ALDI USB-HUB
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-02 04:15

Hej.

Er Aldi's USB-HUB til kr. 199,- værd?
Kan den i givet fald bruges, så to PC'ere kan dele en printer og en scanner
via USB?

Ti-ger

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-11-02 10:34

"Tiger" wrote:
<snip>
> Kan den i givet fald bruges, så to PC'ere kan dele en printer og en
scanner
> via USB?

Nej, en usb-hub er en "opsplitter". Dvs. at den gør det muligt at sætte
flere enheder på en enkelt usb-port.

Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 27-11-02 11:34

Sæt netkort i dine pc-ere og installer printeren på den ene pc og del så
printeren ud

Fra : Steen B

Dato : 27-11-02 13:07

On Wed, 27 Nov 2002 04:14:37 +0100, "Tiger" <.> wrote:

> [...]
>
>Er Aldi's USB-HUB til kr. 199,- værd?
>Kan den i givet fald bruges, så to PC'ere kan dele en printer og en scanner

med specielle kabler kan det godt lade sig gøre
/steen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-02 19:12

In article <3de4389d$0$609$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Tiger wrote:
> Hej.
>
> Er Aldi's USB-HUB til kr. 199,- værd?
> Kan den i givet fald bruges, så to PC'ere kan dele en printer og en scanner
> via USB?

Nej. USB er en skod-standard der ikke tillader at det kan bruges som
eksempelvis netværk. Der er en master der skal bestemmme.

Skift det hele til Firewire. Det er bedre, og kører som om det
var netværk. Og WinXP installerer automatisk TCP/IP på Firewire
kort.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-02 20:03

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
>
> Skift det hele til Firewire. Det er bedre, og kører som om det
> var netværk. Og WinXP installerer automatisk TCP/IP på Firewire

Hehe, ja det virker da ivertfald...

Jeg har nemlig også lige købt en sådan USB 2.0 hub fra ALDI.... Men er du
sindsyg... Jeg har stadig ikke fået lortet til at virke efter hensigten...

Det er tilsluttet et USB 2.0 pci kort i pc´en.... Hertil har jeg købt, i
aldi et 4,5m USB 2.0 kabel.. Således at jeg kan få min hub op på bordet....

Men tilsyneladene virker det bestemt ikke med det 4.5 meters kabel.. Kun
delvist med det medfølgende 1 meters kabel...Men alligevel kan XP, sige at
USB hubben ikke kan "starte" og musen virker lidt,, hvorefter der går lidt,
og så slukker lamperne.. og så virker det måske lidt senerer...

Noget mystisk lort

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-02 19:49

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> XP, sige at USB hubben ikke kan "starte" og musen virker lidt,,
> hvorefter der går lidt, og så slukker lamperne.. og så virker det

Har også selv lige købte sådan en til min far.. har testet den og det
virker bare.. har du prøvet med og uden strømforsyning tilsluttet?

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-11-02 20:54

"Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> wrote in message

> Har også selv lige købte sådan en til min far.. har testet den og det
> virker bare.. har du prøvet med og uden strømforsyning tilsluttet?

Jo, ingen forskel om strømforsygningen er sat til, eller fra...

Men har du prøvet med et "langt" kabel på 4,5 meter?

Desuden ser det ud til, at hubben ikke virker når computeren har været i
standby.... Så lyser den orange diode

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-02 20:03

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 27-11-02 22:33

Den HUB som du nævner, er beregnet til at tilslutte flere enhedder til
sammen maskine, men du kan købe en USB switchbox som du kan sætte mellem to
maskiner, og her tilslutte HUB'en til boxen.
Du kan dog kun bruge en PC ad gangen, og så switche mellem de maskiner der
skal benytte USB udstyret..
Jeg har selv købt sådan en "fyr" #50260 - 198.00 kr, for nyelig sammen med
en 4 ports hub #50200 - 198,00 kr, til at sætte i boxens udgang.
Se ind på http://www.thansen.dk/products.asp?c=104174665&n=496908102#xy
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-02 04:37

"Søren L. Petersen" <severino@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> en 4 ports hub #50200 - 198,00 kr, til at sætte i boxens udgang.

Tak for svar Søren - det var det, jeg manglede at vide.
Jeg kan snildt lave netværk og dele printere... ingen problem.
Men jeg vil ikke være afhængig af, at begge maskiner er oppe for at det
kører.

Ti-ger