MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Konvertere fra NTFS til FAT32
Fra : Thygesen

Dato : 27-11-02 12:24

Er det muligt at konvertere fra NTFS til FAT32 uden at formatere drevet?

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Erling Jensen

Dato : 27-11-02 13:27

Har du prøvet at skrive convert /? i feks c: så kan du se o den kan
konvertere baglæns
enj

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 27-11-02 14:10

"Erling Jensen" <enj@dsh-e.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at skrive convert /? i feks c: så kan du se o den kan
> konvertere baglæns
Det kan den ikke. HVIS det er muligt kræves der 3rd-party programmer som
f.eks. Partition Magic - men om det program kan klare det er jeg ikke klar
over.

vh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 27-11-02 14:11

Thygesen skrev:

> Er det muligt at konvertere fra NTFS til FAT32 uden at formatere
> drevet?

Ikke unden tredjepartsprodukter. Partition Magic fra PowerQuest i
nyeste version(*) skulle efter sigende kunne klare det, men da jeg
prøvede sidst, fik jeg en fejlmeddelelse og måtte opgive.

(*) Det kommer lidt an på hvilket styresystemet du kører med. WinXP
kræver en nyere version end Win2000 gør.

Madsen.

Fra : Thygesen

Dato : 28-11-02 17:44

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
>
> (*) Det kommer lidt an på hvilket styresystemet du kører med. WinXP
> kræver en nyere version end Win2000 gør.

ok, det er Win2000, så jeg prøver lige at se hvad der er muligheder.

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-02 21:29

"Thygesen" <cht@cht.dk> wrote in message news:as5heu$saf$1@sunsite.dk...
> ok, det er Win2000, så jeg prøver lige at se hvad der er muligheder.

PQ Partition Magic 7.0 er nok til Win2000...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thygesen

Dato : 30-11-02 10:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev

> PQ Partition Magic 7.0 er nok til Win2000...

Det lykkedes ikke at konvertere fra NTFS til FAT32, den fortalte at den
skulle genstartes for at konvertede fra NTFS til FAT32 og derefter kom den
med en fejlmeddelelse om at det ikke kunne lade sig gøre. I stedet for
oprettede jeg en ny partition, som var FAT32 og det er også fint nok.

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Madsen

Dato : 30-11-02 16:46

Thygesen skrev:

> [...]
> at den skulle genstartes for at konvertede fra NTFS til FAT32 og
> derefter kom den med en fejlmeddelelse om at det ikke kunne lade

Det var også det der skete her i sin tid.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/pq7/fehler.jpg>
Det er årsagen til at jeg ikke stoler alt for godt på den funktion
i PQ7. Muligvis er det blevet bedre i 8'eren, som vist er udkommet.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-02 14:04

"Thygesen" <cht_news2@cht.dk> wrote in message
> Er det muligt at konvertere fra NTFS til FAT32 uden at formatere drevet?

Prøv at lave et rescan af gruppen her... Det er et af de mest diskuterede
emner...