Skærme
Fijala 3554
FAQ: Bedste 21"
Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-11-02 22:47

Hej NG,

Jeg er på udkig efter en 21" skærm. Det virker som om der er generel
enighed om at Sony F520 er state-of-the-art. Jeg går ud fra at det er
den der på EDB priser hedder MultiScan GDM-F520?

Jeg synes nu, at 10.000,- er ret meget at give for en skærm, er der
andre billigere muligheder man bør overveje inden man investerer sine
spareskillinger? Hvor meget kan man spare, og hvor meget mister man af
kvalitet? Jeg er klar over, at dette er et meget subjektivt spørgsmål,
men håber at nogen vil prøve at svare alligevel

Jeg skal primært bruge skærmen til web og tekstredigering. Men det
sker da også jeg tager et slag Counter-strike så det må den også gerne
kunne klare. Det er yderligere ønskeligt at den står rimelig pænt selv
i høje opløsninger, da jeg godt kan li' at have _mange_ ting på
skrivebordet.

Håber at nogen af de kloge hoveder her i gruppen kan hjælpe en
uvidende person som mig lidt på vej.

--
På forhånd tak
- Jacob Atzen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-11-02 23:58

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> Jeg er på udkig efter en 21" skærm. Det virker som om der er
> generel enighed om at Sony F520 er state-of-the-art. Jeg går ud
> fra at det er den der på EDB priser hedder MultiScan GDM-F520?

Korrekt

> [...]
> gerne kunne klare. Det er yderligere ønskeligt at den står rimelig
> pænt selv i høje opløsninger, da jeg godt kan li' at have _mange_

Med det forbrugsmønster kan du efter min mening sagtens klare dig med
en G520 eller en anden G model i den størrelse du nu ønsker.
De er aldeles glimrende - jeg tror du skal være lidt mere
"professionel" for at have behov for en F-model. G-modellerne er skam
også rigtig gode. Hvis du går ned i 19" størrelse er også tæt på at
have halveret de 10.000 du startede ud med - men hvis du har behov for
21" så hjælper det selvfølgelig ikke så meget

Mvh.
Flemming

Fra : ha

Dato : 27-11-02 13:50

> "professionel" for at have behov for en F-model. G-modellerne er skam
> også rigtig gode.

Jer den lykkelige ejer af en G520. Den er kanon, men kostede
også i nærheden af 10 k. (9.350)

mvh
ha

Fra : Torben

Dato : 27-11-02 18:02

Hvad med at kigge på LG ´s 22`` istedet ? - kanon skærm kan jeg kun
sige.....

TR
ps prisen er på 7400,- jvf edbpriser.....