bør være
på plass med xDSL forbindelse til omverdenen.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no