Et opslag på LAV, viede i Hjermind 1901-19~
Fra : Familien Kristensen

Dato : 27-11-02 17:31

Hej!
I FT 1901 boede enken Christine Jørgensen på en gård i Hjermind. Martin
Hansen var karl på gården. I 1906 får de Niels Christian Hansen.
Jeg har alle deres fødselsdata, men vil meget gerne vide, hvad der stod ved
deres vielse, som må være mellem 1901 og 1906.

Christine er født den 24/5 1865 og døbt den 16/7-1865 i Mammen. Måske er hun
født på en "udflugt" til Høbjerg, for alle hendes søskende er både født og
døbt i Mammen.
Martin er født den 3/6-1873 i Stærkær, Gerning sogn.

Venlig hilsen Jeannie Kristensen, Næstved

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 29-11-02 17:31

Viet 11 november 1902 i Hjermind
Ungkarl Bestyrer Martin Hansen af Hjermind født i Gjerning sogn , Houlbjerg
herred 3. juni 1873 søn af Husmand Niels Hansen og Hustru Ane Jensen af
Stærkær i Gjerning sogn og Enke Christine Jørgensen af Hjermind født i
Mammen sogn 24. maj 1865 datter af Husmand Christen Jørgensen og Hustru
Maren Christensen, Mammen. Hendes sidste ægtefælle var Gaardejer Christen
Sørensen død 26. februar 1896 3. ægteksab.
Forlovere Husmand Niels Hansen, Hjermind og Husmand Jørgen Esbensen af
Hjermind
Mvh. Hanne
Familien Kristensen <Vaelg.svar@til.afsender> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de4f339$0$6100$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Familien Kristensen

Dato : 04-12-02 18:18

Hej Hanne!
Jeg har ikke været på nettet i næsten en uge, så jeg ser først dit svar nu.
Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Jeannie Kristensen