MS Windows
briani 27239
Win 98
Fra : Lene Sørensen

Dato : 27-11-02 13:44

Hej
Jeg har lige installeret en ny harddisk på min drengs computer og vil gerne
installere win 98.
Nu er det bare sådan at den installerer fint indtil den skal genstarte
første gang så går den i blå skærm og fortæller at der er sket en alvorlig
undtagelse 0D ved 24x:81F0B036.
Hvad betyder dette?

Hardisken er en Maxtor 60 Gb
Bundkort er et Asus p5A som før har kørt perfekt med en Maxtor 80 Gb.
Ram er der godt 700 af.

--
mvh Lene

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-11-02 15:25

"Lene Sørensen" <cadtech@cadtech.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu er det bare sådan at den installerer fint indtil den skal genstarte
> første gang så går den i blå skærm og fortæller at der er sket en alvorlig

Prøv at sætte bios indstillingerne til safe, standard eller default. Måske
det hjælper..

Hvor installerer du fra? Det kan også tye på, at nogle af dine råfiler er
blevet beskadiget.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Lene Sørensen

Dato : 27-11-02 16:35

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hjælper..
>
> Hvor installerer du fra? Det kan også tye på, at nogle af dine råfiler er

Bios er sat til default.
Jeg installerer via opstartsdisketten til win 98.

Lene

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-02 16:50

> Jeg installerer via opstartsdisketten til win 98.

Ja, men hvor har du dine råfiler - på harddisken eller på en cd-rom?

Den fejle, du nævner, kan bl.a. type på, at nogle af windowsfilerne er
blevet beskadiget. Endelig kan det også være et ram problem..

Claus

Fra : Lene Sørensen

Dato : 03-12-02 09:38

> [...]
>
> Den fejle, du nævner, kan bl.a. type på, at nogle af windowsfilerne er
> blevet beskadiget. Endelig kan det også være et ram problem..

Hej Claus
Undskyld det sene svar.
Det hjalp da jeg pillede nogle af rammene ud.

Ellers tak for hjælpen

Lene