a7n8x
Fra : Henrik

Dato : 27-11-02 17:17

Har købt dette fede board og en unlocket cpu 2400 xp
før jeg smed den 2400 xp i kørte jeg med en 1900 xp(låst) hvor jeg kunne
vælge alle fsb hastigheder 100-215 med 1 step nu kan jeg kun
vælge 100-133 eller 166 er der nogle der ved hvorfor??

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 01-12-02 02:45

> før jeg smed den 2400 xp i kørte jeg med en 1900 xp(låst) hvor jeg kunne>
vælge alle fsb hastigheder 100-215 med 1 step nu kan jeg kun> vælge 100-133
eller 166 er der nogle der ved hvorfor??

Med xp 1800 kan jeg også kun vælge 100-133-166 fsb
Det ikke det værste, jeg har skiftet fra mit Asus A7V333 med 256 PC2100 ram
til Asus A7NX8 med 256mb 400ddr-ram * 2 selvom MB understøtter dobbelt bust
måler sisoftware det samme kun 2000/1900
Det er æv æv æv at jeg først skal investere i en 8 * AGP grafik kort og en
XP2700 cpu før der bare sker ledt.
Venligst Glenn.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 02-12-02 19:59

"Henrik" <henrik@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge alle fsb hastigheder 100-215 med 1 step nu kan jeg kun
> vælge 100-133 eller 166 er der nogle der ved hvorfor??

Der er kommet ny bios opdatering hjælper på dit problem med FSB. Venligst
Glenn

Fra : M. Christensen

Dato : 03-12-02 23:11

Er der nogen, som har prøvet at montere en Alpha PAL8045T køler på dette
Mobo?

På billderne af kortet ser der ud til at være plads til den.....

/Mikkel

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 03-12-02 23:24

> På billderne af kortet ser der ud til at være plads til den.....
> /Mikkel

Det kan du godt regne med der er. Men pas på med montering af denne profil,
de tilhørende skruer og møtrikker passer fint på Abit MB fx KG7. Men Asus fx
A7V333 er de monterings huller omkring cpuen en anelse mindre sådan at den
koniske skrue ikke falder ordenligt på plads hvilket bevirker at køler
profilen mangler 1/2mm for at få kontakt med cpu kernen som derved brænder
af.
Inden du monter din A7N8X prøv at sætte profilen på og hold mb/profil op mod
lyset for at se om den slutter helt tæt. Venligst Glenn.