Blandet netværk.
Fra : jens**

Dato : 27-11-02 16:08

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at udvide mit netværk med to til tre computere som
skal køre på et trådløst netværk. Kan man det? Hvad skal man buge? Og, er
det meget bøvlet at få til at køre? Jeg har i forvejen et net, med kabler,
på fem maskiner, Linux, Cisco 677, Win 95 og Win 98. Det skulle gerne virke
således at man kan dele mapper på en Win 98 maskine. Er der nogen der har et
forslag.(Gerne med små omkostninger . Jeg har talt med en forhandler, men
han mente at det var alt for dyr, og alt for bøvlet for mig, så det bliver
nok ikke hos ham jeg skal købe

mvh jens**

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-02 16:27

On Wed, 27 Nov 2002 16:07:39 +0100, "jens**" <jens_verner@hotmail.com>
wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at udvide mit netværk med to til tre
> computere som skal køre på et trådløst netværk. Kan man det?

Ja.

> Hvad skal man buge?

Et wireless access point + 3-4 wireless netkort + en switchport til
forbindelsen til access point'et.

> Og, er det meget bøvlet at få til at køre?

Nej, det er ret nemt.

> Det skulle gerne virke således at man kan dele mapper på en Win 98
> maskine.

Det er ikke noget problem. Tænk på et wireless access point som en
trådløs hub.

> Er der nogen der har et forslag.

Jeg bruger selv Cisco. Det virker godt.

> (Gerne med små omkostninger

Cisco er ikke specielt billigt.

-A

Fra : jens**

Dato : 27-11-02 16:32

> [...]
> forbindelsen til access point'et.

> Nej, det er ret nemt.

> Det er ikke noget problem. Tænk på et wireless access point som en

Skal man have krydset kabel?

Tak for hurtig hjælp.

mvh jens**

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-02 22:20

On Wed, 27 Nov 2002 16:31:41 +0100, "jens**"

> Skal man have krydset kabel?

Du mener, fordi jeg sagde det med 'hub'? Nej, det skal man
(normalt) ikke.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Crax

Dato : 28-11-02 10:46

Hvis en del af dine maskiner står "samlet" og ikke flyttes, kan du anskaffe
dig et accesspoint med inbygget hub eller switch. På denne måde sparer du
omkostningerne til et tilsvarende antal wireless lan kort...

/Crax

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-11-02 23:13

On Thu, 28 Nov 2002 10:46:12 +0100, "Crax" <mail@crax.dk> wrote:

> Hvis en del af dine maskiner står "samlet" og ikke flyttes, kan du anskaffe
> dig et accesspoint med inbygget hub eller switch. På denne måde sparer du
> omkostningerne til et tilsvarende antal wireless lan kort...

Kan jeg virkelig?

-A
Hint: Se lige efter, hvilket indlæg, du svarer på. Og læs så
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Crax

Dato : 29-11-02 15:23

Uhm... ja... det er jeg ret sikker på...
Somebody correct me if I'm wrong...

> Kan jeg virkelig?
>
> -A
> Hint: Se lige efter, hvilket indlæg, du svarer på. Og læs så
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 28-11-02 16:27

"jens**" <jens_verner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> han mente at det var alt for dyr, og alt for bøvlet for mig, så det bliver

Nej jeg ville heller ikke tænke mere på en sådan forhandler.
De plejer ellers at være villige til at sælge, og dine penge er vel lige så
gode som andres penge.
Men han er nok bange for at du skal komme rendende i tide og utide for at
spørge om råd.
Den slags service findes kun meget få steder idag. De fleste vil have penge
for det, og så er det ikke mere det jeg forstår som service. Når det koster
penge, så er det en tjenesteydelse, skulle jeg mene.
Så drop ham.

Søren