RC vs. Hill - Nogen der har erfaringer ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 28-11-02 07:02

Hej alle,

jeg er ved at afprøve RC i en måneds tid. Jeg kunne ikke få Indoor i
andet end små poser, så dem købte jeg kun to af.

Men, jeg så så Fit 32, som skulle være til voksne katte der har den
ideelle vægt. Det jeg faldt for var dog, at der står på pakken at Fit
32 har Hairball Control, hvilket jeg tænkte var perfekt for Djamal, så
han ikke skal gå og kaste hårboller op. Det ku' jo så være at foderet
ku' hjælpe det ud den anden vej. Nogen der har erfaringer med det ?
Jeg har i hvert fald købt en 2kg. pose, og blander Indoor/Fit32.

Anyway, hvad er jeres erfaringer med RC i forhold til Hills som jeg
normalt bruger ?

Og hvilken RC ville være ideel til mine drenge ? Nogen der har
erfaringer med det ? Er Indoor virkelig så specielt meget bedre end de
andre varianter, til inde-katte ?

Jacob

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-11-02 09:57

Hej Jacob

Sidst jeg brugte RC fit, kastede alle mine katte mad op, og de blev federe.
Jeg foretrækker derfor Hill's. Jeg har ikke prøvet Indoor.

Kaster Djamal mange hårboller op, kan du jo prøve Hill's Hair Ball Control.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Leyna

Dato : 28-11-02 10:52

On Thu, 28 Nov 2002 09:57:20 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:

>Hej Jacob
>
>Sidst jeg brugte RC fit, kastede alle mine katte mad op, og de blev federe.
>Jeg foretrækker derfor Hill's. Jeg har ikke prøvet Indoor.

Der er et eller andet der ikke hænger sammen her... Hvis de kaster al
maden op igen, hvad er det så de skulle være blevet federe af?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-11-02 11:09

> Der er et eller andet der ikke hænger sammen her... Hvis de kaster al
> maden op igen, hvad er det så de skulle være blevet federe af?

Der står jo ikke at de kastede AL maden op. Men at de alle kastede op, og
blev federe af det.

Jeg har samme erfaring, flere af mine katte kaster op når de får RC. Desuden
får de så meget pels at den ikke er til at styre og de efterlader mere i
kattebakken, end de gør når de er på Hills.
Desværre er problemet her så at nogle af mine katte åbenbart havde brug for
fedt-indholdet i RC, da de har tabt sig efter de er kommet på ren Hills....
hvilket ikke helt var hensigten.

Hilsen Nina

Fra : Pia J

Dato : 28-11-02 11:13

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message news:as4pk0
> Desværre er problemet her så at nogle af mine katte åbenbart havde brug
for
> fedt-indholdet i RC, da de har tabt sig efter de er kommet på ren
Hills....

Det kunne være vi skulle prøve Hills, så... :) Jeg har ellers holdt mig
langt fra det siden jeg havde dårlige erfaringer med deres hundemad (hvalpen
havde skæl, så det lignede juleaften og rystede altid på hovedet.)

:Pia

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-11-02 12:23

Pia J skriver:

> [...]
> langt fra det siden jeg havde dårlige erfaringer med deres hundemad (hvalpen
> havde skæl, så det lignede juleaften og rystede altid på hovedet.)

Hej Pia!
Ja, det kan du roligt gøre. Jeg droppede også hurtigt deres hundemad, der gav
Nansen en rigtig kedelig pels og gjorde ham alt for tyk. Hill's kattemad er dog
det store hit herhjemme. Jeg har aldrig haft problemer med kattenes pels, at de
kaster op eller bliver for tykke. (Selvfølgelig med undtagelsen af Fuffer-chefen
*smil*)

Hilsen Dorthe

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-11-02 21:45

--
> [...]
(hvalpen
> havde skæl, så det lignede juleaften og rystede altid på hovedet.)

Jeg har absolut kun gode erfaringer med Hills kattemad, så det vil jeg klart
anbefale.
Hilsen Nina

Fra : Ida

Dato : 28-11-02 11:11

Hej Jacob *s*
Jeg har personligt kun gode erfaringer med RC .. kattene er vilde med det,
får fin pels og trives.
Da jeg har katte i forskellige aldre, blander jeg en kæmpe tønde med bla
Fit, Sensible og killingefoder og det lader til at passe alle fint
Mine killinger starter ud med Babycat og jeg forsøger derefter at holde dem
til at spise så meget killingefoder jeg kan efter det.
Indoor skulle bla bevirke at kattenes bakker ikke skulle lugte så slemt. Jeg
har gjort forsøget, men må indrømme, at lige på det punkt er der altså ingen
forskel : lugten er præcis den samme

Jeg har fundet denne foderoversigt http://rocquoone.com/food_chart.htm hvor
en del af foderet på det danske marked også er med.. måske du kan bruge den
til noget ? *s*

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Louise Viborg

Dato : 28-11-02 19:37

Hej Jacob!
Vores katte får RC Indoor, og det er vi også godt tilfredse med. Vi har
både fertile katte og en kastrat og alle har en god vægt, også vores
kastrat, som ellers har tendens til fedme.

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk