META-transistions
Fra : Xystus

Dato : 26-11-02 16:33

Hey ng

Jeg har et lille problem med nogle META-transistions.

Det drejer sig om nedenstående

<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META http-equiv=Page-Enter content=blendTrans(Duration=0.5)>
<META http-equiv=Page-Exit content=blendTrans(Duration=0.5)>
<META http-equiv=Site-Enter content=blendTrans(Duration=0.5)>
<META http-equiv=Site-Exit content=blendTrans(Duration=0.5)>

På min computer passer det med, at der går ca. 0,5 sek, men på en af mine
venners computer går der meget længere tid + at det ser dårligt ud.

Hvad er det den regner med i duration? og er det muligt at få den til at
regne med sekunder?

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-11-02 16:35

"Xystus" <pt@teliamail.dk> writes:

> På min computer passer det med, at der går ca. 0,5 sek, men på en af mine
> venners computer går der meget længere tid + at det ser dårligt ud.

Hvilket grafikkort og hvilken farvedybde?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Xystus

Dato : 26-11-02 19:52

Hey Thorbjørn

> Hvilket grafikkort og hvilken farvedybde?

Creative GeForce 4 mx 440 og 32 bit ægte farver (på min computer)

Vi har fundet ud af at det i hvert fald ikke kommer an på forbindelsen, da
jeg har 56k og han sidder ved en T3...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-11-02 21:52

> Creative GeForce 4 mx 440 og 32 bit ægte farver (på min computer)
>
> Vi har fundet ud af at det i hvert fald ikke kommer an på forbindelsen, da
> jeg har 56k og han sidder ved en T3...

Nu er det jo heller ikke dig der har problemet... Hvilket grafikkort
har han og hvilken farvedybde?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Xystus

Dato : 26-11-02 22:36

Hey Thorbjørn

> Nu er det jo heller ikke dig der har problemet... Hvilket grafikkort
> har han og hvilken farvedybde?

Du får et svar i morgen... (han er ikke altid til at få fat på)

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Xystus

Dato : 27-11-02 13:06

Hey Thorbjørn

> Du får et svar i morgen... (han er ikke altid til at få fat på)

Her er svaret så...

Ved T3 forbindelsen er det et S3 trio med 16-bit og et GeForce2 m.128 mb
sdram 32-bit farver

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-02 13:13

"Xystus" <pt@teliamail.dk> writes:

> Ved T3 forbindelsen er det et S3 trio med 16-bit

Dette er et gammelt, uaccellerert kort. Det er formentlig derfor, da
CPU'en skal lave alt det grove.

Det er altså maskinen og ikke netforbindelsen der er afgørende her.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Xystus

Dato : 27-11-02 17:47

Hey Thorbjørn

> Det er altså maskinen og ikke netforbindelsen der er afgørende her.

Det vidste jeg godt...

Så er der altså ikke noget jeg kan gøre for at gøre det ens for (næsten)
alle brugere???

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-02 18:17

"Xystus" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Så er der altså ikke noget jeg kan gøre for at gøre det ens for (næsten)
>alle brugere?

Undlade at bruge, det er en irriterende ting, se evt. tråden lige
før den du startede, META TAGS hedder den.

Men det er jo nok ikke det svar du ønsker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-02 22:24

Jens Peter Karlsen skrev:

> Jeg slår det altid fra ved en nyinstallation af IE da det er
> spild af min tid at jeg skal vente på det inden jeg kan
> begynde at læse en side.

Er det "Afspil animationer på websider"? Slår den kun page
transitions fra, eller er det også flash-objekter eller andet
(DHTML)?

Jeg er heldigvis ikke stødt på mange sider med page transitions,
men det vil da være rart at have et modvåben parat.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-11-02 01:09

Jeg skal ikke lige kunne sige hvad menupunktet hedder på dansk men det
lyder som om det kunne være det. Den slår kun PT fra.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-02 18:20

Xystus skrev:

> Så er der altså ikke noget jeg kan gøre for at gøre det ens
> for (næsten) alle brugere???

Undlade at benytte transitions...

(undskyld - jeg kunne ikke dy mig)

Seriøst - overvej om det er besværet værd. Mange brugere vil helst
være fri for den slags.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Xystus

Dato : 27-11-02 18:52

Hey

> Undlade at benytte transitions...

Jeg vil overveje det... Det ser bare godt ud på min computer...

Tak for svarene...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-02 19:15

"Xystus" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Jeg vil overveje det... Det ser bare godt ud på min computer...

Lige da muligheden kom frem, så var det da meget sjovt, men når
man så har set det en del gange, så bliver man bare irriteret
over det.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-11-02 20:41

Jeg slår det altid fra ved en nyinstallation af IE da det er spild af
min tid at jeg skal vente på det inden jeg kan begynde at læse en
side.

Fra : Xystus

Dato : 27-11-02 21:06

Jeg har slået fjernet dem...