Biseksuel eller ej?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 27-11-02 19:02

Harjsa Gruppe

Nu er det min tur til at være lidt aktiv... =P

Hvis en pige har været seksuel sammen med en veninde og hun kunne finde på
at være sammen med en anden veninde er hun så biseksuel?
Pigen har ikke lyst til at være sammen med alle piger og tænder heller ikke
som sådan på piger i det daglige...

Carsten

Fra : Jimmy

Dato : 27-11-02 19:42

"Carsten Matzon" <carsten@matzon.dk> wrote in message
> Harjsa Gruppe
>
> Nu er det min tur til at være lidt aktiv... =P
>
> Hvis en pige har været seksuel sammen med en veninde og hun kunne finde på
> at være sammen med en anden veninde er hun så biseksuel?

Ja naturligvis.
Hun er til to forskellige køn - "bi sex" - og dermed biseksuel efter min
opfattelse.

I USA kunne du måske slippe afsted med at kalde det "bi curious".

> Pigen har ikke lyst til at være sammen med alle piger og tænder heller
ikke
> som sådan på piger i det daglige...

Har du da lyst til at være sammen med alle piger i hele verden?

/Jimmy

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 27-11-02 20:05

On Wed, 27 Nov 2002 19:02:05 +0100, "Carsten Matzon"
<carsten@matzon.dk> wrote:

>Harjsa Gruppe
>
>Nu er det min tur til at være lidt aktiv... =P

BY all means

> [...]
>at være sammen med en anden veninde er hun så biseksuel?
>Pigen har ikke lyst til at være sammen med alle piger og tænder heller ikke

jamen hvis hun / man er bi seksuel så er man bare til begge køn mere
tror jeg ikke der ligger i det ?

forbigående rettet mod personer af begge køn
Mv
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Carsten Matzon

Dato : 27-11-02 20:30

> jamen hvis hun / man er bi seksuel så er man bare til begge køn mere
> tror jeg ikke der ligger i det ?

Takker... Lige et svar jeg kan se det logiske i ... hehe

Carsten

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-11-02 01:51

Carsten Matzon wrote:

> [...]
> at være sammen med en anden veninde er hun så biseksuel?
> Pigen har ikke lyst til at være sammen med alle piger og tænder heller ikke

Vi mangler lige en eller anden der kan & gider fortælle kort om
Kinsey-skalaen...

--
Peter Knutsen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-11-02 19:34

[Carsten Matzon | Wed, 27 Nov 2002 19:02:05 +0100]

>Hvis en pige har været seksuel sammen med en veninde og hun kunne finde på
>at være sammen med en anden veninde er hun så biseksuel?

Biseksuel er måske et lidt stort ord for seksuel nysgerrighed?

Jeg hælder til den overbevisning om at biseksualitet kan gradbøjes, og
at f.eks. mange heteroseksuelle eller homoseksuelle prsoner har en snert
biseksualitet i sig.

Din veninde har måske en snert i sig, hvormed hun primært tiltrækkes af
det modsatte køn, og sekundert af eget køn - hvormed hun opfatter sig
selv som hetero men kan have løst til sex - det uforpligtende - med sit
eget køn.

Pr. definition er hun biseksuel, men pr. definition er det i så fald
mange af os :)

En såkaldt "ægte" biseksuel, er derfor én der er nogenlunde ligeligt
"fordelt" og derfor kan føle både seksuelt- og kærlighedsmæssig
tiltrækning til begge køn.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk