Ny Hvalp
Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-03-01 23:08

Hej
Har tirsdag afhentet en hvalp hos en hunde formidler hvalpen er 9 uger gl vi
betaler 1500,00 kr for den, den virker
ok på afhentnings tidpunktet men men dagen efter vriker den sløv og ville
hverken drikke el spise kl 20,30 ringer jeg
til vagt dyr lægen og han siger at han ville se den her og nu da det på ham
virker lidt forkert og den brækker.sig
han undersøger den og finder ud af at den ikke er helt god og den får nogle
piller og siger at hvis det forsætter så skal vi ringe igen næste morgen Og
da er den helt gal og jeg ringer der ind igen og fortæller at nu har den
39,6 i feber
og blod ud af bagdelen, dyrlægen siger at jeg skal komme med hvalpen med
det samme (ba bu) og min hvalp
bliver indlagt på dyrhospitalet til undersøgelse og dyr lægen ringer ca 3
timer efter og fortæller at den Har PARRAVIRUS
og det har den haft da den forlod hundeformidleren , 3 dage efter opholdet
på dyrhospitallet er min hvalp nu rask og hjemme. er jeg 3,800,00 kr
fattiger og så er det jeg spørger om dette kan være
rigtigt.............eller om man kan forlange at formidllern skal betale en
del af min udgifter............
svar udbedes
Jan Pedersen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-03-01 23:18

> så er det jeg spørger om dette kan være
> rigtigt.............eller om man kan forlange at formidllern skal betale
> [...]

Så vidt jeg er informeret, så kan man ikke kalde sig for hundeformidler uden
at være godkendt til det. Er man godkendt hundeformidler mener jeg der er
nogen retningslinier, så som en form for garanti.

Etisk er der noget fuldstændigt galt og jeg ville, hvis jeg var dig, se at
få meldt formidleren til dyreværnet, så de kan køre ud og tjekke om
forholdene er som de skal være og om personen er godkendt, hvis reglerne
altså er som jeg mener de er, med at man skal ha' en godkendelse. Havde han
mange hunde på bopælen? Virkede det ellers til at være pænt og ordentlgt??
Lad os lige høre fortsættelsen og så ellers go' vind med den nye hvalp. Hvad
er det for en og hvor gammel er den? (Ved du forresten om den har fået nogen
form for vacciner eller dyrlægetjek inden du købte den?)

R. Ilsøe

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-03-01 03:46

In article <1Tdo6.2016$jy5.200151@news010.worldonline.dk>,
"Jan Pedersen" <forcesat@worldonline.dk> wrote:

> og så er det jeg spørger om dette kan være rigtigt, eller om man kan
> forlange at formidllern skal betale en del af min udgifter?

En hundehvalp er en vare som alle andre, er varen behæftet med fejl, kan
du kræve den udbedret eller hæve købet.

Kontaktede du hundeformidleren inden du gik til dyrelægen?

I øvrigt vil jeg foreslå dig at stille dit spørgsmål i
dk.videnskab.jura, der er der nogen der kan vrøvle mindre om
lovgivningen end mig.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Villy M. Olsen

Dato : 04-03-01 13:33

Der findes kun en måde, at komme disse "HUNDEHANDLERE" til livs, KØB IKKE
DERES HUNDE.
M.v.h. -Villy

Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-03-01 13:46

> Der findes kun en måde, at komme disse "HUNDEHANDLERE" til livs, KØB IKKE
> DERES HUNDE.
> M.v.h. -Villy

HØRT! Man bør dog lige se om det er et ordentligt sted. Jeg ville feks.
gerne støtte en formidler, der formidler i hundens interesse og med de
rigtige vaccinationer osv., men ikke en der ikke gør det i hundens
interesse, så man skal lige holde øjnene åbne. Desværre er nogen gode til at
skjule deres lusede falskhed!

R. Ilsøe

Fra : Hybrid

Dato : 04-03-01 18:49

Jeg syntes det er vigtigt at tænke på. at hvis den ene hvalp er smittet,
hvad så med resten af hans hunde?? hvordan smitter det, og bør man så ikke
anmelde det til den tilsynhavende dyrlæge, så man kan få lukket for videre
handel, indtil alle hundene er kontrolleret og erklæret sygdomsfrie?

Mvh Carina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-03-01 21:05

> [...]
> anmelde det til den tilsynhavende dyrlæge, så man kan få lukket for videre
> handel, indtil alle hundene er kontrolleret og erklæret sygdomsfrie?

Jo, det var også defor jeg foreslog ham at melde personen til et dyreværn
eller noget. Det er jo gyseligt at se, hvad nogen folk slipper afsted
med!

R. Ilsøe