tjekliste ide
Fra : Jørgen

Dato : 28-11-02 18:11

Hej

Er der nogen der har en ide til en tjekliste.
og ellers hvordan jeg skal gribe det and.

Jeg har for nogen år side forsket i slægtsforskning, og har også
nogen data fra min halvbror, og fra FamilySearch.
Nu vil jeg igen ind til Landsarkivet for at tjekke det hele op.
samt finde noget mere data.

Jeg bruger Brother's Keeper.

på forhånd tak

Jørgen Bodholdt

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 28-11-02 18:35

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har en ide til en tjekliste.
> og ellers hvordan jeg skal gribe det and.

Hej Jørgen,

Jeg tror desværre ikke, at der er nogen nemme løsninger, checklister ell.a.,
der kan fortælle præcis DIG, hvordan man griber det an

Mit råd vil være, at du køber (låner på biblioteket) en bog om
slægtsforskning.
Heri vil du finde en masse gode angrebsvinkler på lige netop dine problemer.

Det er lidt svært at rådgive dig her, når man ikke ved, hvor meget du har
allerede,
og hvad dine problemer og mangler er.

Men du kan i hvert fald bruge dit slægtsprogram til at udskrive nogle
familieskemaer på de
data, som du allerede har, og medbringe disse på arkivet.
Hvis du har været omhyggelig med dine indtastede data og især
kildehenvisninger,
vil det jo så klart fremgå, om du mangler kontrolopslag i en Kirkebog,
Folketælling,
Skifteprotokol, Faderskabssag eller andet.
Ligeledes vil det klart fremgå, hvilke anelinier, der med fordel vil kunne
opdyrkes.

Alfa og Omega:
Det er godt at være velforberedt inden et arkivbesøg,- ellers kan benzin
eller togbillet, men især
tid, hurtigt være spildt!

--
Venligst
Poul F. Andersen

Det forudsætter natrurligvis, at du har husket at indtaste dine

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 28-11-02 22:13

Familiegruppeskema
I Brothers Keeper kan du udskrive de personer du vil beskræftige dig med på
arkivet. Her kan det anbefales at benytte Familigruppeskemaet. Der med får
du en oversigt og de data du har/mangler på den enkelte person. Skemaet
udskrive på hele A4 ark, hvormed der er god plads til at tilføje nye
oplysninger til den enkelte person. Skemaet kan så anvendes hjemme ved
computeren til at få de nye slægtsoplysninger indtastet på de rigtige person
i Brothers Keeper databasen.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk