Subject: PC Program
Fra : Kim Melchior

Dato : 27-11-02 06:41

HEj Jorgen,

Den situation du udlaegger med et aegtepar der har tre born, og hvor
konen har et barn uden for aegteskab indfores paa folgende maade i
Personal Ancestral File 5.2

Du maa undskylde at jeg bruger de engelske udtryk, men jeg bruger den
engelske version af PAF og har boet i USA de sidste 21 aar.

Forst laegger du manden og konen ind som en familie med de tre born.
Derefter "highlighter" du konen og klikker paa "add" og klik derefter
paa "Spouse" (Aegtefaelle). Et nyt vindue vil blive aabnet og du
klikker derefter pa "unknown" (Ukendt). Et nyt vindue aabnes hvor du
kunne fore en vielsesdato ind, men siden der ikke er noget aegteskab
saa lad vaere med at udfylde dete vindue ud over at "Save" it. Du har
nu etableret en ny familie med et nyt M-RIN nummer og kan placere
barnet fodt udenfor aegteskab i denne familie.

Hvis du arbejder med den engelske version af PAF vil programmet
acceptere "not married" hvor du normalt ville angive vielses dagen.

Jeg haaber at dette besvarer dit sporgsmaal.

Kim Melchior