Farve på scrollbar: Testsite
Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 09:25

Hejsa

Jeg mener, at jeg engang har fundet et website, hvorpå man kunne
lege lidt med at indtaste/vælge forskellige farvekombinationer,
som så blev vist på en scrollbar. Er det kun mig, der har set
dette site??

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michel Komischke

Dato : 27-11-02 10:37

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lege lidt med at indtaste/vælge forskellige farvekombinationer,
> som så blev vist på en scrollbar. Er det kun mig, der har set

Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået dig korrekt, men tænker du på
noget som dette:
http://www.leet.dk/betas/javascript/ (klik på den hvide firkant til højre i
menuen) ?

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 11:14

[...]

> Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået dig korrekt, men tænker du på
> [...]

ikke helt.. ehm.. der findes vistnok et site, hvor man kan indstille alt i
forbindelse med scrollbaren - dvs, track, pile, knap etc, og så se resultatet
med det samme..

Fra : Michel Komischke

Dato : 27-11-02 11:21

> [...]

> ikke helt.. ehm.. der findes vistnok et site, hvor man kan indstille alt i
> forbindelse med scrollbaren - dvs, track, pile, knap etc, og så se

Altså lige som min side, bare udvidet?

Eller mener du at man kan indstille det, for derefter at tage koden og bruge
det på sin egen side?

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 11:26

[...]

> Altså lige som min side, bare udvidet?
>
> Eller mener du at man kan indstille det, for derefter at tage koden og bruge
> det på sin egen side?

det er egentlig ikke fordi jeg mangler html-koden.. jeg skal bruge det til et
flash website jeg er igang med, så jeg mangler bare et enkelt værktøj til at
designe scrollbaren med.. og jeg fandt faktisk et program, som kan bruges..
nemlig Scrollbar Styler:

http://www.codebrainnova.com/d/SBS5501.zip

Fra : Michel Komischke

Dato : 27-11-02 11:30

> det er egentlig ikke fordi jeg mangler html-koden..

som er CSS :)

> [...]
at
> designe scrollbaren med.. og jeg fandt faktisk et program, som kan

En google søgning på "css scrollbar color" gav mig
http://www.google.com/search?q=css+scrollbar+color&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&l
r= som igen gav mig
http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/dhtml/refs/scrollbarColor.
htm ved "jeg føler mig heldig"... hvor du finder koden til at lave dine
scrollbars i andre farver osv..

dét havde så været den lette måde at ændre det på :)

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 11:47

[...]

> [...]
> scrollbars i andre farver osv..
>
> dét havde så været den lette måde at ændre det på :)

kunne ikke lige få de links til at virke, men anyway så kan programmet præcis
det jeg vil.. ehm.. fordi jeg kan lege rundt med farverne ret enkelt.. ehm..
blot ved at vælge, hvilke farver jeg vil bruge hvor, fra en palette..

Fra : Michel Komischke

Dato : 27-11-02 11:54

> [...]
ehm..
> blot ved at vælge, hvilke farver jeg vil bruge hvor, fra en palette..

okay, hver sin smag :)

> Mvh
> boDUDEK
> www.boDUDEK.dk

Håber ikke det er dén side der skal laves om - for det er satme kunst.

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 12:14

[...]

> Håber ikke det er dén side der skal laves om - for det er satme kunst.

mange tak :))) hvis du altså ikke mener ordet 'kunst' som det ham Thorsen
laver ;) men nej, det er et website omkring mig som freelancer, og skal
ikke erstatte ovenstående.. og dog, det skal erstatte den del, som jeg
kalder karrieremennesket..

nu du snakker så pænt om mit website, så bliver jeg nødt til at smide endnu
en URL - til en præsentation af mig selv.. ehm.. den er dog lavet til cd,
og er derfor RET tung, men har du en god forb., så se introen og den
interaktive del MED musik :)) URL'en?? her:

www.boDUDEK.dk/cd

Fra : Michel Komischke

Dato : 27-11-02 16:31

> mange tak :))) hvis du altså ikke mener ordet 'kunst' som det ham Thorsen
> laver ;)

Det gjorde jeg ikke ;)

> www.boDUDEK.dk/cd

Meget flot, laver du ting på opfordring? ;)

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 19:29

[...]

>Meget flot, laver du ting på opfordring? ;)

monge tak :))) på opfordring?? tjoeh, hvis det betyder noget a la
noget-som-der-er-penge-i, så jooooooeh ;)

er ved at springe ud som seriøs freelancer.. ehm.. og det er netop det
et website, der præsenterer mig som sådan en sag, som jeg arbejder på
for tiden :)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Michel Komischke

Dato : 27-11-02 20:43

> monge tak :))) på opfordring?? tjoeh, hvis det betyder noget a la
> noget-som-der-er-penge-i, så jooooooeh ;)

Det har en fattig studerende ikke råd til ;)

> er ved at springe ud som seriøs freelancer.. ehm.. og det er netop det
> et website, der præsenterer mig som sådan en sag, som jeg arbejder på
> for tiden :)

Ja, det så jeg - cd-versionen er *fantastisk* flot, tænkte nu mere på en
simpel ting som http://www.bodudek.dk/_flash/_flashdesigns/metrocomia.swf

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator