DHCP relay er ikke muligt over NAT
Fra : [2600] Benny Sorense~

Dato : 28-11-02 08:05

Som Jens Fallesen skrev i en tidligere tråd er DHCP relay ikke umiddelbart
muligt over NAT.

Men er der en løsning i routeren, hvis man gerne vil undgå flere
DHCP-servere?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-11-02 15:32

On Thu, 28 Nov 2002 08:04:52 +0100, "[2600] Benny Sorensen"
<beny_sorensen@hotmail.com> wrote:

> Men er der en løsning i routeren, hvis man gerne vil undgå flere
> DHCP-servere?

Du mener, om routeren selv kan være DHCP-server? Ja.

-A

Fra : [2600] Benny Sorense~

Dato : 28-11-02 22:16

Nej det var ikke lige det jeg mente, men jeg kan godt se at jeg formulerede
mig dårligt!

Jeg ønsker, at en central DHCP-server kan uddele IP-adresser til et NAT'et
netværk!

Men DHCP relay er ikke muligt over NAT! Hvad kan man gøre?
Jeg kan se Jens Fallesen i en anden tråd skriver at det kan fungere via en
tunnel ...
Se tråden af 26.11.2002.

Jeg vil blive glad hvis du vil deltage i denne tråd!

Fra : Jens Fallesen

Dato : 28-11-02 22:38

[2600] Benny Sorensen wrote:

> Jeg vil blive glad hvis du vil deltage i denne tråd!

Og vi andre ville blive glade, hvis du gad holde dig til én tråd, når
det nu er det samme, du snakker om…

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : [2600] Benny Sorense~

Dato : 28-11-02 23:15

Ja, undskyld - min fejl!!! Det skal jeg nok fremover!
Sorry!

(Har røde ører)