Visning af ekstern fil i tabel
Fra : Kristoffer Okkels

Dato : 26-11-02 18:16

Hej,

Jeg mener at have set at man kan vise en ekstern (html eller
andre filer, der ikke er billeder)-fil i en tabel - fx som
alternativ til at bruge en iframe. Men hvordan er det lige det
fungerer?

På forhånd tak,
Kristoffer Okkels

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 26-11-02 20:19

Kristoffer Okkels wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> andre filer, der ikke er billeder)-fil i en tabel - fx som
> alternativ til at bruge en iframe. Men hvordan er det lige det

Hej

Jeg ved ikke om det er sådan noget du mener:
http://www.w3schools.com/xml/tryit.asp?filename=cd_list

Hvis det er noget du kan bruge er det nok godt at starte her
http://www.w3schools.com/xml/default.asp

Charlotte

Fra : Kristoffer Okkels

Dato : 27-11-02 01:11

Charlotte Gørtz wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://www.w3schools.com/xml/tryit.asp?filename=cd_list
>
> Hvis det er noget du kan bruge er det nok godt at starte her

Hej,

Jeg har kigget lidt på den side du anbefalede, og umiddelbart tror
jeg ikke jeg kan bruge det i min løsning. Så vidt jeg kan se er det
primært til databaseløsninger... med mindre jeg har fået det helt
galt i halsen?

Hvis jeg skal uddybe problematikken lidt, så går det simpelthen ud
på, at jeg ønsker at vise en ekstern html-side (eller for at være
helt præcis; et eksternt FTP-directory) på min side. Jeg vil helst
ikke bruge frames - hverken de regulære frames eller Iframes.

Hvis der er nogen der har en anden god idé til en løsning på dette
problem, hører jeg meget gerne fra Jer.

Med venlig hilsen og på forhånd tak,

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 09:31

[...]

> Hvis der er nogen der har en anden god idé til en løsning på dette
> problem, hører jeg meget gerne fra Jer.

altså, det kommer an på, om din host kan håndtere andet end regulært
html?? i så fald det er piece of cake at lave det med php - hvis
indholdet af en anden fil skal vises i en tabel, kan du bruge

<?php
include ('dokument.htm');
?>

- hvor dokument.htm selvfølgelig er navnet på din eksterne side :)
that's all..

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk