MS Windows
briani 27239
win 98 forlidt hukommelse, til at kører sc~
Fra : Michael Petersen

Dato : 28-11-02 19:55

hejsa, jeg er ifærd med at lave en ny win98 instalation..
win98 er placeret på en primær partition, eneste partition på en
6GB HD FAT32
systemet ineholder desuden 2 stk 45GB HDer alle IBM, alle IDE
på den 45GB HD, der er slave på samme controller, som
min 6GB boot disk er placeret, har jeg 2 partitioner (det er planen at
ghoste win over på den ene partition, når alt virker som det skal) men jeg
kan ike kører scandisk, på den 18,9GB primære partition, som er oprettet,
den sekundærer partition 23,9GB er der ingen problemer med..

fejlmeddelelsen, lyder "der er forlidt hukommelse"

well.. jeg har læst at win kan have problemer med at der er monteret mange
RAM (jeg har 768MB)
så jeg prøvede at pille først en, siden 2 stænger ud
men, det hjælper ikke

jeg har været i sysini og pillet ved Vcache max 500000
hjælper ikke chipset på bundplanken er I845
er det noget skod? jeg har tidligere benyttet BX chipset
ingen problemer med win98, heller ikke med 768MB RAM

jeg har mistanke til at der er fejl på den 18.9GB partition
som ikke kan scandiskes

men IBM disk værktøjet finder ingen fejl..

what to do?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Gevaldi

Dato : 29-11-02 08:03

Michael Petersen skrev:
> jeg har mistanke til at der er fejl på den 18.9GB partition
> som ikke kan scandiskes
>
> men IBM disk værktøjet finder ingen fejl..
>
> what to do?

Er den formateret?

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-11-02 17:10

Gevaldi skrev i meddelelsen
<3de71147$0$82078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Er den formateret?

jeps FAT32

Fra : jan larsen

Dato : 30-11-02 11:15

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:as5os2$caf$1@sunsite.dk...
> [...]
> ingen problemer med win98, heller ikke med 768MB RAM
>
> jeg har mistanke til at der er fejl på den 18.9GB partition

Det er ikke en fejl på din disk det er en brist i win98, har du lavet de
partitioner med et partitions værktøj for det kan win 98 mange gange ikke
li'
Jeg mener der står noget om det på Microsofts fejl database, men jeg kan
desværre ikke huske adressen.
Jeg døjede selv med samme problem i al den tid jeg kørte med win 98, efter
en ren installering af win 98 virkede det et stykke tid for derefter at
fejle igen.

Fra : Bjarne Larsen

Dato : 05-12-02 22:01

> [...]
> kan ike kører scandisk, på den 18,9GB primære partition, som er oprettet,
> den sekundærer partition 23,9GB er der ingen problemer med..

Din bios er måske ikke i stand til at håndtere 1. partitioner, der ligger ud
over de første 1064 cylindre på harddisken, svarende til ca. 7,7GB. Eller
også er det Win98 der ikke kan klare det. Prøv at lave den 1ste partition
mindre end 7,7GB.
For godt et år siden havde jeg samme problem. Jeg havde en 15GB disk og
ville sætte en 40GB ind som master i stedet. Den kom i maskinen som slave,
blev formatteret og win98 blev kopieret over. Derefter blev dens jumpere sat
og den blev monteret som master og jeg startede maskinen. Men lige meget
hvad jeg gjorde ville den ikke køre, skærmen var bare sort. Jeg opgav i
troen på at min bios ikke kan håndtere diske over en vis størrelse, så nu
fungerer den som slave, mens den på 15GB er master.
Held og lykke
Bjarne

Fjern desserten fra min adresse.