Fiskene forsvinder
Fra : che

Dato : 27-11-02 13:07

Hej allesammen
Jeg er en nybegynder indenfor akvarier og har et 128l selskabsakvarie.
Men der er opstået det problem, at mine neonfisk stille og roligt
forsvinder/bliver spist.

Jeg har Guld gurami, Sværddrager, Scalare (små cirka 5 cm), Zebrafisk,
Platy Pansermaller, Melonberber og Gubbyer og så selvfølgelig
neonfiskene. Hvem vil I gætte på er synderne.
Mvh Christian

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 27-11-02 13:23

De dør sikkert i nattens mulm og mørke, og så æder mallerne deres kadaver.
Tror der er tale om sygdom eller dårlig hygiejne i akvariet.
Tvivler på de andre fisk æder dem.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-11-02 13:56

che <che3001@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:84877895.0211270407.7be83b53@posting.google.com...
> Jeg har Guld gurami, Sværddrager, Scalare (små cirka 5 cm), Zebrafisk,
> Platy Pansermaller, Melonberber og Gubbyer og så selvfølgelig
> neonfiskene. Hvem vil I gætte på er synderne.

Jeg har aldrig hørt om en melonbarbe, hvordan ser sådan et kræ ud?

Carsten

Fra : polleput@adslhome.dk

Dato : 05-12-02 12:47

che3001@hotmail.com (che) skrev:
>Hej allesammen
> [...]

hej!
Mine neon forsvandt osse- det viste sig at Scalarer som er rovfisk
nipper finnerne på andre fisk- de kan så ikke rigtig svømme og dør.

Fra : HD

Dato : 21-12-02 15:24

hej
Det er flot af dig at sørge for du ved så meget om fisk at fiskene får
madpakke med den i akvariet, sådan virker det at have Scalare sammen med
Neon fisk, håber ikke det er en akvarie handler der har anbefalet dig
dettte.
Hans

Fra : Peter Tirsgaard

Dato : 05-12-02 21:29

Hej Cristian

Jeg har selv 6 Scalare, og har i tidens løb købt omkring 60 neonfisk (Har
kun 6 tilbage) og har ofte set Scalarene snuppe en neonfisk, også selv om de
kun er 5 CM store.

En meget interresant rovfisk, som er utrolig blid over for sit afkom

Med venlig hilsen

Peter Tirsgaard

Fra : Shiva

Dato : 13-12-02 01:21

Jeps ,, det er Scalarerne , som er sultne , de gider ikkke det der tørfoder
)
Mallerne renser resten , så der ikke er flere spor efter sådan en nat , men
scalarene er jo så også blevet fodret godt