"Input type" i et FORM felt
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 27-11-02 09:08

Hej

jeg har et mindre problem med typer i et form-felt. Jeg er ved at lave en
login-form, hvori man kun skal kunne indtaste tal. Den eneste måde, jeg
endnu har fundet ud af, er den nedenstående

<INPUT TYPE="text" SIZE=4 name="user"><br
<INPUT TYPE="password" SIZE=4 name="pass"><br>

Jeg ønsker både "user" og "pass" som tal-værdi. Hermed skal forstås, at jeg
gerne vil have at tast på bogstaver og specialtegn på tastaturet ignoreres
og kun talgodkendes.

Pyha, det er tidligt, jeg fik vist gentaget mig selv nogle gange :)

Tak for hjælpen
- Allan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-11-02 10:26

Allan Rasmussen wrote:
> [...]

> gerne vil have at tast på bogstaver og specialtegn på tastaturet ignoreres

Dermed mindsker du din sikkerhed meget markant, men det er du sikkert
opmærksom på.

Jeg tror kun at det kan gøres med javascript on-the-fly inputvalidering.
Kodeordet kunne være handleren OnKeyUp.

Jeg kan ikke nok javascript til lige at gi dig en løsning, og du bør
også spørge i d.e.i.w.clientside hvis du vil igang med sådan en løsning

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>