MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ingen klartone i XP - ok i Win98??
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 27-11-02 10:41

Nu har jeg fået installeret det rigtige interne modem i XP Pro, men der er
ingen klartone ved opkald. Man kan lige høre, at modemet slår til som et
relæ eller lign. men der sker ikke yderligere. Jeg prøvede så med et
eksternt modem - og det virkede ok - Zyxel 56K. Jeg har skiftet
telefonledning og har også haft pc-en med på abejde, men stadig ingen
klartone. Hjælp???

Fra : nn

Dato : 27-11-02 10:46

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> eksternt modem - og det virkede ok - Zyxel 56K. Jeg har skiftet
> telefonledning og har også haft pc-en med på abejde, men stadig ingen

Jeg har kun haft problemer med at få intern modem til at virke under
XP,selvom der stod xp kompatibel på æsken. Mit råd er at finde producentens
hjemmeside og håbe på at der er lavet en ny driver som er bedre end den der
fulte med.

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 27-11-02 11:28

Det er nemlig også mit problem. Der findes kun den XP driver der er i XP
installationen.

Fra : repost

Dato : 27-11-02 18:00

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksternt modem - og det virkede ok - Zyxel 56K. Jeg har skiftet
> telefonledning og har også haft pc-en med på abejde, men stadig ingen

Ved nogle Modems er det muligt at vælge til/fra om der skal bruges klartone
ved opkald, dette sker ved egenskaber for modem. Sæt flueben ved: 'vent på
klartone før der ringes op'.

Repost.