Et fokkehovede kom forbi
Fra : Flemming

Dato : 28-11-02 20:22

Fik stjålet min trofaste mobilos igennem 2år, igår.... (8210, en af de gode
uden fejl)

Nu er det så heldigt at man har Telmore som selskab, så man kan logge ind og
se hvem fjolset ringer til. Og, ja hvad kan man så få ud af det tjoo,
fjolset har ringet til 3 numre og sanlig ikke om man kan finde et navn i
krak. Nu har jeg selvfølgelig anmeldt det til policen her til aften, men har
ikke de store forhåbninger.
Har tænkt på at ringe til de 3 nr. der er ringet til og prøve at få lokket
fjolsets navn ud af dem. Men hvilken taktik skal man bruge :

1)
Ringer og spørger hvem der ringede til dem på de specifikke tidspunkter som
fremgår af Telmores specifikation. Truer med Politi og bål og brand.
(Jeg har desuden adressen på et af numrene, det må da give lidt sved på
panden hos hende)

2)
Ringer og siger at jeg er villig til at slå en streg iover det hele, og
siger at deres "ven" ikke vil blive anmeldt bare han aflevere igen.

3)
Nogle forslag ???

Mvh. Flemming

P.S.
De 2 nr. jeg ikke har fundet personerne på er :
26466180 og 30895658.
Hvis i kan finde navn på dem så hører jeg gerne...

Fra : Jochke

Dato : 28-11-02 21:03

"Flemming" <flemming@hotmail.com> wrote in message
> Fik stjålet min trofaste mobilos igennem 2år, igår.... (8210, en af de
gode
> uden fejl)

Æver det er da ikke fedt. :(

> [...]
> fjolset har ringet til 3 numre og sanlig ikke om man kan finde et navn i
> krak. Nu har jeg selvfølgelig anmeldt det til policen her til aften, men

Hmm det var da en dum tyv. :) Men nok heldigt for dig.
Har du for givet de 3 numre til politiet? Ville nok være en god ide.

> [...]

> fremgår af Telmores specifikation. Truer med Politi og bål og brand.
> (Jeg har desuden adressen på et af numrene, det må da give lidt sved på

Måske bør du ikke ligefrem true. Men på den anden side, hvis du gør det har
personen jo ingen chance for at bevise truslen. Påstand mod påstand. :D Hvor
det er til din fordel. Men husk nu at det ikke skal gå ud over dem tyven har
ringet til. Det kan de jo ikke gøre for, men derfor bør de jo også være
villige til at samarbejde hvis de da har en form for retfærdigheds
fornemmelse.

> 2)
> Ringer og siger at jeg er villig til at slå en streg iover det hele, og
> siger at deres "ven" ikke vil blive anmeldt bare han aflevere igen.

Er det ik lidt for sent, nu hvor du har anmeldt ham? Men kunne da være et
forsøg.

> 3)
> Nogle forslag ???

Har du prøvet at ringe til din mobil med hemmeligt nummer? Hvis du ringer
fra en fastnet så tryk *31* foran dit mobil nummer. Måske er han også så dum
at tage telefonen.
Teleselskabet bør kunne se hvis han har sat et andet sim kort i telefonen,
hvis du har telefonens Imei nummer. Desuden hvor omkring han befinder sig,
da de kan se hvilken celle han er koblet op imod. Mener det er sådan det
fungere. Ret mig hvis jeg tager fejl. :D

Håber det kunne bruges til noget.

/Jochke

Fra : Flemming

Dato : 28-11-02 22:04

Jochke wrote:
> og
> har
>
> Hmm det var da en dum tyv. :) Men nok heldigt for dig.
> Har du for givet de 3 numre til politiet? Ville nok være en god ide.

Selvfølgelig har jeg det, 2 styks A4 ark. (Han/hun har ringet et par gange)

> Har du prøvet at ringe til din mobil med hemmeligt nummer? Hvis du
> ringer fra en fastnet så tryk *31* foran dit mobil nummer. Måske er
> han også så dum at tage telefonen.

Ja, jeg har ringet flere gange idag dog blev der ikke taget.
Set i bagklogskabens klare lys, tror jeg ikke jeg skulle havde været så
hurtig til at lukke sim kortet, for nu kan man ikke ringe til og fra det
mere.

> [...]
> han befinder sig, da de kan se hvilken celle han er koblet op imod.
> Mener det er sådan det fungere. Ret mig hvis jeg tager fejl. :D

Ja, men det kræver jo at Politiet har tid til at sørge for dette og det tror
jeg ikke. ;-(
Desuden har jeg hørt at f.eks. Orange ikke checker for stjålne imei numre.

--
Mvh. Flemming

Fra : -mjp-

Dato : 28-11-02 21:32

-klip-
> [...]
> fremgår af Telmores specifikation. Truer med Politi og bål og brand.
> (Jeg har desuden adressen på et af numrene, det må da give lidt sved på
-klip-

Helt sikkert denne mulighed!

Fik også stjålet min 8210 for ca. et halvt års tid siden....
Personen havde ringet til hele 5 andre incl. hans egne forældre!! *LOL*

Samtalen foregik således (så vidt jeg nu husker det):

Faren: Hallo..
Mig: Goddag, jeg ville lige høre dig ad hvem der ringede til jeres nummer
kl. 21:02(eller noget i den dur)
F: Øøhh, det var da min søn! Hvor ved du det fra??
------Tro mig! Han undrede sig gevaldigt over dette!!------
M: Ja! Det er såmænd fordi min mobiltelefon er blevet stjålet og jeg kunne
ved at ringe til min udbyder (Orange) få en log på de kaldte numre!!
F: Hvad?!?
M: Ja!!
F: Nææh nej! Min søn stjæler ikke!!
M: Det var da underligt for jeg står sgu og mangler en TELEFON!! (nærmest
råbte jeg)
F: Øøøøh (laaang pause) Nå! Men hvad så??
M: Ja, hvad fanden tror du?? "HVAD SÅ??"
M: Skal jeg virkelig komme og hente telefonen?? eller får du fat i din søn
og får ham sendt herover med det samme eller hvad????
F: Øøh! Jamen! Jeg kender ikke noget til nogen telefon!!
M: Jeg er sgu da ligeglad!! Glem det! Jeg samler lige et par venner og så
henter jeg telefonen hos dig!! (yeah right! Men truslen virkede da)
------Her kunne man sgu næsten høre ham ryste!!-----
F: Jamen, jeg har jo ikke gjort noget!! Jeg får lige fat i min søn!
M: Du får 10min! Så ringer jeg igen og hvis du ikke svarer....
F: Jaja, det skal jeg nok!! (Nu var han _virkelig_ bange)

10 minutter senere:

F: Ja, hallo..
M: Det var den telefon??
F: Øøh mmm ja! Min søn er på vej over til dig nu.....
M: Ok! Hvis ikke så..... (jeg smækkede røret på)

Og ganske rigtigt! 15 minutter efter ringede det på døren og hvem stod der??
Det lille FUCKHOVED der havde hugget den! En af de typiske møgunger der
altid er så øretæveindbydende at det næsten gør ondt!!

Han undskyldte mange gange og jeg fik min telefon + simkort og det hele...+
200kr. som undskyldning!!!
Tror forresten at han havde fået en på kassen af faren - han var helt rød i
den ene side af ansigtet...

Jeg glemmer det aldrig...

-mjp- Odense..
--
x skiftes ud med - ved besvarelse via mail...

Fra : Christian Poulsen

Dato : 28-11-02 22:22

> Jeg glemmer det aldrig...

Smuk historie. Kunne det dog løses på den måde altid :/

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-11-02 00:06

Christian Poulsen wrote:

> Smuk historie. Kunne det dog løses på den måde altid :/

LOL
Hans

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 30-11-02 17:08

"-mjp-" <mjpxnospam@hotpop.com> skrev i melding
> [...]
> 200kr. som undskyldning!!!
> Tror forresten at han havde fået en på kassen af faren - han var helt rød

Din historie er helt konge!!!

Takk for en munter og god fremstilling av "hvordan knipe en tyv".

En meget resolutt og god håndtering av saken fra din side, og så gikk det
godt til slutt. Som du antyder, har kanskje faren til tyven også "håndtert"
saken godt; siden tyven var rød i den ene siden av ansiktet.

Regner med "fokkehovedet" tenker seg om før han stjeler en telefon igjen!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-12-02 10:31

"-mjp-" <mjpxnospam@hotpop.com> wrote in message

> [...]
> M: Du får 10min! Så ringer jeg igen og hvis du ikke svarer....
> F: Jaja, det skal jeg nok!! (Nu var han _virkelig_ bange)

Flot! Ikke nok med at du truer en uskyldig mand og er
stolt af det, du er med disse trusler også meget længere
på den forkerte side af loven end den drønnert der stjal
din telefon.

Ole Thomsen

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-12-02 20:44

> Flot! Ikke nok med at du truer en uskyldig mand og er
> stolt af det, du er med disse trusler også meget længere
> på den forkerte side af loven end den drønnert der stjal

Nu vil jeg ikke diskutere selvtægt. Men det ville have taget evigheder
igennem politiet. På denne her måde fik han sin telefon igen næsten med
det samme. Jeg tror vi alle tænker ens på denne her måde - og at komme
med en lille hvid løgn, det kan jeg ikke se noget galt i.

Så gør han det ikke igen!!

[EOD]

Fra : Flemming

Dato : 01-12-02 22:58

Christian Poulsen wrote:

> [...]
> med det samme. Jeg tror vi alle tænker ens på denne her måde - og at
> komme med en lille hvid løgn, det kan jeg ikke se noget galt i.

+ Tyven slap da også for at få "plettet" sin straffe attest, det skal han
da være glad for !

--
Mvh. Flemming

Fra : Jimmy

Dato : 02-12-02 00:18

> Christian Poulsen wrote:

> + Tyven slap da også for at få "plettet" sin straffe attest, det skal han
> da være glad for !

Hvordan står det til med din telefon?

Mvh
Jimmy

Fra : -mjp-

Dato : 02-12-02 05:52

-klip-
> Flot! Ikke nok med at du truer en uskyldig mand og er
> stolt af det, du er med disse trusler også meget længere
> på den forkerte side af loven end den drønnert der stjal
> din telefon.
-klip-

Stolt?!? Det er sgu nok så meget sagt, men jeg fik min telefon tilbage....
Tror du virkelig, jeg gider at sidde og trille tommelfingre imens folk
hugger mine ting??? Helt ærligt...!!
Det er ting som jeg har slidt og slæbt for! For netop at kunne gå ned og
betale i en butik...
ALDRIG i livet om jeg vil finde mig i det!
Jeg tror sgu egentlig heller ikke du ville hvis det kom til stykket....eller
ville du måske bare ringe til politiet og sige.."Jaa øøøh, min telefon er
blevet stjålet!!"?? Og så sætte dig tilbage i din sofa med kaffe og kage
sammen med lillemutter og vente på at politiet _EVT._ ringer og siger "Vi
har fundet ham der gjorde det!"??
Det får man jo aldrig en pind ud af alligevel...

Jeg fortalte bare om min oplevelse herinde for informere Flemming og andre
intresserede om hvordan jeg fik løst mit problem. Jeg var jo så heldig at få
nummeret til det tyvagtige lille fuckhovedes forældre...
Om folk så vælger at gøre dette eller ej, er da ikke mit problem. Jeg
fortalte bare hvordan jeg gjorde dengang og det viste sig endda at være
temmelig effektivt..
Desuden synes jeg selv, når jeg kigger tilbage på det idag at historien er
temmelig komisk..

Jeg kan overhovedet ikke se noget galt i det jeg foretog mig, idet tyven jo
netop fik hans "straf".
Den kom bare hjemmefra, istedet for fra myndighederne, hvilket han i sidste
ende nok også er glad for...(hvis han da kan tænke så langt)
Han har jo sådan set, fået en ekstra chance for ikke at blive sorteret fra,
til et evt. job, allerede ved at en fremtidig arbejdsgiver spørger om han
har en ren straffeattest...

Forresten tak for støtten folkens!!

Har du egentlig fundet ud af mere mht. din telefon Flemming??

-mjp- Odense..
--
x skiftes ud med - ved besvarelse via mail...

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-12-02 11:06

-mjp- wrote:

> tyven jo netop fik hans "straf".
> Den kom bare hjemmefra, istedet for fra myndighederne, hvilket han i
> sidste ende nok også er glad for...(hvis han da kan tænke så langt)

Hørt!
Hans

Fra : Flemming

Dato : 02-12-02 17:24

-mjp- wrote:
> Har du egentlig fundet ud af mere mht. din telefon Flemming??

Nope, jeg regner med at ringe til Politiet her i slutningen af ugen. (for at
finde ud af om de gør mere)

--
Mvh. Flemming

Fra : oxford

Dato : 02-12-02 22:21

> [...]
> stolt af det, du er med disse trusler også meget længere
> på den forkerte side af loven end den drønnert der stjal

Møjungen skulle da have haft nogle tæsk... Og med hensyn til faderen, så er
det sku da hans dårlige opragelse der har gjort knægten til tyv. Så helt
fint at han også bliver rodet ind i sagen.

Flemming J

Fra : Fischer

Dato : 02-12-02 23:09

> Møjungen skulle da have haft nogle tæsk... Og med
> hensyn til faderen, så er det sku da hans dårlige opragelse
> der har gjort knægten til tyv. Så helt fint at han også
> bliver rodet ind i sagen.

Zieg Heil!

Fra : Preben S. Nielsen

Dato : 29-11-02 20:04