007 får hug!!!!
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-11-02 14:37

http://www.mrcranky.com/movies/dieanotherday.html

Håber ikke det holder -helt- stik!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-11-02 15:45

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
news:ev6cuugajfdmqat30pv20n79llmic7r0f2@4ax.com...
> http://www.mrcranky.com/movies/dieanotherday.html
>
> Håber ikke det holder -helt- stik!!

Jeg har også set andre, der syntes den var halvdårlig.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-11-02 16:00

Per Kristensen wrote:

> Jeg har også set andre, der syntes den var halvdårlig.

Desværre må jeg nok give dem ret. Der er en del gode ideer i filmen men
ultimativt ender man med at være lidt ligeglad med hvad der sker da
slutningen er så langt ude at selv xXx føles nede på jorden. Ikke fordi
Bond har ry for at være decideret realistisk MEN størstedelen af de
stunts der bliver lavet ligger inde for en hvis grænse der gør at i
filmens univers virker det troværdigt. Det er ikke tilfældet i den nye.

Den ligger ellers ganske godt ud. Starten er ganske ok og den midterste
del fik mig til at tænke på nogle af de gamle Connery Bond-film der ikke
nødvendigvis behøvede de vilde effekts for at være underholdende og
sidste del starter såmen også ganske ok men slutningen er noget af det
værste bras jeg længe har set. Det eneste i Bond-sammenhæng der efter
min mening kan konkurrere om at være det værste skulle da lige være
Madonna's Bond-sang som efter min mening falder fuldstændig ved siden af.

Tenz.

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-11-02 16:43

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> min mening kan konkurrere om at være det værste skulle da lige være
> Madonna's Bond-sang som efter min mening falder fuldstændig ved siden af.

Ak ja. Som i xXx prøver man at kompensere for en svag historie ved
overdreven action, men den går ikke!

Fra : Heinz

Dato : 28-11-02 16:48

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også set andre, der syntes den var halvdårlig.

Det er på tide at sætte Bond på pension.
Jeg synnes at Bond filmene generelt er blevet dårligere og dårligere siden
A View To A Kill, hvilket var den sidste rigtigt fede Bond film
Intet ondt imod Pierce, men det er forfatterne der gør ham "gaaab"
Filmene med ham er alt for meget "bang chu krash booom"
Men det er jo det at folk desværre vil se idag, ikke det gode gamle:
Bond, James Bond, og så charmen ind på damerne og så lige dræbe nogle
bad guys i ny og næ med sine fikse gadgets.
Så vil jeg hellere holde mig til de gode gamle med Sean Connery og Roger
Moore,
dem var der noget ved.

Heinz

Fra : ottesen

Dato : 28-11-02 16:58

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.mrcranky.com/movies/dieanotherday.html
>
> Håber ikke det holder -helt- stik!!

Nu ligger det vist lidt i mr Cranky's koncept at film skal svines næsten
uanset hvad. Bortset fra det synes jeg at hans anmeldelser er noget af det
suverænt sjoveste der findes på nettet p.t.

/ottesen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-11-02 20:53

On Thu, 28 Nov 2002 16:58:06 +0100, "ottesen" <ottesen@sol.dk> wrote:

> [...]
>uanset hvad. Bortset fra det synes jeg at hans anmeldelser er noget af det
>suverænt sjoveste der findes på nettet p.t.

Ja kan godt se der er lidt koncept over det, men alligevel.
Men sjov, ja.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Fischer

Dato : 29-11-02 00:04

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote

> http://www.mrcranky.com/movies/dieanotherday.html

Jeg så den mandag aften, og jeg må sige, at den - i lighed de andre
nyere Bond film - var ret intetsigende. Mr. Crankys brok over det ene
og det andet der er urealistisk kan jeg ikke bruge til så meget -
siden Roger More kom til har der altid været noget tegneserie over
Bond-film, så det er sådan set OK. Det er langt mere alvorligt - som
Mr. Cranky er inde på til sidst - at de nye film mangler stil.

Jeg tror ikke på at tiden er løbet fra Bond, men det er som om
producenterne ikke helt ved hvad det er de vil med Bond. I stedet for
at finde ud af det prøver de så at lave nogen smarte stunts. Det er
synd. Men, OK - det var lange køer foran samtlige biografer i London
der viser den nye, så de får sikkert deres penge hjem.

Die Another Day slår to timer ihjel for en, og man keder sig ikke.
Men man har glemt det hele igen når man går ud fra biografen.

/Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-02 03:51

Lars Fischer <fischer@suk.dk> writes:

> Bond-film, så det er sådan set OK. Det er langt mere alvorligt - som
> Mr. Cranky er inde på til sidst - at de nye film mangler stil.

Jeg vil dog sige, at den har stil på et punkt jeg ikke havde regnet
med.

Jeg forventede, at Die Another Day ville være et forsøg på at "leve op
til" de andre action-film i disse år ved at gøre Bond til en bad-ass
fighting machine med de vildeste wire-fu-tricks, som det jo er så
populært.

Tværtimod: Når nogen gik Karate på hr. Bond svarede han igen med god, solid
boksning, og den store slagsmålsscene havde mere Errol Flynn end Jet
Li over sig.

Ydermere er han tilbage i en Aston Martin, hvor han jo hører hjemme,
og han viser den engelske elegance, som kan forventes af ham
(hotel-scenen).

Hints til hans umådelige drikkeri og de ekstreme sekvenser af sexuelle
hentydninger er der til overflod, ligesom vi får en rigtig sød
biljagt-scene og Q's gadgets bliver brugt på en ordentlig måde (Og jeg
må sige, at John Cleese's ikke-fjollede Q er glimrende. Han har stille
og roligt kopieret store dele af Desmond Llewelyn's(sp?) stil, hvilket
nu engang er hvordan Q bør være.)

Jeg savner lidt de fjollede kvindenavne. Der var et enkelt, men det
var mere en homage end en rolle.

Jeg lod mig også irritere over plothuller, urimelige eksplosioner og
elendige skytter (The Imperial Stormtrooper School of Markmanship har
haft travlt med at træne skurkene) de første minutter, men kom i tanke
om, at det her er en Bond-film, så det hører nærmest til. Er man i
tvivl om, at Bond-film har ekstreme plothuller, så se på den største
af dem alle, Goldfinger, hvor Auric Goldfinger uvist af hvilken grund
inviterer alle USA's gangsterbosser til at se og høre en overdrevent
avanceret præsentation af hans planer, blot for at slå dem ihjel få
minutter senere.

> Die Another Day slår to timer ihjel for en, og man keder sig ikke.
> Men man har glemt det hele igen når man går ud fra biografen.

Ja. Jeg er ikke ked af, at jeg tog turen til Malmö, men dette bliver
bestemt ikke en af filmene i min DVD-samling foreløbig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : Per

Dato : 29-11-02 17:05

In article <ev6cuugajfdmqat30pv20n79llmic7r0f2@4ax.com>,
morten@NOSPAMbowman.dk says...