MS Windows
briani 27239
Fjerne pile igenveje...
Fra : Jesper Andersson

Dato : 27-11-02 21:10

Er der nogen mulighed for at fjerne de pile der er i en genvej, uden at
skulle installere Tweikau (Eller hvordan det nu staves

Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-02 21:41

"Jesper Andersson" <j.andersson@mail.dk> skrev :

>Er der nogen mulighed for at fjerne de pile der er i en genvej, uden at
>skulle installere Tweikau (Eller hvordan det nu staves

Det nemmeste er at bruge TweakUi til det.

Alle Windows undt. XP:
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>

XP:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Fra : Henrik Walther

Dato : 27-11-02 22:02

On Wed, 27 Nov 2002 21:40:37 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det nemmeste er at bruge TweakUi til det.

> [...]

Men hvis du absolut insistere på at gøre det manuelt:

- Start Regedit
- Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile
- Vælg IsShortcut og vælg delete fra Edit menu
- Genstart maskinen

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-11-02 23:07

Hej Henrik Walther, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> - Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile
> - Vælg IsShortcut og vælg delete fra Edit menu

*Eller* omdøb IsShortcut til fx IsShortcutGåVæk.

Ofte kan det være en praktisk fordel at omdøbe i stedet, da Windows så
ikke genkender navnet og derfor ikke indlæser nøglen, men man har altid
mulighed for at ændre det tilbage.

Vælg én eller anden fast navnetilføjelse til samtlige omdøbninger, så
det er nemt at søge på. Navnetilføjelsen skal blot være noget, der
ellers ikke optræder i reg.basen (fx "GåVæk").

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Andersson

Dato : 28-11-02 09:13

Kanont, det virker og ser lidt pænere ud på skrivebordet

Jesper

Fra : Henrik Walther

Dato : 28-11-02 16:03

On Wed, 27 Nov 2002 23:06:46 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
>
>Ofte kan det være en praktisk fordel at omdøbe i stedet, da Windows så
>ikke genkender navnet og derfor ikke indlæser nøglen, men man har altid

Personligt bryder jeg mig ikke om at snavse regdatabasen til, men det
er jo en smagssag.

Jeg ville nok copy/paste key over i et notepad dokument indeholdende
løbende ændringer, og så selvfølgelig tage backup af regdatabase
engang imellem.

Så har du også et dokument at vende tilbage til hvis du eksempelvis
finder på at reinstallere.

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net

Fra : Madsen

Dato : 27-11-02 23:37

Rudi Stegen skrev:

> IsShortcutGåVæk.

Det var egentlig en god idé.

> Ofte kan det være en praktisk fordel at omdøbe i stedet, da
> Windows så ikke genkender navnet og derfor ikke indlæser nøglen,
> men man har altid mulighed for at ændre det tilbage.

Jeg har altid gået og troet, at en omdøbning af nøgler kunne
forvirre Windows så meget at man vil løbe ind i problemer, men
det tyder på at det godt kan lade sig gøre. Hvis den bare vælger
at ignorere dem, så kan der jo ikke ske det store ved det.

Det svarer jo lidt til de her velkendte semikoloner i Xnews.ini. ;)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-11-02 01:22

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det svarer jo lidt til de her velkendte semikoloner i Xnews.ini. ;)

Ja, jeg elsker indbyggede notesblokke

--
Hygge fra Århus - Rudi