Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
For meget handel og for lidt foto !!!
Fra : A.I.

Dato : 26-11-02 23:22

Hej.....og undskyld mit lidt sure opstød

Denne her gruppe henvender den sig ikke mest til folk der vil snakke foto,
og ikke andet???

Jeg syntes når man gennemgår bare de sidste 14 dages indlæg, så er det
stortset kun handel det drejer sig om, og det er en ting som jeg ikke syntes
høre hjemme her, også selvom det er noget rent teknisk der ligger bag et
evt. køb. Jeg vil mene alt handel og snak om handel burde ske' i
"dk.marked.privat.foto", denne gruppe er jo ikke kun til salg imellem
privatpersoner.

Jeg vil endvidere gerne opfordrer bruger af gruppen til lige at lave en
søgning (f.eks. på google.com) på den ting de ønsker svar om, inden der
bliver lagt et indlæg ind, det er for nemt bare at lade andre hjælpe.....og
ja man kan bare lade vær' at hjælpe.

Jeg håber at dette indlæg rykker lidt ved folks tanker om gruppen, og hvis
ikke, jamen så har jeg da gjort mit forsøg !!!

Hilsen Anders

Fra : max

Dato : 26-11-02 23:54

<snip>
> [...]
> søgning (f.eks. på google.com) på den ting de ønsker svar om, inden der
> bliver lagt et indlæg ind, det er for nemt bare at lade andre

Hey Anders,
Det er sikkert en udemærket ide at lave en søgning på Google,
påden anden side håber jeg ikke det afholder nogen fra stille de
samme spørgsmål igen, der kan jo være ny info og nye sites..
mvh max

Fra : A.I.

Dato : 27-11-02 00:03

> [...]
> påden anden side håber jeg ikke det afholder nogen fra stille de
> samme spørgsmål igen, der kan jo være ny info og nye sites..

Hejsa

....O.K. den tanke havde jeg ikke lige tænkt

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 00:14

"A.I." <no@mail.com> wrote in message

> Hejsa
>
> ...O.K. den tanke havde jeg ikke lige tænkt

Tjah

Bare man som i Tyskland kunne finde ud af at opdele digi og analog - så
ville jeg være tilfreds
( de.alt.rec.digitalfotografie / de.reg.fotografie), men det tør jeg ikke
foreslå idet det medfører en sand krig.

Jeg syntes at det er OK at newbies spørger- og du har også ret i at det er
de samme spørgsmål igen og igen.

Jeg prøvede at hjælpe ved at lave mine foto-links om til en hjemmeside (
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm ) ( jeg laver så siden blot som mit
private projekt idag ( 2400 besøgende siden 21.10.02) - som så kunne være
en hjælp for alle newbies mht foto - men at lave sådant i newsgruppe-regi
blev ragget ned af pennippengryns-burokrater ( hvordan staver man det!) og
københavneri - isæt Niels Øbberbøv og Lotte M-KBH - der i en sand
masturbationsrus flippede fuldstændig ud over udseende og om siden kunne ses
i hjemmestrikkede-tibetanske-browsere der kører med MS DOS 1.0 eller
.............osv. bla. bla...bla. ( de er begge røget i mit SPAM-filter)

PS: Jeg har opdaget at Clark Kent/Fotoskovlen er GENIAL.

SÅ hvis vi skal opdele - så vil ´jeg idag foreslå at vi laver følgende:

dk.fritid.foto.dk
dk.fritid.foto.sjaelland

MfG

Lars

Fra : A.I.

Dato : 27-11-02 00:29

> [...]
> i hjemmestrikkede-tibetanske-browsere der kører med MS DOS 1.0 eller
> ............osv. bla. bla...bla. ( de er begge røget i mit SPAM-filter)

HA HA HA HA, du er sgu' for sjov !!!

....En stor hånd til dit site, som efter min mening er som alle sider bør
være, uden reklamer og kun den info man søger (har lige kopieret den *S*),
dog som den eneste kritik da den er så lang som den er, ville jeg anbefale
at lave et link til alle overskrifterne, men for fanden det er sgu' et
supertræk !!!

ANDERS

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 00:55

> [...]
> dog som den eneste kritik da den er så lang som den er, ville jeg anbefale
> at lave et link til alle overskrifterne, men for fanden det er sgu' et

Hej igen Anders
Tak

Det er helt OK - Mail hvis du finder et foto-link/emne jeg har overset.
Og mht længden - så skider jeg på K2400 - K56 Modems-brugere - De kan købe
en ADSL-linie hvis de vil være med..............:)=))))

Mvh

Lars

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 01:32

> [...]
> dog som den eneste kritik da den er så lang som den er, ville jeg anbefale
> at lave et link til alle overskrifterne, men for fanden det er sgu' et

Ja det er fedt at være en bonderøv...

MfG
Lars

Fra : Niklas

Dato : 27-11-02 00:54

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse news:as0v8e$519$1@sunsite.dk...

> blev ragget ned af pennippengryns-burokrater ( hvordan staver man det!)
> Lars

Pernittengryns-bureaukrater

Venligst

Niklas

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 00:57

> Pernittengryns-bureaukrater
>
> Venligst
>
> Niklas

Hej Nicklas
Tak
Mvh
Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-11-02 22:04

Lars wrote:

> Jeg prøvede at hjælpe ved at lave mine foto-links om til en hjemmeside (
> http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm ) ...cut....

Har du set at der er nogen som lavet en sjov kopi af din
hjemmeside se her....

http://makeashorterlink.com/?C19C22692

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 29-11-02 05:23

> Har du set at der er nogen som lavet en sjov kopi af din
> hjemmeside se her....
>
> http://makeashorterlink.com/?C19C22692

> http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign

Hr. Nils Ebbesen

Normalt ville jeg ikke hverken læse eller svare noget af dit bræk - men
dette er for meget.

Jeg har set hvad du har lavet ved min hjemmeside - og det er det mest
sexistiske - kønsdiskrimenerende kvindehadende idioti jeg nogensinde har
set. J
Jeg var klar over at du var omkring de fire til seks år . og
meget´analfikseret - men hold det for dig selv.

De ubehageligheder og injurier du sidste igår udsatte Leif Langgård for
viser hvilken ubehagelig - åbenbart pornofikseret-
Pernittengryns-bureaukratat du er

Med dette brev idømmes Niels Ebbesen 25 års forbud mod at skrive indlæg i
nogen former for newsgrupper.

Hvis jeg ser ett eneste postning fra dig med reklamer på som her i denne så
ryger der en abuse afsted.

Hvis du er i tvivl om alvorden - af det vil jeg anbefale at du kontakter
din kommune og søger om genhusning - inden buldoceren kommer ved seks
tiden:)

Med absolut ringeagtelse

Lars

Fra : Gjøl

Dato : 29-11-02 14:35

Lars wrote:
> [...]
>
> Hvis du er i tvivl om alvorden - af det vil jeg anbefale at du
> kontakter din kommune og søger om genhusning - inden buldoceren

Hej
Jamen er det da Niels der har lavet din hjemmeside om, er det ikke ham der
gør dig opmærksom på at "nogen" har svinet din side til.
Jeg kan da godt se at det er provbokerende at sende dig den, men tror du
ikke at der er skudt forbi. Jeg har andre i tankerne, hvis man ligefrem skal
finde dem i dette forum,
Find dog et andet sted til at skændes. Især dine tomme trusler, er meget
upassende herinde.

Fra : emj

Dato : 29-11-02 15:01

On Fri, 29 Nov 2002 14:34:30 +0100, "Gjøl" <canislupus@pc.dk> wrote:

>Find dog et andet sted

Det er utroligt, som I alle kan hjælpe hinanden med at smadre en
newsgruppe med alt jeres infantile indlæg.
Hilsen emj

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 27-11-02 00:08

Jeg kan kun tilslutte mig Anders. Der høres ikke meget andet end "hvor og
hvordan", og til hvilken pris, man kan købe sig fattig - gerne i
Tyskland...Og den sag har jeg jo min helt personlige mening om, som jeg dog
ikke vil bringe ind i denne debat.

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

newsSE9.43504$HU.2942557@news010.worldonline.dk...

Fra : Poul Petersen

Dato : 27-11-02 00:21

> [...]
>
> Jeg håber at dette indlæg rykker lidt ved folks tanker om gruppen, og hvis
> ikke, jamen så har jeg da gjort mit forsøg !!!

Jeg kan kun give dig ret - men sidst dette emne blev bragt på bane, for ca.
en måned siden, gav det anledning til en halv meter tråd med diskutioner om
hvad der kunne gøres for at slippe af med disse stadig stigende antal
spørgsmål, som du hentyder til. Desværre kom der ingen løsning på "
problemet " - det er tilsyneladende og desværre umuligt at oprette en gruppe
til spørgsmål af den art.
Mvh. Poul Petersen.

Fra : A.I.

Dato : 27-11-02 00:42

>det er tilsyneladende og desværre umuligt at oprette en gruppe
> til spørgsmål af den art.

Hej Poul

.....og nej det er det ikke for den er oprette hvis du spør mig
"dk.marked.privat.foto". det er måske bare et spørgsmål om at henvise hver
gang der kommer et indlæg af denne type.

Hilsen Anders

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 00:41

> [...]
hver
> gang der kommer et indlæg af denne type.

Hej igen

Såmænd

MEN jeg er køber til div. EOS osv. ( og køber fotoudstyr løbende via NG'en
( sommetider sælger også) - og ville være ked af at skulle læse et hav af
forespørgsler i dk.marked.privat.foto - jeg mener det KUN er til at
købe/sælge / bytte - forespørgsler bør være et andet sted.... eller rettere
et treide sted...

Mvh¨'

Lars

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 00:43

PS: A.I

STIL DIT UR

Mvh

Lars

Fra : A.I.

Dato : 27-11-02 00:57

> [...]
> forespørgsler i dk.marked.privat.foto - jeg mener det KUN er til at
> købe/sælge / bytte - forespørgsler bør være et andet sted.... eller

....du har ret efter lige at have læst fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.privat.foto

Og lige et citat fra "dk.fritid.foto" fundats: *START* Privat køb og salg af
udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der ønskes heller ikke kommercielle
tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen. *SLUT*

resten kan læses her: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Hilsen Anders

PS. Så skulle mit ur passe på til punkt og prikke.

Fra : Lars

Dato : 27-11-02 01:14

> [...]

> Hilsen Anders
>
> PS. Så skulle mit ur passe på til punkt og prikke.

Hej Anders
Dejligt mht uret.:)

Ja det ville være rart at kommercielle annoncer forsvandt. Især når de tror
at de har sølv til guld-priser!!!!

Ja jeg er på nettet 24/7/365 idet jeg har en sygdom der gør at jeg ikke kan
sove mere end 1-3 timer i døgnet - så jeg ser hvad der sker.

Ja OK - ellers er http://www.analogfoto.dk/ - det bedste NON-Profit
foto-Salgs-hjemmside i DK -ligesom
http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/ kan anbefales. .

De eneste kommercielle salg der foregår i gruppen er såmænd Niels
Øbberbøv..Gud Selv....>Bedrevidende Pis-Københavner.

Dog køber jeg meget ( 99 % ) - og bruger 10-20.000 Dkr. på foto-udstyr op
aar - i enten Kiel eller Hamburg - idet priserne er ½-delen af DK-priser.
Jeg opholder mig 1 uge pr. md. i Hamburg.-omraadet -hvilket bevirker at jeg
ser noget anderledes på salgs-priser end især Sjallandere.......... De
betaler simpelthen for meget for ALT.

Mvh

Lars

PS: besøg min fotohjemmeside: http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

PPS: Køre anti-sjællander-kampange indtil "de" stopper Niels-Øbberbøv

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 27-11-02 11:01

> De eneste kommercielle salg der foregår i gruppen er såmænd Niels
> Øbberbøv..Gud Selv....>Bedrevidende Pis-Københavner.

Nemlig! Det er fantastisk at Ebbesen har formået at forsvare sine evige
links til egne websider - når nu netop de også, vist mest i teorien, tjener
et kommercielt formål. Angivligt kan man købe sig til hans billeder, og så
benytter han lige chancen for at reklamere lidt for geschaeften herinde.
Egentlig smagløst, især når man kender mandens grænseløse smålighed overfor
andre "kriminelle" herinde...

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 27-11-02 12:54

"William A. Husted, eaid.dk" <william@eaid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benytter han lige chancen for at reklamere lidt for geschaeften herinde.
> Egentlig smagløst, især når man kender mandens grænseløse smålighed

Ja, den mand lever i høj grad på vores overbærenhed.

Fra : Lars

Dato : 29-11-02 05:37

"Onkel Dunkel" <hgath@deepspace.dk> wrote in message

> "William A. Husted, eaid.dk" <william@eaid.dk> skrev i en meddelelse

> tjener

> overfor
>

> Ja, den mand lever i høj grad på vores overbærenhed.

Præcist formuleret Onkel Dunkel - men nu har jeg ikke mere overbærenhed.

Så jeg laver en indsamling - således at Niels Ebbesen kan få den fornødne
terapi - ECT - electro-chock-terapi -

Jeg vil starte med at donere 100 KW strøm - er der flere? så doner i denne
tråd.

Mvh

Lars

Fra : www.analogfoto.dk L ~