Ny fuge?
Fra : Peter

Dato : 27-11-02 16:33

Hej

Jeg har været ved at silikone fuge mit 250 l akvarie, da det har været utæt.

Da jeg lagde den nye fuge på, var tuben ved at være tom til sidst. Derfor
blev fugen mellem bund og bagrude lidt tynd (1-2 mm), men bred nok (ca 1 cm
ud på både bund og bagrude).

Hvor tyk bør fugen egentlig være? (Der er alu-ramme uden på akvariet, hvis
det betyder noget)

Kan jeg forstærke fugen ved at lægge en ekstra fuge hen over eller skal jeg
have alle fuger af igen og starte helt forfra?

Vh.
Peter

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 27-11-02 18:58

Hej Peter
"Peter" <ps2345@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev fugen mellem bund og bagrude lidt tynd (1-2 mm), men bred nok (ca 1
Det skaulle umiddelbart være OK.

> Hvor tyk bør fugen egentlig være? (Der er alu-ramme uden på akvariet, hvis
> det betyder noget)
Alurammen har ingen egentlig betydning - kun for syns skyld, og beskytter
hjørnerne for stød.
Akavarier kan også leveres uden ramme, og hvis du ser sådan et kan du se
hvor lidt fuge, der skal være.

I princippet skal sprækken imellem glassene blot udfyldes, og det kan jeg
forstå, at du har gjort.
Der er ikke noget i vejen for at du lægger et nyt lag for at få det til at
se ens ud.
Det skulle ikke være noget problem hvis du primer først med Acetone.

> [...]
jeg
> have alle fuger af igen og starte helt forfra?

Hilsen
Jørgen