password på siden
Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-11-02 13:43

Kan man ganske simpelt lave et pasword til sin side?

Det er ikke nget, der skal holde ubudne gæster væk ... det er en slags
jobansøgning, som en arbejdsgiver skal se ...

hvordan??

ras

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-11-02 13:54

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> writes:

> Kan man ganske simpelt lave et pasword til sin side?

Så det virker ... kun ved at gøre det på serveren. Om det er simpelt
afhænger så af serveren (og jeg ved ikke hvordan man gør :).

> Det er ikke nget, der skal holde ubudne gæster væk ... det er en slags
> jobansøgning, som en arbejdsgiver skal se ...
>
> hvordan??

Hvis det eneste du har brug for er "sikkerhed gennem obskuritet", så
burde det være nok at give siden et filnavn der er svært at gætte, og
så kun sende navnet til dem der skal have det. En anden mulighed er at
lægge filen i et directory med et svært navn (firmaets navn, måske).
Alt andet er overkill.

/L

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-11-02 19:45

> [...]
> så kun sende navnet til dem der skal have det. En anden mulighed er at
> lægge filen i et directory med et svært navn (firmaets navn, måske).

- ok , men siden kommer til at ligge hos sådan en gratis ting a la
www.rasmus.h4f.dk, men så kan jeg vel bare smide en mappe ind oder was?
Sådan at siden kommer til at hedde .dk/chefens_navn/index.shtml eller
noget??

ras

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-11-02 17:04

rasmus carlsen wrote :

> Kan man ganske simpelt lave et pasword til sin side?
>
> Det er ikke nget, der skal holde ubudne gæster væk ... det er en slags
> jobansøgning, som en arbejdsgiver skal se ...

http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord

eller via PHP, ASP, ASP.Net, JSP eller lignende

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-11-02 19:46

> http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord

-hehe sorry. Den bure jeg have fundet ...

> eller via PHP, ASP, ASP.Net, JSP eller lignende

- men alt det har jeg ikke forstand på. Jeg har just lært at kode html og
css i hånden og nu har jeg også lært at bruge ssi ..

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-02 06:26

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke nget, der skal holde ubudne gæster væk ... det er en slags
> jobansøgning, som en arbejdsgiver skal se ...

Prøv at kigge her:

http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/effects/pass/metode1/script.htm

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk