The Score - Hvaad (ingen spoiler)?
Fra : zcully

Dato : 27-11-02 07:35

Jeg har lige siddet og set The Score. Faktisk en ret fed film. De Niro og
selvfølgelig min yndlingsskuespiller Edward Norton spiller jo ganske
glimrende.

Men der er en ting jeg ikke rigtig fatter??

På et tidspunkt (i starten af scene 9 på Reg. 2 DVD'en) sidder De Niro i sin
bil og snakker i telefon og man ser en masse ølfustacier der triller ned af
en lastbil og en af dem går der hul på!! Jeg tænkte jo straks hvad det
skulle gøre godt for, så jeg slog over på kommentar sporet. Her bliver det
så også omtalt at de havde tænkt sig at klippe den ud først, men lod den
være da de fleste folk til testscreeningen godt kunne se miningen med den.
Hvorfor den er der siger de ikke, men referer til at når man har set
slutningen forstår man det. Hmm det gjorde jeg så ikke lige og der følger
ingen forklaring med der.

Er der et klogt hoved, som kan fortælle mig den dybere mining med den
scene??

/Zcully

Fra : Tenzel Kim

Dato : 27-11-02 18:23

Ingen spoiler????

Siden hvornår er en beskrivelse af en scene i en film ikke længere en
spoiler? Ikke at denne scene har en skid betydning for filmen men når
man tænker på hvor lidt der plejer at skulle til for at folk himler op
om magel på spoiler-advarsler ved jeg ikke om jeg vil kalde denne post
spoiler-fri.

Desværre er det rimelig længe siden jeg har set filmen så jeg kan ikke
huske om den gav mening på noget tidspunkt.

Tenz.

Fra : J.O.H

Dato : 27-11-02 19:25

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

Hey Tenzel - old buddy.
Husk nu at sige til når du har set.... den.... du ved nok.
Og måske give lidt spoilerfrit... ;)

JOH

Fra : Tenzel Kim

Dato : 27-11-02 20:51

J.O.H wrote:

> Husk nu at sige til når du har set.... den.... du ved nok.
> Og måske give lidt spoilerfrit... ;)

Får nok først set... den.... sent i morgen eller mandag

Tenz.

Fra : zcully

Dato : 27-11-02 20:24

> [...]
>
> Desværre er det rimelig længe siden jeg har set filmen så jeg kan ikke
> huske om den gav mening på noget tidspunkt.

Undskyld, men min forståelse af en spoiler er når man fortæller noget
afslørende om en film. Det mener jeg ikke det her er...
Undskyld min mistolkning.

/Zcully

Fra : Tenzel Kim

Dato : 27-11-02 20:50

zcully wrote:

> Undskyld, men min forståelse af en spoiler er når man fortæller noget
> afslørende om en film. Det mener jeg ikke det her er...
> Undskyld min mistolkning.

Undskyldning accepteret MEN lad det ikke ske igen

Tenz.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-11-02 21:45

zcully skrev:

> Undskyld, men min forståelse af en spoiler er når man fortæller
> noget afslørende om en film. Det mener jeg ikke det her er...
> Undskyld min mistolkning.

Jeg synes ikke, det er en mistolkning. Indlægget kan nemt læses, uden
at filmoplevelsen ødelægges for mig og andre, der ikke har set filmen.

Nogle løser dog problemet ved at skrive f.eks. "mini-spoiler" i stedet
for "spoiler", hvilket er et udmærket kompromis. Der er nogle, der
helst læser så lidt som muligt om en films handling som muligt, og det
kan være en hjælp til dén gruppe.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
Whitney Houstons nye album er i butikkerne. Elleve

Fra : Claus Rolsted

Dato : 04-12-02 00:12

zcully wrote:
> Er der et klogt hoved, som kan fortælle mig den dybere mining med den
> scene??

Genopfrisk lige først min hukommelse med, hvad der sker til slut, please.
Den står ikke helt klar for mig

--
mvh. Claus Rolsted

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-12-02 15:58

On Wed, 27 Nov 2002 07:34:38 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ingen forklaring med der.
>
>Er der et klogt hoved, som kan fortælle mig den dybere mining med den

Fordi det giver ham idéen til hvordan han skal åbne pengeskabet

Morten
morten@bowman.dk

Fra : zcully

Dato : 06-12-02 00:54

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> Fordi det giver ham idéen til hvordan han skal åbne pengeskabet
>
> Morten
> morten@bowman.dk

Nåååå, ja det er da rigtigt....
Tak for hjælpen